Tema u fokusu

Edin Ogrešević, Meet Bosnia: Moramo se osloboditi straha od investiranja


Edin Ogrešević, incoming tour operater i osnivač i direktor agencije Meet Bosnia, za Poslovne novine dao je svoju ocjenu trenutnog stanja u turizmu, nedostacima čijim bi otklanjanjem naša zemlja uzela veći turistički zamah i pozvao vlasnike malih biznisa da prate javne pozive nadležnih institucija jer bi im mogli biti iznimno korisni. 

Ulaganje u ruralni turizam

Kako biste generalno ocijenili stanje u turizmu u našoj zemlji?

Kada govorimo o brojevima, svjedoci smo oporavka turizma i povratku na brojke turista koje smo imali prije pandemije Covid-19, mada moramo reći da je generalno stanje u turizmu na neki način haotično. Sve što nam se dešava u turizmu je samo i isključivo rezultat velikog zalaganja u realnom sektoru. Država apsolutno ne radi ništa na promociji. Recimo i da je turistička signalizacija konfuzna i neujednačena. 

Jesu li, po Vama, turistički potencijali naše zemlje dovoljno iskorišteni?
Definitivno nisu iskorišteni. O razlozima nije potrebno puno govoriti. Primijetno je da se u posljednje vrijeme puno više radi na tome, ali potrebno je još mnogo truda, rada i ulaganja kako bi sve došlo na nivo koji naša Bosna i Hercegovina zaslužuje. Smatram da moramo imati strategiju razvoja turizma na na način da jasno znamo gdje želimo da vidimo našu državu za 10-20-50 godina. 

Šta bi se moglo, recimo to tako, brzo, jeftino i lako učiniti da se ova oblast podigne na viši nivo?

Mislim da država treba prepoznati prednosti outdoor turizma i što prije početi koristiti naše prirodne resurse. Zakoni o planinarskim, lovačkim društvima i šumarskim gazdinstvima mogu doprinijeti očuvanju okoliša. Mislim da se hitno treba investirati u planinarske domove i uređenje i promociju planinarskih, kao i biciklističkih staza. Veliki akcent treba biti na ulaganje u ruralni turizam. Također, smatram da se što više treba ulagati u nacionalne parkove Sutjesku, Unu, Kozaru i Drinu, kako bi što više turista moglo uživati u najvećim blagodatima koje ove država ima. 

U kojoj oblasti Vi lično vidite najveći potencijal za rast?

Najveći potencijal ja lično vidim u razvoju outdoor i ruralnog turizma. 

Potencijal gastro turizma

Organizirate ture po cijeloj Bosni i Hercegovini, ali i nekim atraktivnijim gradovima regije. Koje lokacije su strancima, a koje domaćim turistima najzanimljivije?

Za strane i domaće turiste to su Sarajevo i Mostar. Osim ta dva grada, zanimljivi su nacionalni parkovi. Sve naše ture dostupne su na našoj stranici www.meetbosnia.com.

Promovirate i našu gastro scenu. Šta, osim pite i ćevapa, stranci u našoj zemlji vole?
Gastro turizam ima veliki potencijal. Od prošle godine radimo Food turu, pa smo u tom segmentu razvili tradicionalnu večeru sa bosanskom porodicom kao dio ponude. 

Je li se teško izboriti na tržištu sa konkurencijom?

Velika je konkurencija u našem segmentu poslovanja. Borimo se sa velikim tour operatorima, od kojih su neki među najvećim u Evropi. Borimo se i na webu, socijalnim mrežama.

Koliko je u uvjetima u kojima funkcionira bh. ekonomija teško održati “zdrav” biznis i čak postizati rast?

Smatram da država, bar sa aspekta poslovanja i poticaja zapošljavanju, nudi mogućnosti razvoja malih biznisa. Bitno je da su mali biznisi uključeni u tokove i trendove i da prate javne pozive koji često nude različite mogućnosti. Smatram i da je potrebno da mali biznisi budu spremni na ulaganja i da se oslobode straha od investiranja u poslovanje.