Deset posto potrošača u svijetu već posjeduje uređaje s umjetnom inteligencijom (UI) kao što su roboti i automatizirani lični asistenti, primjerice Amazon Echo ili Google Home, a 32 posto potrošača planira kupiti takav uređaj s integriranom tehnologijom UI, uključujući robote i automatizirane asistente, pokazuje PwCovo globalno istraživanje.
Uvidi u navike potrošača širom svijeta u kojem su ocijenjene kupovne navike, ponašanje i očekivanja 22.000 potrošača u 27 zemalja. Trgovci u maloprodaji pomno prate razvoj ‘glasovne kupovine’ u kućanstvu. Međutim, trebat će još vremena prije nego li potrošači i trgovci prilagode svoje navike i ponude kako bi mogli u potpunosti iskoristiti novi kanal glasovne kupovine, navodi se u rezultatima istraživanja.
Za takve uređaje najviše zanimanja pokazuju potrošači ekonomija u nastajanju, uključujući Kinu, Vijetnam, Indoneziju i Tajland. Potražnja u razvijenim zemljama načelno je slabija. Vjerojatnost da će ispitani potrošači u Brazilu i Kini planirati kupnju uređaja s umjetnom inteligencijom (UI) dva puta je veća (59 posto u slučaju brazilskih i 52 posto kod kineskih potrošača) nego što je to slučaj s potrošačima u Americi (25 posto), Ujedinjenom Kraljevstvu (24 posto) ili Francuskoj (25 posto).
Ispitanici u Italiji i Poljskoj također su pokazali veliko zanimanje gdje oko 40 posto ispitanika planira kupnju uređaja s UI. Segment stanovništva koji je na svim tržištima najspremniji usvojiti uređaje s integriranom tehnologijom UI čine muškarci u dobi između 18 i 34 godine, koji su otvoreni za suradničku potrošnju, manje skloni poduzimanju mjera za smanjenje rizika na području internetske sigurnosti i prijevara, a ujedno i manje cjenovno osviješteni, prenosi Poslovni.hr.