Lifestyle

Sve veći interes građana za hibridnim autima


Za sedam mjeseci ove godine u Bosni i Hercegovini je smanjen uvoz električnih vozila, dok je istovremeno porastao uvoz hibrida, navodi se u podacima Uprave za indirektno oporezivanje (UIO) BiH.

Prema njihovim podacima, od početka januara do kraja sedmog mjeseca uvezeno je ukupno 135 električnih vozila ukupne vrijednosti od 7.431.159 KM sa uračunatim dažbinama.

“Poređenja radi, prošle godine u istom periodu uvezeno je 139 električnih vozila, vrijednosti od 9.783.010 KM”, kazali su iz UIO BiH.

Ističu da, što se tiče uvoza hibridnih automobila, za sedam mjeseci ove godine uvezeno je 1.108, od kojih je 686 novih, a 422 polovna, ukupne vrijednosti veće od 76 miliona KM.

“Lani su u BiH stigla 704 hibridna vozila, od kojih je novih 553, a polovnih 151 u vrijednosti od 44,4 miliona maraka sa uračunatim dažbinama”, kazali su iz UIO BiH.

Ekonomista Igor Gavran ističe za “Nezavisne novine” da povećanje uvoza hibridnih vozila nije stvar izbora koliko tehnološkog trenda, gdje većina proizvođača smanjuje broj modela s klasičnim pogonskim jedinicama i zamjenjuje ih hibridnim ili električnim.

“Pad ionako minimalnog uvoza električnih vozila je razočarenje, ali nije iznenađenje ako se uzme u obzir jako loše stanje infrastrukture za njihovo punjenje u BiH, gdje brzih punjača praktično i nema, a i onih sporih je premalo”, kazao je Gavran.

Ističe da smatra da se to može promijeniti tek razvojem infrastrukture i povećanjem podsticaja, odnosno nekakvih olakšica.

“Međutim, BiH ne može ostati izolovano tržište benzinaca i dizelaša, i treba se ubrzati tranzicija i povećati učešće električnih vozila, a u prelaznom periodu i hibridnih jer je vrijeme klasičnih vozila na isteku. Posebno je važno da se privrednicima pomogne u tranziciji i da što prije vozni parkovi prevoznika tereta i putnika budu savremeniji”, zaključio je Gavran.

Haris Muratović, brand manager MOON (Porsche BH), ističe u razgovoru za “Nezavisne novine” da je ove godine pad uvoza električnih vozila uzrokovan time da kasne subvencije koje su građani imali za kupovinu ovih vozila.

“Tako su građani bili u neizvjesnosti hoće li ih uopšte biti, a one nisu niske, u pitanju je 10.000 KM po vozilu, tako da je bilo kupovina, ali ne kao ranijih godina”, kazao je Muratović.

Dodaje da što se tiče uvoza hibridnih vozila oni su na neki način uzeli primat na tržištu.

“Puno proizvođača forsira hibride, ljudi sve više prepoznaju benefite tih vozila i s aspekta ušteda i s aspekta smanjenja CO2 emisija”, kazao je Muratović.

Naime, kako kaže Muratović, nedavno je Vlada FBiH donijela odluku koja u narednim danima treba da stupi na snagu, a radi se o subvenciji za kupovinu električnih i hibridnih vozila.

“Subvencija za električna vozila iznosiće 10.000 maraka po vozilu, dok će za hibride iznositi 7.000 KM, i samim tim nadamo se da će tim biti masovnija kupovina ovih vozila”, kazao je Muratović.

Kako je rekao, ono što u određenoj mjeri predstavlja kočnicu razvoja elektromobilnosti jeste nedovoljno razvijena infrastruktura, tačnije nedostatak punjača.

“Nama još nedostaje ozbiljnija infrastruktura u pogledu brzih punjača koji bi trebalo da budu raspoređeni u cijeloj državi”, kazao je Muratović.