Tema u fokusu

Štamparija Margo: Ekološko i brzo štampanje najnovijim tehnologijama


Zahvaljujući primjeni najsavremenije tehnologije, ali i kvalitetu usluga, pouzdanosti i inovativnosti, digitalna štamparija Margo d.o.o. Istočno Sarajevo, lider u u pružanju usluga štampe i outdoor oglašavanja u BiH, poslovala je pozitivno u 2020. godini.

Iako je zbog pandemije COVID-19, segment promocije u poslovanju digitalne štamparije Margo u Istočnom Sarajevu potpuno stao, brzo su prilagodili proizvodnju nastaloj situaciji i održali kontinuitet poslovanja.

Prema riječima direktorice Anđele Čulina čak su u drugoj polovini 2020. godine uspjeli realizovali sve planirane investicije.

Jedini u BiH sa najsavremenijom mašinom za štampu

„Možemo se pohvaliti da smo jedini u BiH nabavili mašinu najnovije tehnologije štampe velikih brzina i formata sa ekološki prihvatljivim bojama na vodenoj bazi. Zahvaljujući toj mašini znatno je skraćeno vrijeme štampanja, što nam u velikoj mjeri olakšava posao. Primjetili smo da nam je već u januaru 2021. godine počela ekspanzija u poslovanju, jer su kompanije krenule sa pripremama za pojedine kampanje“, kaže Čulina.

Zbog pandemije, ukupni prihodi ove kompanije u prošloj godini smanjeni su za oko 20% u odnosu na 2019. godinu.

„Srećom, na vrijeme smo reagovali i smanjili proporcionalno i troškove, pa smo finansijski pozitivno poslovali u 2020 godini. Nismo se dodatno zaduživali, nismo otpuštali radnike, niti smo imali bilo kakvu pomoć države, ali smo uspješno održavali likvidnost i izmirivali sve dospjele obaveze“, kaže Čulina.

Primarni cilj kompanije Margo iza koje je 20 godina uspješnog poslovanja, kako navodi dalje Čulina, nije osvajanje profita, već zadovoljni klijenti.

„Margo je sinonim za pouzdanost. Odgovorni smo, poštujemo rokove, transparentni smo – sve informacije klijentu dajemo unaprijed, istrajni smo i 100% involvirani u svaki pojedinačan projekat. Za nas nema neizvodivog projekta, samo ga treba prilagoditi realnoj izvedbi. Inovativni smo, što nas drži uvijek jedan korak ispred konkurencije. Samim tim spremno dočekujemo nove zahtjeve klijenata i preuzimamo realizaciju novih projekata, koji zahtijevaju nove načine štampe, inoviranu kombinaciju tehnike i tehnologije“, tvrdi Čulina.

Izostala pomoć države

Za dugoročno održavanje liderske pozicije na bh. tržištu, kako navodi dalje Čulina, neophodno je strateško planiranje. Ukoliko ne bude još jednog vala pandemije, nadaju se odličnoj poslovnoj 2021. godini.

„Međutim, ono na šta ne mogu da se ne osvrnem, kad spomenem 2020. je još jedan dokaz da mi nemamo državu. Privrednici, a pogotovo srednji i mali su bili prepušteni sami sebi. Nikakvu ozbiljnu pomoć, nijednog nivoa vlasti nismo imali, nikome nije bitno ni da li će naši radnici ostati bez posla, a njihove porodice bez primanja, da li će se firma ugasiti. Realni sektor je fiskalno preopterećen, a naša najveća davanja u 2020. odnosila su se na različite vrste poreza i doprinosa, koji nisu bili smanjeni. Jedini ustupak bio je što su se porezi iz prve polovine 2020. godine, mogli platiti na rate u drugoj polovini godine. Ali, to nas je dodatno opteretilo jer pandemija nije stala, a mi smo paralelno morali plaćati i rate i tekuće obaveze. Naša je sreća što poslovanje u ovih 20 godina zasnivamo samo na svojim idejama i radu, pa smo tako nastavili i u ovo krizno vrijeme. Napravili smo plan poslovanja u vanrednoj situaciji i bez ičije pomoći uspjeli“, rekla je Čulina.

Piše: (Irena Vasić-Dobrić)