Novosti

Pripreme za 15. Međunarodni sajam privrede u Tešnju teku po planu


Pripreme za 15. Međunarodni sajam privrede u Tešnju teku prema planu, završeno je postavljnje sajamskih hala i podopolagački radovi, a ovih dana se kreće sa unutrašnjim uređenjem, elektroinstalacije, klime i drugo. Istovremeno teku marketinške aktivnosti (reklame, bilbordi, društvene mreže) kao i ostala tehnička pitanja vezana za konferencijski dio i boravak brojnih domaćih i stranih delegacija.

Ovogodišnji sajam očekuje oko 300 izlagača iz Holandije, Njemačke, Italije, Slovenije, Hrvatske, Srbije, Austrije, Makedonije, Crne Gore, Turske i naravno BiH, a zemlja partner je Makedonija.

Kada smo se odlučili da razgovaramo o zemljama partnerima iz okruženja, vodili smo se činjenicama da je ovo do početka 90-tih godina bio jedan jasno definisan ekonomski prostor. Istina da se sada sve više i priča o regionalnoj privrednoj saradnji. Mi smo željeli te i takve aktivnosti implementirati i svjesno smo išli u početku na zemlje sa kojima BiH nema neriješenih političkih i drugih pitanja”, kaže Senad Brka , predsjednik Udruženja privrednika “Biznis centar” Jelah-Tešanj.

Nedavno je održan sastanak predstavnika Udruženja privrednika “Biznis centar” Jelah-Tešanj sa  ambasadorom Republike Sjeverne Makedonije Ekremom Ebibijem.

Delegaciju Udruženja privrednika su činili predsjednik Senad Brka i koordinator projekta između Vlade Republike Sjeverne Makedonije i Udruženja privrednika “Biznis centar” Jelah-Tešanj  Venan Hadžiselimović, gdje su utvrđeni  tehničkih detalja dolaska državne i privredne delegacije u Tešanj.

“Prvenstveno nas interesuje njihova poljoprivredna proizvodnja s obzirom da mi u Udruženju imamo izuzetno jake firme u tom segmentu, mislim na AS grupaciju, DUKAT, Biošamp i dr.”ističe Brka.

Pored toga, Brka naglašava da je preliminarno dogovoreno sponzorstvo za 2020. godinu i to sa privrednom delegacijom Crne Gore.

Kada je u pitanju Crna Gora, nama je veoma interesantna luka Bar, slobodna carinska zona. Interesantna nam je kao turistička destinacija, te kao država za plasman naših roba i usluga”kaže on, dodajući da su neke članice udruženja već uveliko ušle na tržišta tih zemalja poput firmi Madi, Hifa Oil, Artisan, Danijel S i drugih.

“Pored toga, Crna gora je otvorila 32 poglavlja kada je u pitanju pristupanje u EU, imaju trenutno preko 3 milijarde eura ulaganja u turizam i mi tu imamo svoje šanse. Naravno, prvi preduslov da bi se krenulo u realizaciju aktivnosti je dovođenje u red saobraćajnica koje povezuju naše dvije države Foča – Nikšić – Podgorica”, kaže Senad Brka predsjednik Udruženja privrednika “Biznis centar” Jelah-Tešanj.

Kako sajam godinama održava svoj  kontinuitet, Brka kaže da ideje crpe iz znatno razvijenijih zemalja sa sajmova u Minhenu, Hanoveru, Frankfurtu.

“Imamo jasne ciljeve šta hoćemo, imamo jako Udruženje (225 članica) koje ovaj događaj organizuje, imamo lokalnu zajednicu koja daje bezrezervnu podršku, imamo korektne odnose i sa ostalim strukturama Dejtonske konfiguracije BiH (ZE- DO kanton, Federacija, VM). Nemamo profesionalce koji samo rade sajam. Sve aktivnosti vodi Upravni odbor Udruženje i svi mi na uštrb naših vlastitih firme relizujemo ovaj projekat”, kazao je Brka.

Budući da je Tešanj napredna regija koja sama sebe reklamira time što dokazuje da rad može odvesti daleko i privući strane investicije, na pitanje gdje i kako vide sajam u budućnosti, predsjednik Udruženja kaže da im je cilj da ostanu broj 1 u BiH.

“Također, kada su u pitanju isključivo privredni sajmovi, radovali bismo se da ih ima što više, pa neka tržište reguliše ko može opstati”, zaključio je Brka.