Novosti

MOL Grupa ostvarila stabilan i pouzdan finansijski rezultat usred izazova industrije u prvoj polovini 2024. godine


MOL Grupa je danas objavila svoje finansijske rezultate za drugi kvartal i prvu polovinu 2024. godine. MOL Grupa je ostvarila dobit prije oporezivanja od 916 miliona dolara u prvih šest mjeseci, što je povećanje od 19% u odnosu na prethodnu godinu, dok je u drugom kvartalu dostigla 534 miliona dolara. I rafinerije i marketing i istraživanje i proizvodnja ostvarili su stabilne i pouzdane finansijske rezultate zahvaljujući kontinuiranoj potražnji u rafinerijama i marketingu i nešto višim cijenama ugljikovodika. Rezultat korisničke službe je vođen obimom prodaje goriva i daljnjim jačanjem marže u segmentu bez goriva.  

Predsjednik-izvršni direktor Zsolt Hernádi komentirao je rezultate:

Naša kompanija je pod pritiskom sa mnogih strana. Prvo, moramo osigurati dugoročnu sigurnost opskrbe u regiji. Zato radimo iz dana u dan kako bismo osigurali sve mogućnosti transporta i maksimizirali raznolikost naših naftnih resursa i fleksibilnost rafinerije. Drugo, nastavljamo isporučivati naš plan transformacije, oslanjajući se isključivo na naše vlastite resurse jer ovi programi raznolikosti i transformacije ne primaju nikakvu vrstu financiranja od zajednice. Treće, ostajemo posvećeni ostvarivanju naše dugoročne strategije za stvaranje vrijednosti i ostvarivanje povrata za naše dioničare.

Nije lako postići ove ciljeve, posebno sa državnim nametima i regulatornim opterećenjima u Srednjoj i Istočnoj Evropi koji nas stavljaju pod dodatni stres. To se odražava u činjenici da je doprinos naših glavnih mađarskih tvrtki do sada bio marginalan u financijskim rezultatima MOL Grupe u 2024. godini.

Unatoč svemu tome, vrlo sam ponosan na MOL Grupu jer naša tvrtka nastavlja postizati stabilne i pouzdane rezultate u ovom nepredvidivom i nestabilnom tržišnom okruženju. To pokazuje otpornost i snagu naše kompanije i naših ljudi.”

U istraživanju i proizvodnji, obim proizvodnje nafte i plina ostao je iznad smjernica, iznoseći ukupno 92,1 mboepd u drugom kvartalu 2024. zahvaljujući većoj međunarodnoj proizvodnji u KRI Shaikanu i Kazahstanu, također potaknutom povećanjem proizvodnje u Mađarskoj i Hrvatskoj na kvartalnoj osnovi. Operativni troškovi Grupe ostali su nepromijenjeni u odnosu na prethodni kvartal, na 5,8 USD/boe, zbog stroge kontrole troškova i povoljnih kretanja cijena energije.

Rezultati rafiniranja i marketinga  bili su vođeni snažnom potražnjom, dok je povećanje rafinerijske marže kompenziralo negativne efekte smanjenja poreza na naftu Brent-Ural. Petrohemijska marža je blago porasla u odnosu na prethodni kvartal, u skladu sa nižim cijenama energije. MOL je postigao dvije velike prekretnice u Tiszaújvárosu: lansiranje poliolnog kompleksa vrijednog 1,3 milijarde eura u maju i početak faze dizajna jedinice za hemijsku reciklažu od 40 ktpa.

U korisničkoj službi, veći obim prodaje goriva i poboljšanje marže u segmentu bez goriva bili su glavni pokretači viših rezultata, kompenzirajući efekat smanjenja marži jedinica goriva. Računovodstvena dobit od prodaje benzinskih pumpi također je imala pozitivan učinak. Marža u segmentu bez goriva predstavlja 37,5% ukupne marže u drugom kvartalu 2024. godine, što je povećanje od 3,9% u odnosu na isti period prošle godine, potaknuto rastom prodaje gastronomskih i prehrambenih proizvoda. Broj lokacija Fresh Cornera porastao je na 1270 u drugom kvartalu 2024. sa 1180 u istom periodu prošle godine.

Usluge kružne ekonomije ostvarile su negativnu dobit zbog konzervativnog pristupa računovodstvu troškova, posebno u pogledu sistema depozita za ambalažu koji je dobio zamah tokom kvartala, kao i konsolidovanih rezultata MOG Budapest JV, koji su uključeni po prvi put. Sistem depozita za pakovanje je u funkciji od 1. januara, sa oko 3.100 instaliranih mašina za povrat dostupnih u maloprodajnim mrežama. Od 1. jula, sistem depozita za ambalažu je počeo sa radom u cijeloj zemlji, svaki dan oko 3 miliona komada ambalaže za piće se vraća u promet kroz sistem.

Rezultati poslovanja sa gasom obilježeni su kombinovanim efektom blažih vremenskih uslova, promjenama u potražnji za regionalnim transportnim uslugama i nepovoljnim promjenama deviznog kursa.