Novosti

Od prijave do promjene: Kako aplikacija Građanska patrola usmjerava lokalne vlasti i službe na prioritetne probleme


U vremenu u kojem digitalne inovacije sve više oblikuju društvo, građani preuzimaju ključnu ulogu u rješavanju izazova i održavanju reda u svojoj zajednici. S jasnim ciljem aktivnog uključivanja građana u rad lokalnih zajednica, kompanija DVC Solutions kreirala je aplikaciju “Građanska patrola”. U sklopu projekta “Pametni gradovi – ka digitalnoj transformaciji gradova u BiH”, u saradnji s Njemačkim društvom za međunarodnu saradnju (GIZ) i udruženjem Bit Alijansa, donirali su je Zvorniku i Palama.

U razgovoru s Bojanom Vukovićem, osnivačem i izvršnim direktorom kompanije DVC Solutions, saznali smo više o rezultatima aplikacije, kao i dosadašnjim reakcijama građana.

Učešće građana za unapređenje zajednice

Aplikacija “Građanska patrola” zamišljena je kao jednostavan digitalni kanal komunikacije i simbol transformacije angažmana građana. Besplatnim preuzimanjem ove aplikacije na svom mobitelu, svaki građanin dobija priliku da postane pokretač promjena na bolje. Svaku nepravilnost ili problem koji primijeti na području Zvornika ili Pala može anonimno prijaviti, a prijava stiže lokalnim institucijama i nadležnim komunalnim službama.

“Lokalne institucije su pokazale odvažnost i spremnost da uključe građane kao ključnog partnera u uspostavljanju procesa digitalne transformacije kroz ovaj projekat, što je sigurno podiglo povjerenje građana u institucije. Iz dosadašnjeg iskustva mogu reći da se građani još uvijek navikavaju na novitete koji dolaze uz digitalnu transformaciju, ali svakako pozitivno reaguju i prihvataju aktuelne novitete, što možemo vidjeti po sve većem broju upućenih prijava, ali i broja građana koji koriste aplikaciju Građanska patrola. Rezultati svakako zavise od aktivnog angažovanja lokalne zajednice i njihovih komunalnih službi”, naglašava direktor kompanije DVC Solutions.

Među mnogobrojnim benefitima aplikacije je optimizacija rada i efikasnosti službi, pružanjem mogućnosti raspodjele resursa na lokacije i aktivnosti u pravo vrijeme.

Transparentnost i otvorenost u rješavanju problema

Aplikacija omogućava korisnicima da u svakom momentu prate status svoje prijave.

“Sve upućene prijave građana kroz aplikaciju Građanska patrola ostaju u arhivi građana, na njihovim pametnim telefonima, uz sve detalje i jedinstveni broj po kome su građani u mogućnosti da u svakom momentu traže povratnu informaciju od lokalno nadležnih institucija o statusu njihove prijave. To samoj prijavi daje legitimitet i mogućnost kontrole građana. Pored navedenog, građani kroz status prijave prate da li je njihova prijava u obradi, riješena ili arhivirana, odnosno da li je relevantna za rješavanje od lokalnih komunalnih službi”, objašnjava Vuković.

Implementacija inicijative u Zvorniku i Palama služi kao primjer odlične saradnje lokalnih institucija i građana, koji zajedno prolaze kroz proces digitalne transformacije. Veliki broj prijava dokazuje njihovo prihvatanje novog sistema.

“Ovdje je važno pomenuti i pohvaliti gradsku administraciju Grada Zvornika koja ulaže značajnu energiju i napore kako bi odgovorili na sve pristigle prijave, što su građani svakako prepoznali. Eventualne probleme koje jedinice lokalne samouprave prijave nama, a tiču se same aplikacije, rješavamo veoma brzo u roku od 24 sata, nerijetko i brže. Imamo sistematski pristup i procedure koje u zavisnosti od kritičnosti problema aktiviraju različite instance u tehničkoj podršci.”, istakao je prvi čovjek kompanije DVC Solutions.

Digitalizacija procesa za naprednije društvo

Vuković naglašava da proces digitalizacije društve nije nimalo jednostavan, te da zakon mora pratiti nove promjene kako bi se omogućilo efikasno sprovođenje digitalizacije društva u cjelini.

“Činjenica je da je proces pokrenut i da postoji volja nadležnih vladinih, ali i lokalnih institucija da se digitalizacije institucija i društva realizuje. Potreba za digitalizacijom je izuzetno neophodna i svakako će podići nivo efikasnosti, transparentnosti i produktivnosti institucija, a građanima značajno unaprijediti kvalitet života u lokalnim zajednicama koje budu prednjačile u ovom procesu”, naglasio je.

DVC Solutions svakodnevno prima prijedloge i sugestije građana za unapređenje aplikacije, što u konačnici doprinosi i poboljšanju učinkovitosti u rješavanju problema lokalnih zajednica.

“Naš razvojni tim trenutno radi na modulu koji će omogućiti ‘pametno upravljanje otpadom’, gdje će građani imati uvid u raspored reciklažnih kontejnera u lokalnoj zajednici, njihovoj popunjenosti, poziciji i vrsti otpada koja se odlaže u njih. S druge strane, komunalne službe će u realnom vremenu imati informaciju o popunjenosti kontejnera, njihovom stanju i optimizaciji putanje kretanja komunalnih vozila, kako bi se prioritetno praznili kontejneri koji su već popunjeni”, objašnjava Vuković.

Dok društvo nastavlja prihvatati digitalizaciju, bitno je naglasiti da ovakve inovacije predstavljaju svijetle tačke na putu prema većem građanskom angažmanu i kvalitetu života u našim zajednicama.