Regija

Elan ušao u proizvodnju električnih bicikala


Begunjski Elan sa svojim proizvodima i brendom želi biti prisutan ne samo u zimskim mjesecima, već tijekom cijele godine.

Tako je kompanija prije dvije godine na tržište lansirala svoj proizvodni program za sportove na vodi, a danas je u Mojstrani predstavila novi program bicikala u kojem će biti dostupni klasični i električni bicikli.

Prema riječima Leona Korošeca, potpredsjednika Elan grupe i direktora sportske divizije, Elan ima već 78 godina dugu povijest u razvoju i proizvodnji skija. Posljednjih godina svoju bogatu tradiciju proširio je i na proizvodnju ostalih sportskih proizvoda, među kojima su i bicikli. Zimske sezone su sve kraće, stoga je važna Elanova prisutnost i u drugim sportovima, a planinska središta najčešće nude biciklističke aktivnosti ljeti.

Direktor komercijale u Elanu Matjaž Meglič pojasnio je da su se za biciklistički program odlučili jer je u skladu s utvrđenom strategijom razvoja brenda. Vidimo da se obraćamo istom potrošaču, u istom okruženju, održivim i zdravim načinom života te provođenjem lijepih trenutaka u prirodi i na skijama i na biciklu, rekao je Meglič dodavši kako time proširuju brand za sva godišnja doba.

Pritom u Elanu ističu održivu komponentu. Naša želja i vizija, kojoj kao tvrtka i brend želimo pridonijeti, je da električni bicikli zamijene motorizirane oblike prijevoza u planinskom okruženju, istaknuo je Korošec. Električni bicikli također mogu omogućiti turistima u Kranjskoj Gori, Bohinju ili Bledu da istražuju područje biciklom bez sjedanja u automobil cijeli tjedan.

Elan je sa svojim brendom u svijet freeride bicikala ušao 2003. godine, a novi biciklistički program usmjeren je prvenstveno na sredine u kojima je Elan već prisutan i prepoznatljiv, odnosno prvenstveno u alpskom i predalpskom području. Kako je rekao product manager za bicikle Matija Rimahazi, kolekcija klasičnih i električnih bicikala prilagođena je planinskom alpskom svijetu, a proizvodi su namijenjeni svima, od početnika do naprednijih korisnika.

Razvili su dva modela električnih bicikala, i to jedan za zahtjevnije korisnike koji traže agilni bicikl koji je pouzdan na nizbrdicama, ali istovremeno omogućuje brzo penjanje, te drugi koji uz prednji ovjes, svestranost, izdržljivost i jednostavnost korištenja namijenjena je najširem spektru korisnika. Ključno je da su sve komponente prilagođene e-biciklu, što znači lakšu upotrebu i manje održavanja. Cijena e-bicikala kretat će se od 4000 do 7000, a klasičnih bicikala od 800 do 2800 eura.

Dok je sa zimskim programom Elan globalni igrač, s biciklističkim programom će nastupiti regionalno, prvo na slovenskom tržištu, a potom i na susjednim tržištima ili na području Alpa. Klasični bicikli dostupni su već ove godine, a e-bicikli će također biti dostupni sljedeće godine. Kako je najavio Meglič, na tržište neće izlaziti klasično, kroz sajmove i prezentacije, već će kontakt s potrošačima graditi kroz testna iskustva kroz democentre i urede za iznajmljivanje.

Na današnjoj prezentaciji bicikala sudjelovali su Elanovi ambasadori Bojan Križaj, Filip Flisar, Tim Mastnak, Vid Baruca i Ana Pišot. Kako je istaknuo Križaj, veseli ga proširenje Elanove ponude. Uvjeren je da je riječ o kolekciji za širi krug ljudi koji se rekreativno bave biciklizmom te da je Elan ušao u pravu tržišnu nišu.

Nakon pokretanja novih programa u Elanu ne razmišljaju o eventualnom ulasku u neki drugi sport. “Idemo korak po korak i mislim da je ispravno da prvo gledamo na naše nosive programe koji su naša srž i srce, da prije svega brinemo o tome da budemo vodeći ponuđač i proizvođač zimske sportske opreme, da smo stavili na tržište nove vodene sportove i biciklističke programe. To je dosta velik posao za iduće srednjoročno razdoblje”, rekao je Korošec.

Za ulazak u nove segmente bile su im potrebne nove vještine, pa je Elan posljednjih godina i kadrovski ojačao te grupacija danas broji oko 900 zaposlenih. Nakon prošlogodišnjeg uspješnog poslovanja, ove godine računaju na slično ili još bolje poslovanje, iako ovogodišnja zimska sezona zbog snježnih uvjeta nije bila tako dobra kao prošlogodišnja. “To se uvijek nekako zna u našem poslu, no onda se u drugoj polovici sezone situacija znatno popravila i zadovoljni smo novim narudžbama skija”, rekao je Korošec.

Seebiz.eu