Lifestyle

Na koji način dvije žene iz Makedonije podučavaju strane jezike milione ljudi


Alternativni način učenja stranih jezika koji nudi lakše i zabavnije načine savladavanja materijala preuzima primat nad tradicionalnim metodama. Edukativni profili na društvenim mrežama koji nude brže učenje stranih jezika kroz kreativno osmišljene videosadržaje prisutni su i u Adria regiji, a među njima se dvije autorice iz Sjeverne Makedonije posebno ističu i privlače milijune na platformama poput TikToka i Instagrama.

No što ti brojevi znače u financijskom smislu i koliko internetska popularnosti donosi stvarne zarade?

Marija Meškova, profesorica engleskog jezika, kaže: “Osjećam se počašćeno što sam za kratko vrijeme uspjela dostići značajan broj pratitelja. To je dokaz rastuće važnosti modernog načina obrazovanja.”

Njene videosnimke, koje duhovito obrađuju uobičajene konverzacijske greške, u manje od godinu dana su joj donijele globalnu popularnost. Sadržaj koje objavljuje prati više od 1,7 milijuna ljudi na različitim platformama, uglavnom iz Sjedinjenih Američkih Država, Brazila, Meksika i Indije.


Meškova je postala svjesna moći društvenih medija, posebno u industriji e-učenja, pa je prije godinu dana odlučila riskirati i potpuno se posvetiti izgradnji svog brenda. Iako na početku nije bilo vidljivih rezultata, radila je i do 17 sati dnevno, nije odustajala od istraživanja, pisanja, snimanja i objavljivanja. Prošlo je osam mjeseci prije nego je jedan od njenih videozapisa postao viralan, a njen profil Zenfluent Maria na Instagramu dostigao 1,1 milijun pratitelja u samo 30 dana.

Kao influencerici s takvim značajnim brojkama, otvorile su joj se razne mogućnosti za generiranje prihoda. Meškova sada kreira i prodaje digitalne tečajeve, e-knjige i druge obrazovne materijale. Nedavno je izdala digitalni priručnik The Real-Talk Grammar. Studenti ga koriste kao obavezno štivo za svakodnevnu komunikaciju na engleskom jeziku, a prodaje se po cijeni od 12,99 dolara.

Meškova ističe da edukativno influencerstvo ima drugačiji tip utjecaja koji nije ograničen samo na standardni model marketinga i prodaje. Zato se trudi prilagoditi brzom online svijetu, ali i ponuditi drugačiji način učenja jezika.

“Broj pratitelja mi olakšava prodaju tih proizvoda širom svijeta. Također, jedan od izvora prihoda su sponzorirani sadržaji, gdje surađujem s poznatim kompanijama i brendovima u promotivnim kampanjama za njihove usluge i proizvode. Naravno, javno govorenje na događanjima, kao i korporativni treninzi i radionice zainteresiranih institucija dodatni su izvor prihoda u tom poslu”, objašnjava Meškova.

Videozapisi 20-godišnje Teone Sime, studentice novinarstva i psihologije na Američkom sveučilištu u Bugarskoj, također bilježe milijune pregleda. Njen Instagram profil The Language Blondie ima više od 740 tisuća pratitelja, a u opisu profila stoji: “Zdravo, moje ime je Teona i ja ću vam pomoći govoriti svaki jezik kao maternji”.

Njena prva ljubav je sport. Igra tenis, košarku, odbojku, nogomet, pliva, trči, skija, a također je voditeljica sportskih događanja i utakmica na fakultetu i domaćin podcasta Office Hours, u kojem intervjuira svoje profesore.

Pored toga, Sima je poliglot. Tečno govori pet jezika, razumije i govori još tri, a u videozapisima može zvučati kao da govori još pet. Engleski je usavršila na fakultetu, francuski u srednjoj školi, a bugarski nakon što je preselila u Giumaiju di-Nsus. Za ostale jezike je samouka.