Tema u fokusu

Mersad Vejzović: Monetize AD Sarajevo koristi benefite umjetne inteligencije za otvaranje novih radnih mjesta u 2024.


Lider u oblasti digitalnog marketinga u  BiH i regionu, kompanija Monetize AD Sarajevo,  ostvarila je za 11 mjeseci 2023. godine impresivan poslovni rast, pokrenula nekoliko atraktivnih projekata i najavljuje rast broja zaposlenih u 2024. godini.

Ova inovativna brzorastuća bh. kompanija, osnovana prije šest godina u Sarajevu, ima  više od 700 zaposlenih i poslovnice u Hrvatskoj, Srbiji, Crnoj Gori, Albaniji, Sloveniji, Mađarskoj, Turskoj i još nekoliko evropskih država.

Razvili su vlastite digitalne platforme: MonadPlug, MonadLead, MonadSearch i MonadGames i imaju dva interna brenda u razvoju, te posjeduju fabriku za proizvodnju i distribuciju domaćih proizvoda.

Komentarišući postignute poslovne rezultate Mersad Vejzović, suvlasnik i tehnički direktor Monetize AD Sarajevo, istakao je da su prethodnih 11 mjeseci za njih bili veoma uspješan i turbulentan period na više polja.

“Teško je biti objektivan, ali mi nalazimo neki balans, s obzirom na to da smo veoma samokritični i uvijek očekujemo više. Možda nam to i daje prednost da uvijek težimo porastu rasta poslovanja, iz godine u godinu. Mislim da možemo biti ponosni na poslovni rast od cca. 300% u odnosu na 2022. godinu, što dugujemo realizovanim projektima, čime smo se probili i na druga tržišta i značajno povećali broj zaposlenih, te pokazali i društeno-korisnu stabilnost u našem okruženju”, naglasio je Vejzović.

Koje ste značajne projekte realizovali u 2023. godini?

“Kada je u pitanju trgovanje, razvili smo uspješnu E-commerce mrežu i nastavili već dovoljno razvijeno polje, koje uskoro planiramo sa tačke uvoza proizvoda, prenijeti na domaću proizvodnju i fokusiranje na izvoz tražene robe.

Otvorili smo nekoliko baznih call centara, zajedno sa skladištima, u više gradova u Hrvatskoj i Srbiji, a sa sjedištem u Bosni i Hercegovini. U ovom mjesecu smo realizovali pilot-projekat AutoPlac, odnosno platformu za kupoprodaju automobila, s naglaskom na digitalno oglašavanje – koristeći se mrežom platformi sa velikom posjećenošću. Njoj je prethodila društveno-korisna kampanja, s obzirom na to da smo, istraživanjem tržišta, ustanovili da, osim jedne posebno specijalizovane platforme za ove potrebe, društvu treba i osviještenost o savjesnoj kontroli u saobraćaju. U ovoj godini je došao na red i projekat na kojem dugo i naporno radimo kao investitori, ali sada s radošću možemo i najaviti da je usvojen prijedlog o rekontrukciji kompleksa Razvitak u Mostaru i da, sa svim potrebnim dozvolama, projekat kreće u realizaciju u drugoj polovini 2024., jer je prvi i najvažniji korak već ispunjen.”

Na koji od ovih projekata ste najviše ponosni i zbog čega?

“Na sva tri pomenuta projekta smo izuzetno ponosni, jer predstavljaju značajan  korak u razvoju naše kompanije. Zanimljiva je činjenica da se sva tri projekta izuzetno razlikuju i otvaraju nam puteve u drugačije branše, koje itekako šire dijapazon našeg poslovanja. Daju nam mogućnost svestranosti i otvaraju puteve saradnje u različitim poljima.

E-commerce nam pruža mogućnost širenja, kako teritorijalno, tako i brojem zaposlenih, a primarno nas postavlja na mjesto vodećih u e-commerce niši na našem prostoru.

AutoPlac je naš poseban ponos, jer je još uvijek pionir u ovome i jedva čekamo da sve zamišljeno zaživi punim kapacitetom.

Projekat Razvitak je ponos Mostara i regije i naše je zadovoljstvo biti dijelom jednog tako velikog i značajnog koraka za naše društvo. Obnova ovog objekta, koji je svojevrsni simbol Mostara će potpuno izmijeniti sliku središnje zone grada, jer će ruševinu zamijeniti moderna građevina, pod čijim krovom će se skrasiti i 60 bivših stanara. Naravno, imamo dosta ideja i planova za realizaciju cijelog kompleksa, pa za sada taj projekat ne ističemo previše, jer dajemo prostora onim već realizovanim.”

Koji su benefiti projekta AutoPlac?

“Naša platforma AutoPlac je upravo rezultat praćenja potreba tržišta. U ovom slučaju, zapravo je primarni cilj bio plasirati specijalizovanu platformu za kupovinu i prodaju automobila. Iskoristili smo svoje tehničko znanje i inkorporirali ga u potrebe ili nedostatke (našeg područja) na polju autoindustrije. Primarna namjena platforme je kupcima omogućiti siguran i transparentan način za kupovinu vozila, a prodavcima najlakši način za plasiranje ponude na tržište, uz pristup najefikasnijim platformama za oglašavanje, koristeći se jedinstvenim AP kreditima. Namijenjen je i autokućama, jer nudi visokoisplative pakete za promociju više vozila na najvećim marketinškim platformama, uz desetine hiljada pregleda i kroz pravovremenu i uvijek dostupnu analitiku, što čini da prodaja svakodnevno samo raste.

Korištenjem umjetne inteligencije, platforma omogućava prijedloge za lako kreiranje oglasa i besplatnu objavu (samo) na platformi. Oglas se dalje može istaći i promovisati na drugim kanalima za oglašavanje (Facebook, Instagram, Google, MonadPlug), bez potrebe za kreiranjem dodatnih naloga, a korištenjem virtualne valute, specijalizirane samo za AutoPlac. Platforma obavlja posao za druge i štedi dragocjeno vrijeme, a oglasi su vidljivi na posebno dogovorenim pozicijama.”

Uvijek se trudite tržištu ponuditi nešto novo, drugačije i od kolektivne koristi. Da li je to recept kako uspjevate održati lidersku poziciju?

“Da, trudimo se uvijek biti među istaknutima u našoj oblasti, a uspjehe postižemo na način da potrebe tržišta ne prepuštamo slučaju. Pratimo promjene kroz koje prolazi i prilagođavamo se onome što zahtijeva, a implementacijom umjetne inteligencije i machine learning-a u naše poslovanje, djelujemo na način da su naše usluge, a i razvoj unutar kompanije, u skladu sa aktuelnim tehnološkim promjenama.”

Kakvi su Vaši poslovni planovi do kraja 2023. i za narednu 2024. godinu?

“Ono što je nama veoma značajno i što možemo istaći u ovom trenutku, jeste otvaranje još jednog proizvodnog pogona, čiji će se kapacitet koristiti isključivo za izvoz i djelovati u korist jačanja privredne strukture BiH. Oduvijek se trudimo da sve što je korisno, ostaje u našoj državi i bude dostupno iz naših resursa, ali i gdje god je to moguće, smanjimo procenat uvezenog. S tim u vezi, radimo na realizaciji još nekoliko platformi, specijalizovanih za određene industrije, s naglaskom na lakše i moderno oglašavanje.

Ustvari, u tome želimo značajno da se razvijamo, s obzirom na to da imamo mogućnost implementacije AI i machine learning-a u naše ideje i niše, koje želimo istražiti u narednom periodu. Ako uzmemo u obzir činjenicu da je umjetna inteligencija izazvala veliku netrepeljivost i strah od smanjenja dostupnosti radnih mjesta, naročito u IT industriji, želimo naglasiti da mi sve njene benefite koristimo u svrhu otvaranja novih radnih mjesta i značajnog širenja, a time i najavljujemo rast broja zaposlenih u 2024. godini i na više različitih tržišta. Svakako, uporedo radimo i na društveno-korisnim projektima, koji su neizostavan plan u svakoj našoj, pa i nadolazećoj poslovnoj godini.”