Tema u fokusu

Rainer Schnabl, Raiffeisen banka u BiH: Odgovorni smo prema našoj zajednici i pratimo potrebe klijenata


Raiffeisen banka jedna je od onih koja je redovno na listama najvećih, najuspješnijih ili najboljih u određenom segmentu.

Da li je na takve liste teže doći ili na njima opstati, ukoliko uzmemo u obzir veliku konkurenciju u finansijskom, prvenstveno bankarskom, sektoru – bilo je tek prvo u nizu pitanja na koja smo odgovore tražili od Rainera Schnabla, predsjednika Uprave Raiffeisen banke u našoj zemlji.

O izazovima i tranziciji

Ponosni smo što su nam od početka ove godine do sada već uručena dva priznanja za najbolju banku u Bosni i Hercegovini te priznanje za najbolju banku u oblasti finansiranja trgovine u BiH. Iza nas je dugogodišnji naporan rad u različitim oblastima koji nas je doveo među vodeće banke na ovom tržištu. Pri tome, aktivno radimo na tome da tu pozciju zadržimo, odnosno da je unaprijedimo. U skladu s tim, realizujemo brojne projekte usmjerene na povećanje zadovoljstva, kako naših zaposlenika, tako i naših klijenata, ali i na dobrobit društvene zajednice u kojoj poslujemo.

Koji su najveći izazovi sa kojima se u našoj zemlji suočava bankarski sektor?

Naš bankarski sektor je prepoznatljiv kao stabilan, pouzdan i predvidiv segment ekonomije, a jedan od izazova je očuvanje ovog renomea, uz zadržavanje stabilnosti ključnih bankarskih parametara, kao što su likvidnost, kapitalna pozicija i profitabilnost te očuvanje stepena kvaliteta kreditnog portfolia i njegovo potencijalno poboljšanje.

Digitalizacija je također jedno od važnih pitanja sa kojim se naš sektor suočava, a u cilju iskorištavanja prednosti ovog procesa, kao što je implementacija prednosti digitalnog potpisa, odnosno identiteta u bankarstvu.

Pred bankarskim sektorom BiH se nalazi vrlo ambiciozna ESG agenda te tranzicija koja bi trebala biti provedena do kraja tekuće godine.

Pored izražene konkurencije te potrebe okrupnjavanja na tržištu, tu je i izazov globalnih ekonomskih i geopolitičkih kretanja koji se mogu reflektirati i na lokalni bankarski sektor.

O digitalizaciji i lojalnosti klijenata

Digitalizacija, u manjoj ili većoj mjeri, preuzima gotovo svaki segment naših života. Ostavlja li se prostor u tim procesima, kada govorimo konkretno o bankarskom sektoru, za ljude koji i dalje žele na, uvjetno rečeno, staromodan način poslovati sa bankom? Cijeneći napredak, ipak se nameće pitanje prijeti li nam nestanak takvog poslovanja i koliko je to dobro?

Digitalizacija danas zauzima značajno mjesto u svim industrijama, pa tako i ovoj našoj finansijskoj industriji. Bankarstvo prolazi kroz značajne promjene i stalno se prilagođavamo novitetima u okruženju. Veliki broj klijenata želi svoje bankarske potrebe realizovati bez dolaska u poslovnicu banke, a digitalni kanali olakšavaju pristup bankarskim uslugama i predstavljaju bržu i povoljniju alternativu za poslovanje s bankom. Pri tome ne zanemarujemo potrebe naših klijenata koji preferiraju tradicionalan način poslovanja s bankom te su naša nastojanja kontinuirano usmjerena na to da budemo digitalna banka sa učešćem ljudskog faktora za podršku našim klijentima.

Važan ste partner kompanijama u našoj zemlji. Koliko su pravna lica kao klijenti lojalni bankama? Čime osiguravate njihovu lojalnost?

Naše strateško opredjeljenje je da našim klijetima u svakom trenutku budemo fer i pouzdan partner. Pored ponude široke palete proizvoda i usluga, kroz savjetovanje s našim klijentima dijelimo znanje te ih podržavamo u njihovoj transformaciji ka održivoj budućnosti. Ujedno, nudeći usluge bazirane na savremenim tehnološkim rješenjima, klijentima olakšavamo poslovanje s Bankom te štedimo njihovo dragocjeno vrijeme i novac. Vjerujemo da visok kvalitet usluga te jednostavnost njihovog korištenja utječu na lojalnost naših klijenata, zajedno sa benefitima koje za njih periodično pripremamo.

O održivosti i zelenim proizvodima

Banka je članica Grupacije – potpisnice Principa odgovornog bankarstva koji definiraju ulogu i odgovornost bankarske industrije u ispunjenju Ciljeva održivog razvoja Ujedinjenih nacija i Pariškog klimatskog sporazuma iz 2015. godine. Šta ovo znači u praksi?

Prije svega želim istaknuti da smo ponosni što smo dio Grupacije za koju je održivost uvijek bila osnovni princip i mjera poslovnog uspjeha. U skladu s tim, i mi realizujemo niz aktivnosti u domenu održivosti i ESG te pri realizaciji naših poslovnih aktivnosti vodimo računa o njihovim okolišnim i društvenim uticajima. Prilagođavamo naše procese, proizvode i usluge te razvijamo „zelene“ proizvode kao podršku našim klijentima u transformaciji ka održivom načinu poslovanja, uz savjetodavne usluge koje im nudimo.

Briga o okolišu i zeleno poslovanje – termini su koje svakodnevno čujemo. Šta oni znače u Raiffeisen banci i na koji način ih implementirate u redovno poslovanje? Zanimljiva je i priča o romobilima za uposlenike u čijoj ste kupovini učestvovali…

Poslujući u skladu s ESG principima aktivno radimo na inicijativama koje doprinose poboljšanju okolišnih uslova poslovanja, kako unutar banke, tako i generalno. Kao odgovoran član društvene zajednice imamo za cilj ograničiti negativne uticaje na životnu sredinu, odnosno smanjiti tzv. “ugljični otisak”. U skladu s tim, istrajavamo na korištenju recikliranog papira, minimiziranju printanja, odgovornom korištenju komunalnih usluga, maksimalnoj digitalizaciji izvještaja i faktura klijentima. Također, radimo na obogaćivanju našeg voznog parka električnim vozilima, a ispred naše Centrale u Sarajevu te Glavne filijale u Mostaru postavljeni su i punjači za ova vozila. Kako bi ova priča bila cijelovita Banka je pokrenula i aktivnosti vezane za nabavku i postavku solarnih panela na svoje objekte širom Bosne i Hercegovine.

U nastojanju da doprinesemo zaštiti naše planete nabavili smo reciklomat koji je smješten na izuzetno prometnom mjestu na Vilsonovom šetalištu u Sarajevu korištenjem kojeg je u periodu od pet mjeseci reciklirano skoro 11.700 ambalažnih jedinica. I to nije sve, u protekle dvije godine, na inicijativu jednog od naših kolega, Banka je svojim zaposlenicima omogućila kupovinu skoro 500 električnih romobila uz popust od 50%.

O podršci i vrijednostima

Primjetno je da su Vaš fokus, kada govorimo o društvenoj odgovornosti, ranjive skupine društva. Recite nam nešto o tome…

Kao uključeni građani tradicionalno realizujemo niz inicijativa koje adresiraju društvena pitanja, pokreću napredak u zajednici te poboljšavaju kvalitet života ljudi. U skladu s tim, u protekloj godini finansijski smo podržali 11 organizacija čije su aktivnosti usmjerene na djecu i osobe s posebnim potrebama, a našu podršku smo nastavili i tokom ove godine. U ovom kontekstu izdvaja se projekt koji Banka realizuje još od 2012. godine, a u okviru kojeg umjesto slanja printanih čestitki klijentima i poslovnim partnerima povodom vjerskih i novogodišnjih praznika, doniramo sredstva najugroženijim kategorijama stanovništva.

Sponzorišete i uspješne sportaše… Koji su parametri ključni za donošenje odluke o tome koga sponzorirati, iza koga stati svojim ugledom?

Kada je riječ o sportistima, izuzetno smo ponosni na saradnju s Lanom Pudar, mladom sportašicom čija su postignuća vrlo impresivna. Odabir Lane Pudar je za nas bio logičan korak obzirom da se njeni kvaliteti i izvanredni rezultati podudaraju s onim što karakteriše nas kao brand i kao kompaniju. Riječ je o mladoj osobi čiji se svjetski uspjeh temelji na značajnom trudu i radu, a Lanine kulturne vrijednosti su u skladu s načelima kojima se i mi rukovodimo u našem poslu.

Vrlo ste prisutni i u projektima finansijskog opismenjavanja. Promišljamo li dovoljno o rizicima kada tražimo kredite, bilo kao fizička, bilo kao pravna lica, ili nam je u tom trenutku isključivo važno osigurati neki operativan novac? Smatrate li da bi se finansijska pismenost trebala učiti u školama?

Dinamičan razvoj finansijskog tržišta povećava potrebu za razumijevanjem finansijskih pojmova. Naime, ukoliko nismo dovoljno upoznati sa svim što se tiče našeg novca u određenom trenutku se možemo osjećati kao da gubimo kontrolu nad našim ličnim finansijama.

Uzevši u obzir navedeno, kao i činjenicu da finansijsko opismenjavanje predstavlja jedan od osnovnih principa naše strategije održivosti, nastojimo realizovati što veći broj aktivnosti finansijske edukacije za različite segmente naših klijenata. Finansijska pismenost omogućava nam da razumijemo i prihvatamo rizike, što u konačnici rezultira dobrim finansijskim odlukama i finansijskom slobodom te bi stoga moglo biti korisno da bude i dio zvaničnog obrazovnog sistema.

Kada je riječ o rizicima zaduživanja, pored finansijske edukacije svakom našem klijentu pristupamo individualno te uz stručnu podršku nastojimo zajednički pronaći optimalno rješenje koje će zadovoljiti njihove potrebe.