Tema u fokusu

Igor Opačić, Retail manager JYSK BiH i Slovenija: Zdravo radno okruženje, poticajna okolina i kultura feedbacka su stvari koje nas čine posebnima na tržištu


Osim što je globalno zaključio izuzetno uspješnu finansijsku godinu, sa prometom od 5,2 milijarde eura, JYSK je ove godine stekao i preko milion novih kupaca, te se našao na Forbesovoj prestižnoj listi najboljih poslodavaca. U Bosni i Hercegovini je svojim zaposlenicima isplatio više od 335 hiljada KM bonusa, a do kraja 2024. godine planira finaliziranje projekta preuređenja svih prodavnica u našoj zemlji. O ovim izuzetnim uspjesima u razgovoru za Poslovne novine, Igor Opačić, Retail manager JYSK BiH i Slovenija kaže:„Iza nas je uspješna finansijska godina i sretni smo što možemo reći da kupci u Bosni i Hercegovini zaista prepoznaju naš kvalitet, ne samo po pitanju ponude nego i usluge naših zaposlenika, koji odlično poznaju asortiman i uvijek se trude kupcima ponuditi  više od očekivanog. U protekloj smo godini ostvarili značajan rast i postigli brojne ciljeve, a najviše nas veseli to što je JYSK još jednom potvrdio svoju poziciju na tržištu kao sinonim za odličan omjer cijene i kvalitete. Svaki novi kupac, ali i postojeći, koji nam se vrati za nas predstavlja veliki uspjeh.“

Kupcima je veoma važno ne samo da kupe kvalitetan proizvod, već i da sam proces kupovine bude što ugodniji i lakši. Koje faktore biste definisali kao najvažnije u ostvarivanju kvalitetne komunikacije na relaciji kupac-prodavac?

„Povjerenje i ulaganje u znanje su najvažniji faktori i upravo zbog toga svakodnevno radimo na poboljšanju naše usluge sa željom da se što više približimo kupcima. Naši zaposlenici učestvuju u brojnim edukacijama kako bi kupcima uvijek mogli pružiti pouzdane i korisne informacije, a uz to im se trudimo ponuditi što više opcija kupovine kako bi do željenih proizvoda došli na što jednostavniji način koji im najviše odgovara.

Jedna od njih je Click & Collect opcija, koja je postala jako popularna među kupcima, upravo zbog brzine i jednostavnosti samog procesa kupovine. Kupci u našem webshopu odaberu željene proizvode i prodavnicu u kojoj ih žele preuzeti, a naši zaposlenici im u roku od 30 minuta šalju obavijest da je njihova narudžba spremna za preuzimanje. Nema čekanja u redu, proizvodi čekaju upakovani i nema troškova dostave. Ova opcija nas čini jedinstvenima na tržištu i samo je jedna od praksi koje potvrđuju da nam je zadovoljstvo kupaca uvijek na prvom mjestu.“

Uspješne kompanije veliku pažnju poklanjaju zadovoljstvu radnika, stimulacijama za bolji rad i napredovanje. Koji sistem u JYSKu se pokazao kao naučinkovitiji kada je riječ o stimulaciji radnika?

„Ovome pridajemo veliku pažnju i JYSK je poznat po tome da je spreman uložiti u svoje zaposlenike. Naš sistem nagrađivanja temelji se na poticaju i stimulaciji za bolji rad, a odlični rezultati se uvijek nagrađuju. Svi zaposlenici u prodavnicama na temelju dobrih rezultata mogu osvojiti dodatne bonuse i nagrade, a bitno je napomenuti da visina bonusa nije ograničena. Na primjer, u prošloj finansijskoj godini, koja je završila 31. augusta 2023., JYSK BIH je uz redovna primanja svojim zaposlenima isplatio više od 335 hiljada KM bonusa.

Osim finansijskog poticaja tu su različita druženja poput godišnjeg JYSK party-a kada se zatvaraju sve naše prodavnice kako bi zajedno proslavili uspješne rezultate ili Family day na kojem se naši zaposlenici imaju priliku družiti zajedno sa svojim porodicama. Svim našim zaposlenima nudimo mogućnost učestvovanja u različitim edukacijama i programima školovanja, kojima je cilj prepoznati njihov potencijal, pružiti im nova znanja i pozitivno utjecati na razvoj njihove karijere. Zdravo radno okruženje, poticajna okolina i kultura feedbacka su stvari koje nas čine posebnima na tržištu. Mislim da je JYSK privlačan upravo zbog kombinacije skandinavskih vrijednosti i odličnih programa za razvoj karijere.“

Kako izgleda implementacija skandinavskog poslovnog modela među ljudima na Balkanu? Jesu li ljudi ovdje prilagodljivi i da li su ga rado i lako prihvatili?

„Svaka država ima svoje specifičnosti, ali vjerujemo i vidimo da ljudi uvijek prepoznaju i rado prihvataju pozitivne stvari. Skandinavski poslovni model temelji se na kvaliteti, dobrim cijenama i izvrsnoj usluzi, a naši kupci u BiH odlično reaguju na njega.

Ovaj se model također odnosi i na naše prepoznatljive vrijednosti, razvoja zaposlenika, spomenute edukacije i radionice te balans poslovnog i privatnog života, kojeg naši zaposlenici često ističu kao jednu od najvećih vrijednosti JYSKa.“

JYSK je dobio Global Recycled Standard certifikat i kada je riječ o zelenom poslovanju, ljestvicu je podigao jako visoko. Nedavno ste donijeli i odluku o uklanjanju plastičnih kesa i zamjeni istih platnenim cekerima. Također, sav baštenski namještaj JYSKa nosi FSC certifikat. Koliko je zahtjevno pratiti trendove zelenog poslovanja?

„Zeleno poslovanje nije budućnost, ono predstavlja našu sadašnjost i želju da budemo pokretači održivijih promjena. Odluka o uklanjanju plastičnih kesa samo je jedna od održivih akcija, a ovom promjenom smo na godišnjem nivou iz naših prodavnica uklonili čak 600 hiljada plastičnih kesa.

Održivo poslovanje je izazovno i zahtijeva mnogo prilagodbi i ulaganja, ali ga smatramo našom obavezom. FSC certifikat je samo jedna od potvrda da smo na dobrom putu i sretni smo što će do kraja 2025. godine svi naši proizvodi i ambalaža od drveta, kao i kartona i papira, također nositi ovaj vrijedan certifikat.“

Koji su naredni planovi kada je održivost u pitanju?

„Naš glavni cilj je integrisati održivost u sva relevantna područja našeg poslovanja, zbog čega smo se obavezali na poduzimanje i više od ravnopravnog udjela odgovornosti po pitanju klimatskih promjena. To znači da mi kao maloprodaja nismo velik zagađivač, ali s druge strane smatramo da imamo moralnu obavezu preuzeti na sebe, kao velika globalna kompanija, odgovornost da budemo pokretač promjena u svom lancu proizvodnje i logistike. Tako da radimo na prilagodbi naših partnera kako bi i oni u razumnom vremenskom periodu prešli na održivije načine poslovanja, što im je ujedno osnovni preduslov ukoliko žele zadržati poziciju JYSKovog dobavljača.

Uz to, svakodnevno radimo na smanjenju plastične ambalaže naših proizvoda, povećanju količine recikliranih materijala u proizvodnji. Također, do 2030. godine JYSK planira prepoloviti emisije stakleničkih plinova, koji nastaju opskrbom električnom energijom i grijanjem prodavnica, distribucijskih centara i ureda.

Osim jasno definisanih ciljeva i obaveza na nivou cijele kompanije, planiramo i zanimljive lokalne akcije, kojima želimo poboljšati svakodnevni život svih ljudi koji žive u područjima u kojima smo prisutni. Jedan od njih je projekat ozelenjavanja koji će uskoro krenuti u Bosni  i Hercegovini, a kojem je cilj potaknuti naše zaposlenike da prepoznaju potrebe svoje lokalne zajednice i postanu ambasadori održivijeg poslovanja.“

Recite nam nešto o planiranom preuređenju svih prodavnica u Bosni i Hercegovini. Kojom dinamikom se odvija taj projekat?

„Projekat preuređenja prodavnica u Bosni i Hercegovini ide po planu i dinamici koja osigurava unapređenje doživljaja kupovine, koji uvijek mora biti na visokom nivou.

Novi, 3.0. koncept prodavnica našim kupcima donosi još više inspiracije za uređenje njihovih domova, asortiman je preglednije izložen, osvjetljenje ugodnije, a cijelo iskustvo kupovine jednostavnije i ljepše. Vjerujemo da će naši postojeći, ali i novi kupci, zaista uživati u novouređenim JYSK prodavnicama kao što je to već slučaj u onima koje to već jesu. Cijeli proces preuređenja svih naših prodavnica planiran je da bude završen krajem 2024. godine.“

Svi koji novac rado troše u JYSKu znaju da će poslije kupovine biti zamoljeni da ocijene iskustvo kupovine. Koliko ste zadovoljni odazivom kupaca i koliko su Vam značajni podaci koje dobijete na ovaj način?

„Ankete o zadovoljstvu naših kupaca najbolji su način za stjecanje uvida u njihove potrebe i želje. Sretni smo što je odaziv visok, a ponosni na to da su kupci našu uslugu ocijenili ocjenom 4,85 na ljestvici od 1 do 5.Slušamo ono što nam govore i sve te informacije uzimamo u obzir pri kreiranju ciljeva i planova za budućnost. Komunikacija s kupcima nam je izrazito važna, a ankete o zadovoljstvu su zapravo lijep zaključak njihove posjete prodavnici, u kojoj mogu jasno podijeliti svoje mišljenje i svoja očekivanja.“

Koje proizvode ljudi u Bosni i Hercegovini najviše kupuju i da li ima nekih razlika među različitim zemljama kada je riječ o sklonosti kupaca određenoj vrsti namještaja ili određenom stilu?

„Svakako postoje razlike u sklonosti i navikama kupaca od zemlje do zemlje, ali upravo zato uvijek obogaćujemo naš asortiman kako bi svi kupci mogli pronaći ponešto za sebe. Skandinavske države su poznate po svom minimalističkom dizajnu, dok kupci u srednjeeuropskim i istočnoeuropskim  zemljama često naglasak stavljaju na funkcionalnost i praktičnost namještaja. U našem se asortimanu sve te karakteristike lijepo prepliću kroz globalni asortiman na kojem radi naš Range & Design tim. Oni rade na definisanju novih linija proizvoda u skladu s nadolazećim trendovima i potrebama i na taj način donosimo uvijek svježa i zanimljiva rješenja.“

Koji su dugoročni planovi JYSKa na tržištu Bosne i Hercegovine?

„Naši dugoročni planovi na tržištu Bosne i Hercegovine uključuju dalji rast i širenje naše ponude, nova preuređenja prodavnica i otvorenja novih te jačanje prisutnosti u regiji. Planiramo našim kupcima nastaviti pružati najbolji doživljaj kupovine i osigurati im kroz digitalizaciju što više opcija uz koje do svojih proizvoda mogu doći na najjednostavniji način. Moderne linije proizvoda, njihov kvalitet i funkcionalnost odlična su predispozicija da postanemo poželjan partner hotelima, restoranima, kafićima i svim ostalim potencijalnim kupcima iz poslovnog svijeta koji imaju potrebu za opremanjem poslovnog prostora. Upravo iz tog razloga u godini pred nama planiramo na tržištu Bosni i Hercegovini započeti B2B poslovanje. JYSK je tu u sjajnoj poziciji zbog svoje rasprostranjene mreže prodavnica koja kupcima svih tipova daje mogućnost da vide, osjete i isprobaju proizvode. Iskustvo opremanja domova odlučili smo prenijeti na poslovni sektor što se u skandinavskim zemljama, ali i u zemljama u okruženju pokazalo kao dobra poslovna strategija. Osim toga, bit ćemo usmjereni i na jačanje naše pozicije kao poželjnog poslodavca, jer vjerujemo da su naši zaposlenici naša najveća snaga.“