Novosti

Procter & Gamble profitirao na pelenama, deterdžentu i toalet papiru


Kompanija Procter & Gamble je s kvartalnim profitom nadmašila očekivanja Wall Streeta, pošto su potrošači širom svijeta u martu kupovali njihovu robu u ogromnim količinama – od pelena i deterdženata do toalet papira.

Nestašice zbog kidanja lanaca trgovine u svijetu i lokalnih mjera ograničenja kretanja uzrokovanih pandemijom korona virusa, doprinijele su dobrom prometu ove kompanije.

Neto dobit kompanije porasla je na 2,92 milijarde američkih dolara, ili 1,12 dolara po akciji, u trećem kvartalu tekuće fiskalne godine, završenom 31. marta, u odnosu na 2,75 milijardi dolara ili 1,04 dolara po akciji iz istog perioda 2019, izvještava Reuters.

Korporacija P&G, koja prodaje svoju robu u više od 180 zemalja svijeta, zabilježila je rast prodaje u tri od pet sektora, pa su njene akcije na jutarnjem trgovanju na Njujorškoj berzi (New York Stock Exchange) skočile za 1,3 procenat.

Kompanija je takođe saopštila da očekuje isplatu preko 7,5 milijardi dolara dividendi i otkup vlastitih akcija u iznosu od 7 do 8 milijardi dolara u fiskalnoj 2020. godini.

Prodaja u segmentu zdravstvenih preparata povećana je za 7%, promet u kategoriji tekstilnih i proizvoda kućne hemije je porastao za 8%, u sektoru proizvoda za bebe i žene za 6%. Sektori kozmetičkih i proizvoda za njegu su jedini zabilježili pad prodaje.

Ukupna neto prodaja je u trećem kvartalu porasla za oko 5%, na 17,21 milijardi dolara, jer su potrošači pravili zalihe proizvoda tokom posljednjih nekoliko nedjelja marta.

Kada se izuzmu jednokratne stavke, kompanija je zaradila 1,17 dolara po akciji, nadmašivši procjene na Volstritu za četiri centa.

Ali, uprkos ovim dobrim rezultatima, na P&G ne bi trebalo gledati kao na nekog “korona profitera”, jer kompanija će samo manje loše proći nego neki drugi biznisi. Grupacija je smanjila ciljeve rasta prodaje u cijeloj godini na 3% do 4%, sa prvobitno targetiranog raspona od 4% do 5% procenata zbog fluktuacija na tržištima valuta.