Tema u fokusu

Za 30 godina avionima Croatia Airlinesa prevezeno 39,2 miliona putnika


U proteklih 30 godina Croatia Airlines je postala članica najvažnijih zrakoplovnih udruženja kao što su Međunarodna udruga za zračni promet (IATA) i Star Alliance.

Posljednjih desetak godina Croatia Airlines se svrstava među „Top 10“ izvoznika u Hrvatskoj, a 2018. godine bili
su treći najveći hrvatski izvoznik s ukupno 1,05 milijardi kuna izvoza.

Danas, Croatia Airlines na evropskom zrakoplovnom nebu predstavlja značajnog avioprijevoznika kojeg putnici prepoznaju po sigurnosti letenja, profesionalnom osoblju i kvaliteti usluge.

Sa Jasminom Bajićem, predsjednikom Uprave Croatia Airlinesa, razgovarali smo o spomenutom jubileju, rezultatima uspješnog poslovanja i njihovoj liderskoj poziciji u regionu, obilježavanju 23 godine kontinuiranog letenja na liniji Zagreb – Sarajevo….

Predstavite nam ukratko portfolio znamenite hrvatske kompanije Croatia Airlines?

„Povijest tvrtke počela se ispisivati 7. kolovoza 1989. godine kada je u Zagrebu registriran Zagreb Airlines d. d. (Zagal), poduzeće za zračni prijevoz, koji je 23. srpnja 1990. promijenio ime u Croatia Airlines d. d. Prvi komercijalni let Croatia Airlinesa obavljen je 5. svibnja 1991. godine iz Zagreba u Split, dok je povezivanje Hrvatske sa svijetom počelo 5. travnja 1992., prvim međunarodnim letom na liniji Zagreb – Frankfurt. Kao mrežni prijevoznik, s gotovo 1.000 zaposlenika, pružamo uslugu prijevoza putnika i robe u osam domaćih i 30 međunarodnih odredišta i izravno povezujemo Hrvatsku s 24 države. U 2019. godini planiramo obaviti 29.000 letova i očekujemo najveći broj putnika u povijesti tvrtke, odnosno veći putnički promet u odnosu na 2018. u kojoj smo prevezli rekordnih 2,17 milijuna putnika.“

Kakvi su rezultati poslovanja kompanije u prvih šest mjeseci 2019. godine?

„Raduju nas pozitivni rezultati u drugom kvartalu 2019. godine i zabilježena dobit iz poslovanja od 1,4 milijuna eura, te neto dobit od 1,2 milijuna eura. To predstavlja porast u odnosu na isto razdoblje 2018. godine, u kojem je dobit iz poslovanja iznosila 632.000 eura, a neto dobit 660.000 eura. Pritom su poslovni prihodi porasli za šest posto, što je rezultat boljih prometnih učinaka u drugom tromjesečju 2019., odnosno porasta broja prevezenih putnika od 3,4 posto, te rasta putničkog faktora popunjenosti (PLF) od 1,2 postotnih bodova.“

Šta doprinosi tome da kompanija Croatia Airlines drži lidersku poziciju u regionu?

„Naš je strateški položaj uvjetovan vlasničkom strukturom unutar koje je država gotovo stopostotni vlasnik. Jačanje našeg branda regionalnog lidera ostvarujemo primjenom najsuvremenijih zrakoplovnih trendova te hrvatske i međunarodne zakonske regulative u svim segmentima poslovanja.“

Koji su ključni faktori uspješnog poslovanja kompanije?

„Najveća vrijednost Croatia Airlinesa su njeni zaposlenici. Njihova posvećenost profesiji koja pruža nevjerojatan osjećaj slobode, zatim stručnost i odnos prema poslu, čine Croatia Airlines doista jedinstvenom i drugačijom od ostalih. Naša povijest čvrsto je utkana u 30 godina zahtjevnog rada u jednoj od najdinamičnijih industrija – civilnom zračnom prijevozu.“

Kakva je vizija menadžmenta o budućem razvoju Croatia Airlinesa?

„Vizija menadžmenta je da Croatia Airlines bude prvi odabir svakom putniku s polazištem ili odredištem u Hrvatskoj. Prioritet je korisnicima usluga osigurati optimalnu zračnu povezanost Republike Hrvatske i svijeta te pridonositi razvoju hrvatskog turizma.“

Koji su najznačajniji projekti koje ste realizovali u 2018. i u prvih šest mjeseci 2019. godine?

„Lani smo proširili mrežu odredišta uvođenjem dvije nove međunarodne linije: Zagreb – Dublin i Zagreb – Mostar, te sezonskim letovima: Split – Kopenhagen i Dubrovnik – München. Najveći dio investicija u iznosu od 21,1 milijuna eura lani smo ostvarili ulaganjima u letenje i održavanje zrakoplova. Ove godine vizualno smo osvježili zrakoplove Airbus i Q400, što pridonosi i smanjenju potrošnje goriva i emisija stakleničkih plinova. U zrakoplove Q400 ugradili smo i novu navigacijsku opremu, a ugradnjom wake vortex generatora u zrakoplove Airbus nivo buke prilikom polijetanja i slijetanja smanjen je do 9 dB.”

Recite nam o najvažnijim planovima Croatia Airlinesa u 2019. godini?

„Vlada Republike Hrvatske u veljači je donijela Odluku o pokretanju postupka traženja strateškog partnera Croatia Airlinesa, tako da nam je jedan od temeljnih ciljeva nastavak aktivnosti u vezi s izradom modela dokapitalizacije. Provodimo i mnoge aktivnosti na unapređenju kvaliteta usluge, a novost je redizajnirana mobilna aplikacija Croatia Airlinesa za uređaje s iOS i Android operativnim sustavom, kojom smo putnicima ponudili još jednostavniju i bržu prijavu za let, te mnoge druge poboljšane funkcionalnosti.“

Croatia Airlines ove godine obilježava i svojevrstan jubilej u BiH. Možete li reći nešto o tome?

„Ponosni smo na činjenicu da smo na bh. tržištu prepoznati kao važan gospodarski partner. Mi smo prvi svjetski avioprijevoznik koji je 1996. sletio u obnovljenu sarajevsku zračnu luku i tako je ponovno otvorio za civilni zračni promet. Ove godine obilježavamo 23 godine kontinuiranog letenja na liniji Zagreb – Sarajevo te godišnjicu obnavljanja linije Zagreb – Mostar i formiranja tehničke baze u Sarajevu. Ovom prigodom iskreno zahvaljujem svim partnerima koji su pridonijeli našem uspješnom pozicioniranju na ovom tržištu i veselim se novim suradnjama u budućnosti.“

(Razgovarala: Irena VASIĆ-DOBRIĆ)