Tema u fokusu

Almir Tahirović, direktor Metromedia Sarajevo: Nema zime za outdoor oglašavanje


Karijerni put Almira Tahirovića, direktora Metromedia Sarajevo, bio je dinamičan i zanimljiv. Počeo je raditi sa 18 godina, kao student, u tada respektabilnom političkom magazinu DANI gdje je imao priliku surađivati sa izuzetnim ljudima koji su, u konačnici, odredili njegov daljnji put i opredjeljenje čime se želi u budućnosti baviti.

“Tokom rada u Danima, moji kolege i ja, analizirali smo potrebe tržišta i zaključili da postoji potreba za jednim novim, inovativnim izdanjem namijenjenim, prije svega, obrazovanim i uspješnim ženama u BiH, pa smo, u skladu s tim, pokrenuli magazin Gracija”, kaže za Poslovne novine Almir i dodaje:

„Nakon toga, bio sam dio tima TV1, gdje sam imao priliku upoznati drugu vrstu medija, brzu i dinamičnu televiziju koja je značajno utjecala na moj daljni razvoj.“

Izazovi marketinškog tržišta

Je li Vaša sadašnja pozicija u Metromediji svojevrsna kruna karijere?

„Da, smatram moj angažman u Metromediji kao krunu svoje karijere. Postajući dio menadžmenta Metromedia Group i kao direktor Metromedia kancelarije u Sarajevu osjećam posebno zadovoljstvo što imam priliku učestvovati u održavanju kredibiliteta kojeg je Metromedia stekla u prethodnim godinama i što imam priliku, skupa sa svojim kolegama, stvarati novu vrijednost na itekako izazovnom marketinškom tržištu Bosne i Hercegovine.“

Već više od dvije godine ste na čelnoj poziciji u Metromediji, nakon šest godina na poziciji direktora prodaje. Šta se ključno promijenilo, osim što imate više posla i odgovornosti? 

„Na čelu kompanije moj se fokus u radu znatno promijenio sa strateških aspekata prodaje na strateške ciljeve i dugoročnu viziju u upravljanju kompanijom. Sada odgovaram za sve aspekte poslovanja, uključujući prodaju, marketing, razvoj, finansije i ljudske resurse. To zahtijeva šire razumijevanje svih tih funkcija. Pored toga, kao lider, zajedno sa svojim kolegama iz menadžmenta Metromedije, imam priliku oblikovati i provoditi dugoročnu strategiju razvoja kompanije koja će nas voditi prema uspjehu u narednim godinama. Ukupno gledajući, iako se mnogo toga promijenilo u mom radu, ključno je shvatiti da su promjene sastavni dio procesa rasta i razvoja u karijeri. Iako je odgovornost veća, dobio sam priliku za učenje i osobni razvoj, što ovu poziciju čini zanimljivom, izazovnom i nagrađujućom.

Spoj tradicionalnog i modernog

Uprkos silnom tehnološkom napretku, fokusiranosti svakog pojedinca na virtualni svijet i digitalne medije, dobro staro outdoor oglašavanje ipak ne gubi bitku, mada je izgledalo da će tako biti.

„To je izuzetno zanimljivo pitanje. Uvažavajući činjenicu da posljednjih godina oglašavanje na digitalnim medijima kontinuirano raste, vanjsko oglašavanje još uvijek ima svoje posebne prednosti i, sa sigurnošću tvrdim, ne gubi bitku, kako na globalnom, tako i na regionalnom i lokalnom nivou. Vanjsko oglašavanje je izuzetno zanimljiv, tradicionalni kanal komunikacije i dugoročno, uz određene transformacije i inovacije, ne vidim rizik u kojem bi kategorija vanjskog oglašavanja mogla biti ugrožena.

Pored toga, moje mišljenje je da vanjsko oglašavanje ne mora biti konkurencija digitalnim medijima, već se itekako dobro mogu kombinovati. Spoj tradicionalnog i modernog oglašavanja može isporučiti fantastične rezultate i to govorim iz našeg višegodišnjeg iskustva u analiziranju rezultata oglašavanja. Kombinovanje vanjskog oglašavanja s oglašavanjem na digitalnim medijima omogućava višekanalni pristup koji povećava efikasnost oglašavanja i isporučuje visok nivo vidljivosti što je u konačnici naš primarni zadatak.“

Je li razlog činjenica da su mnogi klijenti skloniji tradicionalnijem načinu oglašavanja ili je razlog Vidimo se

„Više je razloga zbog kojih mnogi klijenti ostaju skloni tradicionalnijem načinu oglašavanja, uprkos sveprisutnom digitalnom okruženju. Dosadašnji uspjeh koji su klijenti postigli korištenjem naših usluga, sigurno je jedan od razloga. Mnogi su brzo ostvarili zavidne rezultate koristeći kanale vanjskog oglašavanja. Kada nešto funkcioniše nema potrebe za promjenama i klijenti se često drže istog modela i strategije oglašavanja.

Što se tiče našeg slogana “Vidimo se”, on naglašava snagu vanjskog oglašavanja kao medija koji bez ograničenja prenosi poruke. Naš cilj sa ovim sloganom je, između ostalog, skrenuti pažnju na vidljivost poruka koje prenosimo, uvažavajući činjenicu da ostale vrste medija nemaju tu snagu da poruku prenose širokoj ciljnoj grupi, 24 sata na dan.“

Sve je reklama

Može li se napraviti neki presjek profila klijenata koji su, uvjetno rečeno, Vaši i tradicionalni i onih koji su više digitalni?

Naravno, određene kompanije i dalje biraju tradicionalne kanale komunikacije, pretežno televiziju, printane medije, radio i, u konačnici, vanjsko oglašavanje, prije svega radi dobrih efekata koje su postizali u svojim ranijim aktivnostima, a i zbog stvaranja prestiža i jačanja brenda koje im tradicionalni mediji omogućuju. Tu pretežno mislim na klijente čija ciljna grupa je dosta široka. Za digitalno oglašavanje se ipak odlučuju klijenti čije su poruke namijenjene mlađoj populaciji, odrasloj u digitalnom okruženju koja aktivno koristi online platforme. U tom smislu, za potpuni efekat najbolje je koristiti oba kanala komunikacije.“

Sve je reklama, sve je oglašavanje, bombardirani smo svake minute nekim vidom reklamne poruke. Kako da se klijent izdvoji, pošalje poruku, kako do dopre do onih za koje je pripremio svoj proizvod? 

„Oglašivači, prije svega, moraju jasno odrediti svoju ciljnu grupu i znati kome se obraćaju. Nakon toga dodatno razumjeti osobine svoje ciljne grupe, ko su oni, kako razmišljaju, šta ih zanima i kako ih motivisati da se odrede za proizvod koji im nudite. I kreativnost igra važnu ulogu u privlačenju pažnje. Oglašivači trebaju da imaju kvalitetno kreativno rješenje koje uz kratku i autentičnu poruku, stvara emociju sa potencijalnim potrošačima.“

U outdoor oglašavanju nije baš najjednostavnije biti kreativan i klijentima uvijek nuditi nešto novo, ali moram pitati koliko se radi da se klijentima ponudi nova vrijednost, nešto drugačije, posebnije? 

„U Metromediji imamo tim izuzetno kvalitetnih pojedinaca sa višegodišnjim iskustvom u oblasti oglašavanja i marketinga na koji smo jako ponosni. Cilj je da sa našim klijentima prije svega razgovaramo, osluškujemo njihove potrebe i, u konačnici, osjećamo slobodu da im naše višegodišnje iskustvo i znanje koje smo stekli, stavimo na raspolaganje. Najčešće se to ogleda kroz smjernice koje se odnose na kreativna i inovativna rješenja koja smo u mogućnosti realizovati, mogućnosti uvezivanja različitih tehnologija kroz kreativna rješenja, smjernice za odabir lokacija gdje planiraju plasirati svoje promotivne poruke… Pored toga, Metromedia konstantno ulaže u usavršavanje naših uposlenika, pratimo globalne i regionalne trendove i njegujemo filozofiju u kojoj su zalaganje, proaktivnost i posvećenost u traženju novih rješenja siguran put s kojim ćemo obezbijediti novu vrijednost našim klijentima.

Za sada, ovakav način rada se pokazao kao uspješan i isporučuje željene rezultate.“

Može li bez marketinga?

Može li se ozbiljan biznis praviti bez ulaganja u marketing i tretiranja marketinga kao troška, a ne kao investicije?

„Ozbiljan biznis ne može se stvarati bez investiranja u marketing, koji je ključna komponenta u privlačenju i zadržavanju kupaca. Kroz marketinške aktivnosti stvara se svijest o brendu, identifikuje ciljna publika, komunicira vrijednost proizvoda ili usluga i u konačnici, stvara odnos sa potrošačima. Kroz investicije u marketing, stvara se temelj za dugoročni rast i uspjeh biznisa.

Pored toga, investiranje u oglašavanje pravi jasnu razliku između vas i konkurencije. Ukoliko vaši konkurenti ulažu u marketing, a vi ne, možete itekako zaostati za njima u privlačenju novih kupaca, ali i zadržavanju postojećih. To sigurno ne želite, ukoliko planirate osigurati dugoročnu stabilnost i rast u ovako izazovnom tražištu kao što je naše.

Naravno, uvijek je važno pažljivo razmotriti kako i kada ulažete u marketing, kako biste ostvarili maksimalni efekat i dobili željene rezultate.“

I za kraj, molim Vas, kakva je konkurencija u industriji, je li uvijek lojalna i korektna? 

„Ne volim da govorim o konkurenciji. Mi u Metromediji ističemo naše kvalitete i mogućnosti koje možemo ponuditi, plasiramo drugačiji i moderniji pristup u komunikaciji sa klijentima i smatram da nas to dovodi u dominantan položaj u odnosu na druge kompanije koje se bave ovim ili sličnim poslom. Investiramo u znanje naših uposlenika, pratimo trendove, ulažemo u tehnologiju, strateški biramo lokacije i vrste reklamnih panoa koje imamo u mreži, vršimo transformaciju iz statičnih reklamnih površina u digitalne LED displeje koji šalju dinamičnu poruku i s takvim načinom rada konstantno potvrđujemo našu lidersku poziciju na tržištu BiH.“