Na obalama rijeke Save, s desne strane u blizini Gradiške (BiH) i lijeve, hrvatske strane kod Gornje Varoši, radnici, unatoč problemima s vodostajem, vrijedno rade na izgradnji važnog međugraničnog mosta kojeg zajednički i u jednakim omjerima, finansiraju Hrvatska i BiH.
Most će, kada bude gotov, biti dug 426, a širok 22,5 metara. Imat će četiri trake, po dvije u svakom smjeru. Svaki trak bit će širok 3,75 metara.
Protekle sedmice su u pomoć došli i ronioci.
“Zbog visokog vodostaja od ponedjeljka 12.10. izvršena je evakuacija dizalica iz inundacije te su ove sedmice započele aktivnosti na povratku mehanizacije na poziciju rada. Radi toga, 20.10., angažirani su ronioci kako bi izvukli stope stabilizatora dizalice iz poplavljenog područja”, za SBplus su potvrdili iz Hrvatskih cesta.
“Zbog razine vodostaja te stope su se potopile, a mi smo izvršili kačenje i njihovo izvlačenje, kao i izvlačenje specijalnih utega za dizalicu. Dio elemenata mosta je također potopljen pa će nas vjerojatno opet angažirati, mada su uvjeti rada prilično nepovoljni. Temperatura vode toga dana iznosila je deset stupeni, vidljivost je bila nula pa se sve radilo na opip i osjet, a bez specijalnih odjela i grijača sve bi zapravo bilo neizvodivo. Dva sata boravili smo u vodi, a jedina olakotna okolnost je bila ta što su, zbog radova na mostu, iz korita očišćene sve prepreke poput ostataka debala. U isto vrijeme na ruku nam nije išlo niti to što je Sava bila i jako brza, no uspješno smo obavili svoj dio zadaće”, za SBplus je kazao Robert Kalanj predsjednik KPA ‘Marsonia’, iz kojeg su na ovim radovima bila angažirana dva ronioca.
Na poslovima izrade mosta pak angažirano je puno više radnika, koji su do sada, prema onome što su SBplus portalu odgovorili iz Hrvatskih cesta, poslove obavili prema ranije utvrđenom planu.
“Na desnoj obali (BiH) u potpunosti su izvedeni šljunčani piloti i mlazno injektiranje. Izvedena je velika većina nasipa od postojeće E-661 prema budućem mostu. Izgrađen je propust u trupu cestovnog nasipa, kao i cestovni prolaz na lokaciji krune obrambenog nasipa na desnoj strani Save. Izgrađeno je stupište S3, a u tijeku je izgradnja upornjaka U$, armiranje i betoniranje krilnih zidova upornjaka. Na lijevoj, hrvatskoj obali rijeke Save, u potpunosti su izvedeni šljunčani piloti i mlazno injektiranje. Na poziciji stupišta S2 izveden je iskop građevne jame pod zaštitom talpi, ugrađen podložni beton, izveden temelj i prva kampada stupa visine tri metra. Građevna jama stupišta S2 je trenutno poplavljena zbog visokog vodostaja Save. Na poziciji upornjaka U1 (RH) izvedena je temeljna stopa i u tijeku je armiranje zidova upornjaka. 21. kolovoza 2020. započela je montaža čelične konstrukcije na poziciji S3 i to segmenta 21, a na strani RH očekuje se tokom oktobra na poziciji stupišta S2.”, piše u odgovoru Hrvatskih cesta.
Izrada čelične konstrukcije mosta povjerena je Đuro Đaković Montaži, koja je na naš upit što su i koliko odradili kada je u pitanju njihova zadaća, odgovorili kratko kako su ‘u tijeku radovi na izradi i montaži mosta’ te da će više detalja dati na konferenciji za medije koju planiraju održati iduće sedmice.
No SBplus je iz Hrvatskih cesta doznao kako u proizvodnom poginu ĐĐ Montaže u Slavonskom Brodu čeličnu konstrukciju mosta proizvode sukladno planiranoj dinamici radova. Najavljena je i u radionicu dopremljena cjelokupna količina čelika za izradu rasponske konstrukcije mosta. Ukupno je proizvedeno ili je u proizvodnji 3210 tona od 4798 tona čelične konstrukcije (cca 66,9%). Na poziciju ugradnje sa strane RH-a dopremljeno je 160, a na BiH stranu 888 tona antikorozivno zaštićenih segmenata konstrukcije mosta (1048 tona) od čega je trenutno oko 519 tona podignuto i montirano na stupište s3. U toku je zavarivanje elementa segmenta broj 22″, opisali su trenutnu situaciju na izgradnji mosta iz Hrvatskih cesta.
Rok za završetak radova je kraj 2022. godine, a ostaje nadati se kako će, kada bude gotov, puštanje u promet čekati puno kraće nego li je slučaj s mostom na rijeci Savi kod Svilaja koji je gotov, ali za puštanje u promet još čeka završetak svih radova s bosanskohercegovačke strane.
Večernji list