Tema u fokusu

Lejla Šarkić Quraishi, direktorica Quraishi Exclusive Jewerly: Ljubav, strast, povjerenje i kvalitet su temelj našeg poslovanja


S velikim ponosom na svoju višedecenijsku porodičnu tradiciju izrade i dizajniranja nakita u Evropi i Aziji, brend Quraishi je dvadeset godina poslovanja u Bosni i Hercegovini u oktobru prošle godine obilježio juvelirskom noći, na kojoj su prisutni imali priliku uživati u posebnim kolekcijama nakita koje nisu ranije viđene u našoj zemlji. „Želim iskazati svoju zahvalnost što uživamo povjerenje stanovnika našeg grada, a i klijenata iz cijelog svijeta, te se zahvaliti na svoj ljubavi koju nam pružaju i što osjete da smo zaista mnogo uložili u naš divan uzajaman odnos. Obećavamo nastaviti puno bolje i više“,  kaže Lejla Šarkić Quraishi, direktorica kompanije u razgovoru za Poslovne novine.

Na Instagramu nalogu Quraishi Exclusive Jewerly vidjela sam jednu fotografiju iz čak 1953. godine na kojoj se, kako je u opisu navedeno, nalazi Abdul Basit Quraishi, uslikan ispred juvelirnice u Kraljevini Saudijskoj Arabiji. Recite nam kada i na koji način se porodica Quraishi opredijelila za biznis nakitom i šta je uticalo na odluku da se baš u Bosni i Hercegovini započne život i pokrene biznis?

„Porodica Quraishi je u svijetu dizajniranja i izrade nakita već petu generaciju, a od 1965. godine počinje da distribuira italijanske juvelirske brendove. Moj suprug Saeed Quraishi je sa svojom porodicom boravio poslovno u Njemačkoj, gdje smo se upoznali. Kako zbog ljubavi radimo stvari koje ne možemo ni zamisliti, niti planirati, odlučujemo da će naš zajednički život nastaviti u mojoj zemlji Bosni i Hercegovini.

Suprug je rodom iz Pakistana, a od djetinjstva je sa svojom porodicom radio i živio u Saudijskoj Arabiji, u gradu Bahrain, gdje i danas njegova braća imaju biznis.

Dolaskom u Sarajevo 1996. godine, moj suprug i ja pokrećemo biznis uvoza italijanskog 18k zlata , te isprva radimo sa diplomatskim korom u Bosni i Hercegovini, a 2003. godine odlučujemo se otvoriti prvi poslovni objekat u Unisovim neboderima. Danas imamo dvije poslovnice u tržnim centrima Aria i Sarajevo City Centru.“

Kako je izgledalo pokrenuti takav posao u poslijeratnim godinama, kada je kupovna moć kod većine stanovništva bila niska? Da li ste imali bojazni da nećete uspjeti održati biznis?

„Kada posjedujete dugogodišnje iskustvo, dijelite ljubav i strast prema lijepim stvarima, koje pritom ne gube na svojoj vrijednosti, te predano radite, tada ne poznajete strah. Postoje samo usponi i padovi, koji nas tjeraju na dalje i više, jer padove vidimo i doživljavamo kao podstrek da učimo više i trudimo se da budemo bolji i dajemo maksimum.“

Nakit koji se može kupiti u Vašoj radnji spada u red ekskluzivnih brendova. Ko su klijenti Quraishija?

„Mi veoma predano i pomno biramo svaki komad nakita koji nudimo našim dragim klijentima i uživamo da pokazujemo i nudimo ono što se prvenstveno sviđa nama. Svaka osoba koja želi da pogleda, isproba nakit i eventualno nešto novo nauči od naših kolega je dobrodošla i iz našeg iskustva, vrlo rado nam se vrati. Svaki komad je odabran s puno pažnje na dizajn i kvalitetu, u koju jako puno ulažemo, što je već postalo zaštitni i prepoznatljiv znak naše firme. Tako se naše klijentice nerijetko znaju prepoznati po nakitu i udijeliti jedna drugoj kompliment, a ne bude isključeno i da se stvori neko novo poznantvo, prijateljstvo ili prilika za poslovnu saradnju, čija spona upravo budu neke naše naušnice ili prsten. Drago nam je vidjeti da dijelimo istu strast i radost prema lijepim i vrijednim stvarima. Mnoge naše drage mušterije i nas veže dugogodišnje divno prijateljstvo i poštovanje,  pa smo sretni kada nam neobavezno svrate da se vidimo i malo popričamo uz kaficu. Sigurni smo da svi naši dragi sugrađani mogu naći nešto lijepo i povoljno za sebe u našim juvelirnicama, da će biti sretni i zadovoljni izborom, uživati i vratiti nam se. Mi se zaista trudimo da tako bude i to nam je najveća nagrada.“

Da li se klijentela u našoj zemlji razumije u vrste dragog kamenja i vrste plemenitih metala?

 „Da, apsolutno. Većina naših građana ima osnovno znanje i baštini tradiciju kupovine zlatnog nakita za sebe ili neku dragu osobu. Tako često čujemo i vidimo da mnoge žene nose nakit koji su naslijedile od svojih majki , nena, tetki. Svakako, trudimo se da im prenesemo i neka nova saznanja i uputimo ih u nešto novo što do sada nisu imali priliku probati i odvažiti se da kupe.“

Koliko ljubavi je utkano u ovakvu vrstu posla, gdje na neki način stvarate uspomene ljudima i postajete dio nekih njihovih značajnih životnih momenata?

Ljubav, strast , povjerenje i kvalitet je nešto na čemu mi temeljimo i gradimo naše poslovanje i koje želimo prenijeti našim klijentima. Kada neko odabere nakit u jednoj od naših juvelirnica, uz pomoć i savjetovanje našeg izuzetno kvalitetnog prodajnog osoblja, onda taj nakit kreće u neko novo putovanje, na kojem priča posebne priče i stvara uspomene, te na taj način postaje dio osobnosti svake naše drage mušterije.“

Ponekad je ljudima žao potrošiti nakit na sebe, ali će rado izdvojiti značajnu sumu novca kako bi ga kupili nekom drugom. Da li Vaši klijenti više kupuju nakit za sebe ili kao poklon drugima?

„Najljepši nakit je onaj koji uživamo da nosimo svaki dan. Neko voli sitniji i decentniji, neko konkretniji i veći , neko više geometrijskih modernijih oblika, mat, sjaj ili nešto sasvim drugo. Bitno je znati brinuti se o nakitu na pravi način kako bismo ga sačuvali od vremena i oštećenja. Od izuzetnog značaja je i to da klijenti moraju znati da nakit nije neuništiv, nema doživotan vijek i garanciju, moramo ga paziti i tretirati na određen način i produžiti mu vijek , kako bi ostao u prvobitnom stanju. Od svega je najbitinije voljeti nakit i uživati u njemu svakodnevno.“

Koliko košta najskuplji komad nakita koji nudite i uopće koja vrsta nakita je najskuplja?

Rado bih istakla italijanski brend Nanis koji već godinu dana krasi naše vitrine, a koji je bio i glavna zvijezda naše zabave u oktobru ove godine, na kojoj smo obilježilii dvadeset godina našeg poslovanja. Klijenti su imali priliku divno se zabaviti uz jedan novi koncept koji Sarajevo nije imalo priliku vidjeti, a to je naš „Secret store“, gdje je cijela kolekcija Nanis brenda bila izložena u posebnoj prostoriji, gdje su dame imale priliku vidjeti i isprobati komade nakita u pojedinačnoj vrijednosti i od 40.000 EUR.“