Tema u fokusu

Voda iz Tešnja: Uprkos poskupljenjima zadržali staru cijenu proizvoda



Princess prirodna mineralna voda u narodu poznata kao „Princeza“ na tržištu se pojavila prije više od dvadeset godina i danas je jedan od najuspješnijih domaćih brendova i ponos tešanjskog kraja. Povoljni faktori koji su išli u prilog poslovanju kompanije Prirodni Kiseljak iz Tešnja, a to se prije svega odnosi na izuzetno kvalitetna izvorišta vode u kombinaciji sa velikim radom i vizijom, rezultirali su uspješnom poslovnom pričom o kojoj u razgovoru za Poslovne novine, govori Ferid Zajimović, direktor kompanije Prirodni Kiseljak „Princess“ d.o.o.

Pretpostavljam da u biznisu s vodama za uspjeh nije dovoljno da tako kažemo, imati izvor, već je za to ključna kombinacija faktora?

“Naravno da sam izvor nije presudan da bismo imali dobar i konkurentan proizvod na tržištu voda. Sama proizvodnja zahtijeva kontuinirano ulaganje u opremu, repromaterijal, analize i stručan i osposobljen radni kadar od samog procesa proizvodnje, distribucije, menadžmenta i prodaje. Ovo što smo naveli su samo neki od bitnih faktora koji su potrebni da biste bili ušpjeni u biznisu sa vodama. Prirodni kiseljak Princess nalazi se u Orašje Planjama između Banje Vrućice i Tešnja. Smješten je u samom srcu prirode. Slogan Osjeti prirodu nastojimo da prenesemo u svaku kap naših proizvoda, što se postiže svakodnevnim analizama i kontrolama kvaliteta u našoj savremenoj laboratoriji, kao i saradnjom sa akreditovanim ustanovama u Bosni i Hercegovini.“

Ljudi i okolina u kojoj se posluje su nezaobilazan faktor uspjeha. Recite nam nešto više o saradnji koju imate sa lokalnom zajednicom.

„Tokom dugog niza godina u svom poslovanju uspjeli smo izgraditi fer i korektan odnos sa nadležnim ministarstvima, a prije svega sa samom Općinom Tešanj. Iz iskustva možemo reći da poslujemo u ekonomski zdravoj sredini što je samo po sebi olakšavajuća okolnost u distribuciji i plasiranju naših proizvoda na cijelom tržištu Bosne i Hercegovine“.

Danas je „Princeza“ omiljena voda na trpezama u Bosni i Hercegovini. Kako je izgledao proces izgradnje jednog ovakvog brenda?

„Kvalitet naših proizvoda je naš imerativ, jer smatramo da je to suštinski ključ uspjeha. Sama izgradnja brenda Princess vode je tekla spontano. Ništa nije forsirano. Naš cilj je bio bazirati se na kvalitet i kupcima servirati samo najbolje. Jedinstveni mineralni sastav naše prirodne mineralne izvorske vode stvoren je tokom dugog niza godina filtriranja kroz podzemne stijene, što naglašava jedinstvenost, te s ponosom možemo istaći kvalitet naše vode. Nismo se nikada mnogo oglašavali u medijima, nama su ljudi bili i ostali najbolja reklama i drago nam je da su prepoznali naš kvalitet, trud, zalaganje i cilj da na njihov stol serviramo najbolje”.

Pored domaćeg tržišta, da li i na policama inostranih tržišta možemo pronaći Princess vodu?

„Od avgusta 2022. godine našu vodu možete pronaći i na policama austrijskog i njemačkog tržišta pod brendom Octavus, no naš prioritet jesu domaći kupci i domaće tržište koje nastojimo maksimalno ispoštovati.“

Kako ostati jedinstven i prepoznatljivi u odnosu na druge brendove, čiji broj na policama trgovina u našoj zemlji uopće nije zanemariv?

„Kao što smo prethodno pominjali, naš imerativ je kvalitet. Ime i sami brend smo gradili dugi niz godina i samim time sticali povjerenje potrošača time što smo na njihov sto servirali samo najbolje te slobodno možemo reći da se ne plašimo konkurencije.“

Koliko su kampanje kao što je „Kupujmo i koristimo domaće“, čiji ste učesnik, pomogle domaćim brendovima da ostvare bolju poziciju u tržišnoj utakmici?

“Kampanja Kupujmo i koristimo domaće ima za cilj da probude svijest kod građana da kupuju domaće proizvode i koriste usluge naših kompanija. Bosna i Hercegovina je najbogatija u regiji i među vodećim smo državama u svijetu po količinama i čistoći vode. Zabrinjavajuća i poražavajuća činjenica je da je za uvoz vode od prošle godine potrošeno 210 miliona maraka. Od rijetkih smo firmi koja se trudi da sav materijal koji je potreban za proizvodnju nabavimo na teritoriji Bosne i Hercegovine.”

Smatrate li da ima prostora za unapređivanja poslovnog okruženja od strane države u smislu dodatne zaštite domaće proizvodnje i pružanja olakšica pogotovo za kompanije koje toliko znače lokalnoj zajednici, kao što je slučaj sa Vašom kompanijom?

“Vanjska politika naše države morala bi biti daleko bolja i obazrivija prema svim proizvodnim firmama u Bosni i Hercegovini. To bi se prije svega trebalo ogledati u olakšicama prilikom izvoza i zabranom ili bar smanjenja uvoza istih roba i usluga kojom naša zemlja raspolaže.”

Niti jedna poslovna godina nije ista, svaka ima svoje uspone i padove. Da li je bilo teških godina u dosadašnjem poslovanju i kako ste prevazilazili teškoće?

“Svakim danom smo suočeni sa poskupljenjima repromaterijala potrebnog za našu proizvodnju, ali smo za sada uspjeli zadržati nepromijenjenu cijenu proizvoda. Razmatrali smo poskupljenje, te ćemo o finalnoj odluci na vrijeme obavijestiti naše krajnje potrošače.“

Kako vidite Princess u budućnosti, koji su izazovi i koje su perspektive?

“U ova burna ekonomska vremena svakim danom smo suočeni sa novim izazovima. Radimo i činimo sve da brend „Princess“ svakim danom dižemo na viši nivo. Menadžment i proizvodnja firme svakim danom čine sve da naši proizvodi zadrže postojan kvalitet, te ćemo se i u narednim periodu truditi i boriti da tako i ostane. Na svjetsku i državnu politiku ne možemo uticati, ali mi kao zdrav kolektiv ćemo se truditi da Princess voda ostane i bude u samom vrhu svjetskih voda.“