Tema u fokusu

Kemal Babić: Zakonski okviri u kojima mi poslujemo nisu u skladu s trendovima u svijetu


Kompanija DDC MLS d.o.o. Sarajevo  nalazi se na rang listi „100 najvećih kompanija u BiH“ prema rezultatima koje je ostvarila u 2022. godini.  ( prihod i dobit), kao i za šest, odnosno sedam mjeseci 2023. Možete li reći koliki je ostvareni prihod i dobit  kompanije u 2022. , kao  i za šest ( sedam)mjeseci 2023. i da li je ostvaren poslovni rast  u 2023.? 

Kompanija DDC MLS s ponosom može reći da je dio 100 najvećih kompanija u BiH. Ova priznanja svjedoče o našem predanom radu, kontinuiranom rastu i uspješnom poslovanju tokom proteklih godina. Nastavićemo sa svojim angažmanom i trudom kako bismo i dalje pridonosili ekonomskom razvoju i postizali izvanredne rezultate. 

Ukupan ostvareni prihod u 2022. godini je bio preko 50 miliona KM, a neto dobit je bila nešto više od 3.6 miliona KM. 

Sa 07/2023 godine imamo ukupno ostvarene prihode u iznosu od 27 miliona, što je na istom nivou u poređenju s istim periodom prošle godine, no obzirom na restruktuiranje I unutrasnju organizaciju kompanije, ostvarili smo zadane ciljeve za prva dva kartala ove godine.  

Možete li  ukratko predstaviti  kompaniju DDC MLS d.o.o. Sarajevo? 

DDC MLS je outsourcing kompanija osnovana 2014. u Bosni i Hercegovini, kao dio DDC grupacije, koja posluje više od 30 godina na svjetskoj sceni. Primarno, kompanija je bila orjentisana na unos i obradu podataka na različitim jezicima, tzv. Data Capture, no s odličnim rezultatima na ovom polju, otvorila su se vrata različitih industrija u Evropi I Americi, te u 2016.godini se okrećemo korisničkoj podršci u energetskoj industriji. U proteklih 7 godina, klijenti s kojima smo radili dolaze iz svijeta mode, marketinga, carinskog posredništva, usluga struje I interneta, dostavnih kompanija itd. Trenutno zaposljavamo cca. 2000 uposlenih u Sarajevu I Banjaluci, te imamo saradnju s 15 klijenata koji imaju jedan ili više timova u našoj kompaniji za različite usluge.   

Kakva je poslovna strategija i politika kvaliteta Vaše kompanije i na koje ostvarene poslovne rezultate ste najviše ponosni? 

Poslovna strategija naše kompanije je usmjerena ka konstantnom razvoja usluga i diverzifikaciji, sa posebnim fokusom na unapređenjima s elementima automatizacije poslovnih procesa uz korištenje robotike i umjetne inteligencije. Svjesni smo dinamočnosti tržišta i težimo da pružimo inovativna rješenja koji odgovaraju potrebama naših klijenata. Što se tiče politike kvaliteta, postavili smo visoke standarde kako bismo osigurali da naše usluge ispunjavaju zahtjeve naših klijenata. Pored standardizacije procesa u poslovanju i osiguravanje kvalitete pružanja usluga, veliki fokus pridajemo kvaliteti obuke, treninga i podrške koju pružamo našim uposlenim, kako bi obavljali poslovne zadatke na visokom nivou.

Možemo reći da smo najviše ponosni na činjenicu da smo odličnim rezultatima osigurali ugovore sa velikim svjetskim kompanijama, te konstantan rast u vidu povećanja broja klijenata koje dobijamo kroz preporuke postojećih, što nam je najveća satisfakcija jer ukazuje na uspješnost poslovanja te veliko povjerenje koje su klijenti stekli radeći s nama.

Koje najvažnije projekte ili investicije ste realizovali u 2022.? 

Pored velikog uspjeha i rasta koje smo imali u 2022. prepoznali smo potrebu za širenjem kompanije u regionu, te je uspostavljena kompanija u Beogradu kako bismo mogli našim klijentima ponuditi veći izbor jezika koje se mogu pronaći u susjednoj zemlji, kao i omogućiti nesmetan rad u slučaju disrupcije na jednoj od lokacija. Pored toga, prepoznata je potreba za unapređenjem poslovnog prostora u Banjaluci obzirom da smo kroz hibridni model rada prepoznali da mnogi uposleni žele raditi u prostorijama firme, te smo investirali u open space urede koji su opremljeni s modernom opremom i prostorom za razonodu i ugodan osjećaj za rad. 

Uz to, sa ponosom ističemo da smo tokom protekle tri godine uspješno sproveli projekat za Cyber security. U ovaj projekat smo investirali više od milion KM, postavljajući visoke standarde zaštite. Ova inicijativa posebno je važna s obzirom da smo dio tehnološke industrije, gdje prepoznajemo neophodnost kontinuiranog ulaganja radi očuvanja integriteta i sigurnosti. 

Koje projekte  planirate realizovati  ili ste već započeli njihovu realizaciju u 2023. i u narednoj godini? 

U ovoj godini jedan od ciljeva jeste bio napraviti strukturu menadžmenta koja može se nositi sa svim izazovima koje donosi jedna kompanija ove veličine, te osigurati nesmetan rad i podršku svim timovima i našim klijentima. Pored toga, prepoznali smo potrebu i za modernijim poslovnim prostorima u Sarajevu, te smo renovirali i proširili jednu od lokacija, što je izazvalo zaista pozitivne reakcije kod uposlenih i vidimo da se sve više javlja želja za radom u firmi i ima lični kontakt sa kolegama iz tima i menadžmentom.  

Također, jedan od benefita koje smo započeli jeste ugovaranje dopunskog zdravstvenog osiguranja svim uposlenima s ASA osiguranjem. Na ovaj način želimo pružiti sigurnost našim uposlenima da mogu računati na kompaniju te da smo spremni ih podržati I u teškim trenucima.

Da li ste kao mendažer uspjeli ostvariti sve planirane ciljeve? 

 Ispunjenje svih planiranih ciljeva je uvijek izazov koji zahtjeva fleksibilnost, analitičnost I timski rad. Ponosno mogu reći da radim u timu izvanrednih ljudi koji su spremni odgovoriti na svaki zahtjev i uz konstatnu podršku uspješno dostižemo naše ciljeve. Ono što je bitno naglasiti da smo svjesni promjena koje su dosta česte u našoj industriji, ali spremni smo da učimo I unapređujemo naše poslovanje kako bi postigli što bolje rezultate u svakoj situaciji.

Možete li reći koji su  najveći  problem ili izazovi s kojima se susrećete u poslovanju? 

Jedan od najvećih izazova jeste odlazak mladih ljudi u zemlje Zapadne Evrope. Kao kompanija želimo se posvetiti zadržavanju mladih, stoga planiramo raditi projekte većeg angažmana uposlenih u zajednici, pružanju dodatnih edukacija s mogućnošću napredovanja u kompaniji, no svjesni smo da sistem u kojem živimo igra veliku ulogu i nerijetko vidimo da mladi pored dobrih primanja odlaze zbog sistema u kojem žive. Stoga je bitno da se poslovna zajednica uveže I radi na ovom problemu sa vlastima.  

Još jedan od izazova koje susrećemo jesu složeni zakonski okviri I administrativne barijere na području Bosne I Hercegovine, što često stvara nepotrebnu komplikaciju u našim poslovnim procesima te saradnju s našim klijentima. Živimo u doba konstantih promjena I potrebe za prilagođavanjem, no okviri u kojima mi poslujemo nisu u skladu s trendovima u svijetu.

Kakvi su Vaši poslovni planovi i očekivanja do kraja  2023. i u narednoj 2024. i šta  će biti prioritet? 

Pored već pomenutih planova vezanih za projekte sa mladima, jedan od ključnih fokusa će biti daljna verifikacija usluga i razvoj kompleksnijih rješenja za naše klijente. Svjesni smo da se poslovne potrebe neprestano menjaju, stoga planiramo da proširimo našu ponudu kako bismo pružili što bolja rješenja za njihove procese te istovremeno da gradimo našu stručnost u različitim oblastima a samim time da imamo priliku otvoriti radne pozicije koje zahtjevaju visoku stručnost te ponuditi bolje beneficije uposlenima.

Također, planiramo se posvetiti usklađivanju našeg poslovanja sa ESG politikama (Environmental, Social, and Governance). Sve više klijenata traži partnere koji su posvećeni održivom poslovanju i društvenoj odgovornosti što je svakako jedan od naših ciljeva u narednom periodu. Integracijom ESG principa u naše poslovanje želimo da ostvarimo finansijsku stabilnost, pružimo dodatnu vrijednost našim klijentima kroz održiva rješenja te doprinesemo društvenoj odgovornosti i zaštiti okoline.