Tema u fokusu

Damir Bajraktarević, suosnivač kompanije Bloop d.o.o. Sarajevo: Poduzetan je svako ko je spreman riskirati da bi promijenio život


Bloop je odraz naše bliskosti i međusobnog povjerenja, činjenice da možemo iznijeti svoje aspiracije i ciljeve na jedini način koji znamo – s ljubavlju, prihvatanjem i požrtvovanošću za prosperitet zajedničkog cilja

Bloop d. o. o., biznis koji vode braća Denis i Damir Bajraktarević, razvija se u dva smjera: Bloop digitalne vizitkartice/tagovi i Bloop Gastro. Bloop digitalna vizitkartica pruža novi način upoznavanja i prijenosa podataka putem jednog prislanjanja bloop proizvoda na drugi telefon. Bloop Gastro je digitalni meni koji koristi AI tehnologiju i ima poboljšano korisničko iskustvo inspirirano svjetskim tržištem i naprednom tehnologijom sa ciljem da olakša rukovođenje ugostiteljskim objektima i poboljša iskustva kupaca. Ovom tehnologijom Bloop pokreće revoluciju i aktivno učestvuje u eliminiranju papirnih vizitkartica i štampanog materijala u ugostiteljskim objektima. „Zamislite konobara koji govori više od 16 jezika, zna kompletan meni sa svim dodacima, nikad se ne umara i nikad ne pravi greške. Sve ovo je drugo ime za softver koji je razvio Bloop Gastro“, riječi su Damira Bajraktarevića.  

Kako običnom čovjeku objasniti zašto je dobro imati Bloop digitalnu vizitkarticu?

„Jedan citat to odlično sumira: Ljudi su moćni onoliko koliko i njihov krug ljudi. Poznavanje ljudi i networking jedna je od najbitnijih stavki u današnjem svijetu. Na Bloop karticu možete staviti: e-mail, broj telefona, website, kao i različite linkove koji se mogu podijeliti u roku od jedne sekunde. Ova kartica omogućava osobi da vizuelno prikaže svoje poslovanje, istakne se, spasi podatke direktno u imenik i osigura spašen kontakt i dogovor. Statistika je pokazala da se u 88% slučajeva papirna vizitkartica ne iskoristi, što dovodi do izgubljene prilike za saradnjom, propalog dogovora i izgubljenog profita. Upravo zato je digitalna vizitkartica prilagodljiv alat za sve prilike u kojima želite predstaviti sebe ili svoju organizaciju i osigurati napredak za sebe ili svoje poslovanje.

Bloop Gastro je interaktivni digitalni meni, baziran na svjetskim standardima koji digitalizira i modernizira ugostiteljske objekte, povećavajući profit i marketinšku prisutnost u procesu. Sastoji se od AI tehnologije, vizuelnog prikaza jela i pića, korpe, QR kodova, marketinškog boosta i potencijalnih budućih integracija. Olakšava rukovođenje ugostiteljskog objekta, smanjuje trošak štampanja materijala, povećava profit i znatno poboljšava iskustvo kupca.“

Upornost, strpljenje i posvećenost

Kada i kod koga se javila ideja o pokretanju biznisa?

„Još od srednje škole smo imali razne ideje o poslovima koje bismo voljeli pokrenuti. Nakon nekoliko neuspješnih poduhvata, iako mi njih zovemo ‘uspješnim’ jer smo iz njih mnogo naučili, jedan od članova je došao na ideju za ovaj proizvod. Dosta dobrih stvari se u svijetu desilo upoznavanjem novih osoba, prijatelja i poznanika koji nekim dijelom svog bića utječu na vas toliko da uradite nešto veoma odvažno, poput otvaranja firme sa 20 godina. Upravo se to nama dogodilo. Trenutno projekat Bloop vode Jasna, Denis i Damir Bajraktarević i Damir Čengić. Želja nam je da u skorijoj budućnosti damo priliku mladim ljudima da razvijaju svoje kompetencije uz kompaniju Bloop.“

Ko su braća Damir i Denis Bajraktarević?

„Mi smo mladići koji su živjeli drugačije. Svaki projekat koji smo započeli dovodio nas je do dubljih spoznaja samih sebe. Izazovi, koje često pamtimo kao padove ili neuspjehe, su najveći profit koji smo mogli iskusiti. U takvim situacijama bili smo oslonac jedan drugome. Ostali smo i planiramo ostati u svim budućim poduhvatima zajedno. Bloop je odraz naše bliskosti i međusobnog povjerenja, činjenice da možemo iznijeti svoje aspiracije i ciljeve na jedini način koji znamo – s ljubavlju, prihvatanjem i požrtvovanošću za prosperitet zajedničkog cilja.“

Pretpostavljam da građenje biznisa sa bliskim članom porodice ima prednosti, ali i nedostataka ili da tako kažemo – izazova. Možete li nam reći nešto više o tome?

„Itekako, pokretati firmu sa bliskim članom porodice omogućava fleksibilnost u pristupu operiranja. Imate pravo na nesuglasice, rasprave, povišene tonove i emocije jer one nisu ništa drugo do pokazatelj strasti i želje da projekat dobije svoj željeni prosperitet. Postoji veći prostor za slobodu izražavanja što ubrzava proces razvoja, jer poznajete osobu s kojom komunicirate. Povjerenje i iskrenost je lakše uspostaviti, jer je radnja povezana zajedničkim sistemima vrijednosti, popraćena zajedničkim ciljem. Ego je lakše iskontrolisati kad se pojavi, jer je firma bazirana na povjerenju i prihvatanju, radije nego međusobnoj kompeticiji koja može stagnirati razvoj firme. U raspravi, ta “sloboda” pojačava intenzitet argumenata, i sami tim, intenzitet rasprava što se može svrstati kao jedan od nedostataka u procesu rukovođenja“. 

Koliko su bili izazovni počeci jednog ovakvog startup-a?

Vrlo izazovno. Kao većina startup-a, imali smo vrlo nagle promjene pravaca u jednom trenutku, koji se sačinjavao od internih ali i eksternih okolnosti. Svaka od tih promjena, navela nas je na drugačiji put u kojem se segmentacija tržišta, popraćena adekvatnim feedback-om, analizira i evaluira dok ne uspijemo doći na pravi put sa izgradnjom novog dijela Bloop kompanije. Ono na što se najviše ponosimo jeste sistem vrijednosti koji smo integrisali od početka, a koji je baziran na iskrenoj i transparentnoj komunikaciji u kojoj se implementira razumijevanje, poštovanje i prihvatanje“.

Općeprihvaćen narativ među mladim ljudima u Bosni i Hercegovini jeste da ovdje nema prilika za dobro zaposlenje i stabilan život. Da li je to tačno?

„Smatram da nije. Ako ste odgovorni i disciplinirani i znate šta želite, smatram da ne postoji taj sistem niti država koja vas može sputati. Čekati prave prilike u svijetu sklonom dinamičnim promjenama je suludo. Poduzetan je svako ko je spreman riskirati da bi promijenio svoj život. Mnogo hrabrosti je za to potrebno, neovisno o tome gdje živite. Upornost, strpljenje i posvećenost su neovisni o geopolitičkoj situaciji zato što se nalaze u nama samima. Bosna i Hercegovina je zemlja puna potencijala, vođena pogrešnom narativom i mentalitetom koji nije sklon inovaciji i promjeni. To sprečava mnogo mladih od koračanja neutabanim putem, tjerajući ih da se povinuju onim što društvo diktira, a ne onim što je njima autentično. Ova društvena ‘zagonetka’ je ono čemu se vrijedi posvetiti i čemu projekti poput Bloopa služe.“