Tržišta

Njemački lanac trgovina mješovitom robom osvaja Ameriku


Njemački trgovac mješovitom robom Aldi posluje u Evropi više od 100 godina. Aldi je u Njemačkoj glavni konkurent Lidlu s kojim ima veoma sličnu poslovnu strategiju.

U SAD-u Aldi posluje od 1976. godine. No, tek sada, nakon decenija tihog, postepenog rasta u SAD-u, ovaj lanac je krenuo u apsolutni napad.

Drži prvo mjesto kao najbrže rastući lanac trgovina mješovitom robom u SAD-u, prema broju trgovina i trebao bi dosegnuti 2.500 lokacija do kraja sljedeće godine. Prije samo deset godina, Aldi je imao nešto manje od 1.300 trgovina u SAD-u.

Usporedbe radi, lider na tržištu Walmart ima više od 4.500 trgovina u SAD-u, dok Kroger ima više od 2.700.

Aldi je postao najzanimljiviji među potrošačima u SAD-u zahvaljujući niskim cijenama, proizvodima robnih marki u trgovinama i pojednostavljenim, malim maloprodajnim mjestima u 38 američkih država.

Aldi ima manji izbor od uobičajenog. Dok glavni prodajni lanci u SAD-u mogu imati više od 30.000 proizvoda na zalihama po trgovini, Aldijev izbor je smanjen na oko 1.600.

U intervjuu za Wall Street Journal, predsjednik Aldija Dave Rinaldo podijelio je sažeti opis smanjenog pristupa svoje firme poslovanju trgovine mješovitom robom.

“Radi se o jednostavnosti. Radi se o učinkovitosti. Radi se o dosljednom iskustvu, cijelo vrijeme”, rekao je Rinaldo, a prenosi Biznisinfo.

Ta jednostavnost uključuje pristup „u stilu skladišta“ radi održavanja snabdijevanja Aldijevih prodajnih mjesta. Većina robe se nudi na policama odmah nakon vađenja iz kutija u kojima je stigla.

Skroman obim robe i Aldijeva sklonost manjim prodajnim prostorima pomažu minimizirati režijske troškove, štedeći firmi novac, što se prenosi na kupce u diskontnim cijenama.

Rinaldo je rekao da je firma postigla veliki uspjeh u privlačenju novih kupaca kada je američka ekonomija upala u krizu, navodeći priliv novih kupaca željnih popusta nakon finansijske krize 2008. koji su ostali uz Aldi čak i nakon što se ekonomija oporavila.

Aldi provodi svoju strategiju rasta kroz izgradnju novih trgovina i akvizicije.

Još u maju firma je objavila planove za kupovinu 397 supermarketa na jugoistoku koji posluju pod brendovima Winn-Dixie i Harveys. Nakon objave dogovora, Aldi je podijelio svoje planove za pretvorbu nekih od novostečenih prodajnih mjesta u Aldijeve trgovine, dok će druga nastaviti raditi kao Winn-Dixie ili Harveys supermarketi.