Tema u fokusu

Goran Nikolić: Herbalife u BiH – brend koji neprestano pomiče granice


Globalni lider u prehrani, kompanija Herbalife prisutna je u BiH od 2006. godine, gdje se danas svrstala među vodeće  brendove za zamjenske obroke, dodatke prehrani i proizvode za sportsku prehranu, kao podrška zdravom načinu života.

To najbolje potvrđuje prestižno međunarodno priznanje Best Buy Award® Health za 2021/2022. u BiH, koje je ova kompanija dobila za vrhunski kvalitet svojih proizvoda u kategoriji “zamjena za jedan ili više obroka pri redukcijskoj dijeti”.

Prema riječima Gorana Nikolića, generalnog direktora tvrtke Herbalife za jugoistočnu Europu, njihov poslovni uspjeh ogleda se i u dugogodišnjoj stabilnosti na tržištu u BiH.

“U posljednje tri godine Herbalife u Bosni i Hercegovini bilježi kontinuiran rast, kako u prodajnim rezultatima, tako i u broju distributera kojih danas imamo preko 3.000. Kvaliteta naših proizvoda je zaista prepoznata od strane bh. potrošača, koji su nekoliko godina zaredom odabrali upravo naše Formula 1 proizvode, kao najkvalitetnije zamjenske obroke za kontrolu tjelesne težine, za šta smo i dobitnik Best Buy Award medalje za 2021./2022. godinu,“ istaknuo je Nikolić.

Kako je nastala kompanija Herbalife  i kakva je danas vizija ove kompanije?

„Herbalife je započeo s jednim čovjekom i jednom novom idejom – dati ljudima nešto što žele, ali na potpuno novi način. Taj je čovjek bio Mark Hughes, naš osnivač, lider i prvi Herbalife distributer koji je tvrtku osnovao 1980. godine.

Njegov plan bio je jednostavan: osmisliti ukusne, naučno utemeljene proizvode za kontrolu težine i prodavati ih direktno konzumentima, ali uz dodanu vrijednost: rad s konzumentima kako bi Herbalife proizvode koristili u okviru zdravog, aktivnog načina života. To je u ranim osamdesetim godinama prošlog stoljeća bilo inovativno – bio je to novi način direktne prodaje i podrazumijevao je podučavanje o načinu života i zajednicu koja pruža podršku.

Danas, 40 godina kasnije, zamisao Marka Hughesa je stvarnost za milione Herbalife distributera u više od 90 zemalja svijeta. Oni su svoju strast pretvorili u posao: razvijaju zdrave, aktivne prodajne timove i svoj posao, te uz to svakodnevno podučavaju druge takvom načinu života. Svojim predanim radom ne samo da su podučili kupce i čitave organizacije da žive najbolje što mogu, već svojim kupcima nude zajednicu koja im pruža podršku i motivaciju potrebnu da bi ostvarili svoje ciljeve u pogledu zdravlja, bilo da se radi o podučavanju „jedan na jedan“  ili uključivanju u fitness i nutrition klubove.“

Koje sve kategorije proizvoda Herbalife ima danas u svojoj ponudi?

„Tijekom godina nadogradili smo i razvijali našu kompaniju na osnovi inovacija na kojima je ona nastala. Proširili smo posao i postali globalni brend te smo u financijskoj godini 2022. ostvarili neto prodaju u vrijednosti 5,2 milijardi dolara. Proširili smo asortiman proizvoda, pa sada osim uz kategoriju kontrole težine, imamo i proizvode za njegu kože, ciljanu prehranu i sportsku prehranu – proizvode iz ove zadnje kategorije koriste elitni sportisti širom svijeta, pa tako i sportisti u našoj regiji, te Bosni i Hercegovini.“

Šta je suština poslovnog modela Herbalife?

„Naša kompanija je danas relevantnija nego ikada prije, jer se naše djelovanje uklapa u neke od najvećih globalnih trendova kao što su borba protiv pretilosti, promicanje zdravog starenja, rješavanje sve viših troškova zdravstvene zaštite i otvaranje novih mogućnosti današnjim poduzetnicima. 

Zahvaljujući našem modelu poslovanja, imamo neposredan pristup našem tržištu. Tako  neprestano slušamo naše distributere i njihove kupce te učimo od njih. Naše inovacije i nove ideje nastaju zbog istinske potrebe. Da, proučavamo dragocjene marketinške podatke i uvide, no u planiranju smo se uvijek vodili informacijama koje smo dobili od fokus skupina sastavljenih od Herbalife distributera i kupaca. Jer, upravo nam naši distributeri mogu reći gdje postoje neiskorištene praznine na tržištu i – što je najvažnije – kako im možemo pomoći da svojim kupcima pruže bolju uslugu.“

Koje najznačajnije vrijednosti Vaše kompanije istaknuli?

„Herbalife je brend koji neprestano pomiče granice i prihvaća nove trendove i tehnologije, kako bi se osiguralo napredovanje svih aspekata poslovanja. Bilo da za naše proizvode koristimo inovativne nove izvore proteina i drugih sastojaka, ili razvijamo novu sveobuhvatnu digitalnu platformu koja će našim distributerima znatno olakšati rad s kupcima i poslovanje, neprestano nastojimo biti među prvima koji u svom poslovanju idu u korak s novim načinima razmišljanja.

Digitalna transformacija koju provodimo ponudit će našim distributerima alate koji će uveliko olakšati pokretanje, vođenje i širenje modernog poslovanja, tako da se mogu usredotočiti na rad s još više ljudi i pomoći im da ispune svoje ciljeve wellnessa.

Kada govorimo o vrijednostima Herbalife, posebno bi se osvrnuli i na Herbalifeov “Zlatni Standard”, koji predstavlja okvir za zaštitu potrošača te podrazumijeva sljedeće:
Ne postoje ograničenja za minimalne kupnje te su troškovi pokretanja poslovanja vrlo niski.
Uključuje potpuni povrat novca, 12-mjeseci garanciju povrata novca za troškove Međunarodnog poslovnog paketa, te garanciju 100% povrata novca za neotvoreni proizvod, kupljen unutar 12 mjeseci.

Osim toga, vrlo jasno komuniciramo prednosti svakog pojedinog proizvoda i prikladan način korištenja izravno na deklaracijama – želimo biti apsolutno sigurni da se svaki proizvod koristi na ispravan način za postizanje realnih rezultata.“

Da li ste uspjeli ostvariti sve ciljeve koje ste planirali i koji su najveći izazovi s kojima se suočavate u poslovanju?

„Iako možda nisam postigao sve ciljeve koje sam isprva planirao, vjerujem da je put prema tim ciljevima bio nevjerojatno vrijedan. Ciljevi trebaju biti ambiciozni i teško ostvarivi i upravo zbog toga, na njihovo neispunjene ne gledam kao neuspjeh, već kao odskočnu dasku prema budućem uspjehu. 

Ono što je bitno jest da je svaka godina uspješnija od prethodne, te da sam u 2023. zajedno sa svojim timom uspio stvoriti više vrijednosti za naše distributere, partnere, dioničare i zajednicu.

Što se tiče najvećih izazova i problema s kojima se susrećem u poslu, to su slabljenje kupovne moći, inflatorni pritisci na potrošače, te činjenica da BiH još uvijek nije dio Europske Unije što nam otežava protok roba i usluga te povećava troškove poslovanja. Međutim, sve te izazove vidim kao priliku za učenje i usavršavanje. Ovi me izazovi potiču na kreativno razmišljanje, prilagođavanje promjenjivim okolnostima i pronalaženje inovativnih rješenja. Osim toga, u BiH nas poduzetnički duh i životna energija ljudi dodatno potiče na uspjeh.“

Koje najznačajnije projekte ste realizovali u 2023?

„Ponosni smo što smo 2023. u Bosni i Hercegovini lansirali i prvu Herbalife Kuharicu – koja donosi 80 laganih i zdravih recepata koji besprijekorno spajaju različite sastojke s Herbalife proizvodima. U Herbalifeu vjerujemo da dobro jesti ne znači žrtvovati okus ili užitak. A naši recepti su dokaz da možete imati oboje. Uključivanjem Herbalife proizvoda u ova jela povećavamo njihovu hranjivu vrijednost, čineći ih još korisnijima za cjelokupno blagostanje organizma. Ovo je još jedan korak u ostvarenju bolje prehrane za održavanje zdravlja.“

Kakvi su Vaši poslovni planovi i očekivanja za 2024.?

„U Herbalifeu smo konstantno fokusirani na to kako našim distributerima i konzumentima uljepšati i podići kvalitetu života. Naravno, iza toga stoji naporan i kontinuiran rad. Ali, uvjeren sam da ćemo s našim odličnim timom stručnjaka i svojom predanošću inovacijama, nastaviti proizvoditi smislene proizvode i rješenja, te smo sigurni da će to i dalje doprinositi uspješnosti i pozitivno djelovati na svijet. A znamo da je to nešto, na što bi Mark Hughes bio ponosan.“