Novosti

Domaći ručno pravljeni sosevi iz Tuzle uskoro u dm radnjama


Od onlajn prodaje preko društvenih mreža do ponude proizvoda u 70 prodavnica širom BiH, za manje od dvije godine, za mnoge domaće proizvođače djeluje kao nemoguća misija. Međutim, ono što je za druge možda nemoguće, za porodicu Ratajc postalo je realnost.

Rad i trud, te kvalitetne proizvode pod brendom Ljutko, prepoznale su Fondacija Mozaik i dm drogerie kroz čiju će se inicijativu Startajmo {Zajedno} za nove domaće proizvođače, sosevi porodice Ratajc naći na policama dm prodavnica u BiH.

“U konkurenciji od 44 prijavljena proizvođača, mi smo jedni od 12 izabranih. To je potvrda našeg truda, zalaganja ali i kvaliteta proizvoda. Trenutno radimo na pripremama i nadamo se da bi se naši sosevi mogli naći od oktobra u prodavnicama dm-a”, istaknuo je Dinko Ratajc.

Ratajc dodaje da je će ovo rezultirati značajnim povećanjem proizvodnje.

“Širenje je neminovno. Da bi se ispoštovao ugovor prema dm prodavnicama, same zalihe moraće biti barem petostruko veće. Do sada su nam kapaciteti kuvanja bili maksimalno 19 litara. Sada već gledamo opremu sa kojom bismo kapacitet povećali na 100 litara. Već radimo na jednom novom sosu kojeg bi ekskluzivno ponudili samo dm prodavnicama”, dodaje.

Kako kaže, osim povećanja kapaciteta, u planu je nabavka i punilice, jer je do sada sve rađeno ručno, što ih u potpunosti čini handcrafted proizvođačima.

Ponudu Ljutka čini 15 soseva – kuhani i fermentirani, zatim ajvar, ljuti senf, kikiriki i kikiriki puter. Od fermentiranih imaju tri TuZbasco sosa od jalapeno, fresno i cayenne paprike. Ponuda kuvanih sosova je mnogo veća.

“Imamo dimljene sosove poput Babuke, Chipotle Jalapeno, BanditAs-a, Meraka koji se ističe po svježini koju mu daje nana, bosiljak i med, te Žutka koji je prvobitno bio samo u “Paklenih 5″ paketu, ali su kupci tražila posebno izdvajanje tog sosa u većoj ambalaži. Možemo slobodno reći da su naš dimljeni sos Babuka i Habanero bandit najprodavaniji. Sos koji je izazvao najviše pažnje je Rahmetlija”.

Budući da realizacija PostPak ugovora koji je potpisan na Sajmu privrede u Mostaru u aprilu između regionalnih pošti, prije svega Srbije i Crne Gore, treba da omogući nesmetano slanje artikala i naplatu pouzećem, Ratajc u tome vidi šansu za slanje proizvoda u region.