Novosti

Olovčić: Uprkos pandemiji, Porsche BH je imao uspješnu godinu uz tržišni udio veći od 40 posto


Iza autoindustrije je teška godina, a o njenim izazovima i planovima za budućnost za naš portal govorio je Senad Olovčić, direktor kompanije Porsche BH.

Kako ocjenjujete godinu iza nas, posebno u kontekstu pandemije koronavirusa?

Prošla 2020. godina je, nažalost, svima (ne samo našoj kompaniji i mreži naših ovlaštenih partnera) bila puna turbulencija i vrlo otežanih uslova poslovanja izazvanih pandemijom koronavirusa. Međutim, i pored ovih otežanih uslova, pada ukupnog tržišta novih vozila, možemo reći da je 2020. godina za kompaniju Porsche BH bila uspješna u više aspekata. Zadržali smo lidersku poziciju u prodaji novih vozila na bh. tržištu te uvećali nas tržišni udio. Bitno je napomenuti da već dugi niz godina kompanija Porsche BH suvereno čuva tržišni udio veći od 40% ukupne prodaje novih automobila u BiH.

Istovremeno smo tokom 2020. godine tržištu BiH ponudili dodatne benefite kupovine novih automobila, kao i ciljane iskorake u smislu aktivnije i interesantnije ponude vozila iz koncerna VW grupacije.

Koje prilagodbe u vašem sektoru je uzrokovala pandemija, imamo li neke konkretne primjere?

Sigurno da je 2020. godina bila godina izazova, ali mi smo je shvatili i doživjeli i kao godinu naših inovacija. Ono što je obilježilo 2020. godinu, u periodu pandemije i slabije potrošačke moći kupaca, jesu naše pažljivo formirane ponude koje smo radili sa sestrinskom kompanijom Porsche Leasing, afirmirajući tako do kraja jedinstven potencijal ponude i usluga koji nudimo na tržištu BiH. Finansijske ponude, kroz naše proizvode i svakako uz našu podršku, upravo su u doba pandemije došle do potpunog izražaja. Kupci su to prepoznali i prihvatili kao dobar koncept koristeći ovaj benefit pri kupovini novog vozila.

Kada je riječ o postprodajnom dijelu, i ovlašteni servisi u BiH su tokom cijele godine obilježene pandemijom formirali akcije za svoje postojeće, ali i za potencijalne nove kupce: od besplatnog vizuelnog pregleda vozila, preko posebno formiranih servisnih paketa za starija vozila, do primamljivih pogodnosti za kupovinu originalne dodatne opreme i time svakako izašli ususret kupcima.

Kakvi su uslovi na tržištu, da li u narednoj godini očekujemo neke promjene trendova?

Još 2019. godine, dakle i prije pandemije koronavirusa, fokus smo stavili na elektromobilnost i uvođenje potpuno električnih vozila na naše tržište. Usprkos pandemiji, i u ovoj godini smo nastavili aktivnosti vezane za elektromobilnost. U ovom segmentu posebno prednjači marka Porsche koja je do ovog momenta na 24 različite lokacije širom BiH instalirala 48 punjača koji mogu zadovoljiti potrebe potpune mobilnosti naših kupaca. Ovaj koncept nastavljamo dalje i s našim ostalim markama, uz nadu da će i država dati svoj doprinos u implementaciji, jer imamo katastrofalne, degradirajuće zakonske osnove za kupovinu ekološki naprednih vozila.

 

Kakvi su planovi za naredni period?

Ako se nadovežemo na elektromobilnost u našoj zemlji, koja je u Evropi sve prisutnija i popularnija među kupcima, tri ključne mjere koje bi nadležne institucije trebale poduzeti u 2021. godini, kako bi pomogle privredi da brže i snažnije krene u oporavak, a koje ćemo svakako delegirati i s naše strane su:
• harmonizacija carinske stope na uvoz novih automobila kroz ukidanje carine za električne automobile (s trenutnih 5% na 0%), a za sve ostale nove automobile smanjiti stopu s trenutnih 15% na 5%.
• ukidanje ili refundacija stope PDV-a na uvoz i registraciju novih električnih vozila
• Formiranje fonda za subvenciju nabavke i registracije ekološki prihvatljivih vozila (električnih, hibridnih, vozila s plinskom instalacijom i sl.)
• Izmjena zakonskog okvira vezanog za infrastrukturu električnih punionica – tretirati ih kao jednostavne građevine, a ne kao objekte za koje je potrebna građevinska dozvola
• Postavlja se pitanje može li BiH kao jedina evropska država koja nema implementiran jedinstven evropski broj za hitne slučajeve 112 implementirati to razmišljajući racionalno, a ne politički?

Osim povećanja svijesti o dobrobiti električnih vozila i pritiska na vlasti glede gore navedenog, naša kompanija će i u 2021. godini nastojati održati lidersku poziciju na tržištu novih vozila putem već dobro “uigrane” saradnje s Porsche Leasingom (koja se, kao što sam naveo na početku intervjua, pokazala uspješnom), ali i servisnih usluga u našim ovlaštenim servisima širom BH.

Od noviteta bi na naše tržište u 2021. godini trebao stići i prvi potpuno električni Audi: e-tron, ali i redizajnirani modeli već dobro poznatih i dokazanih kako Audi modela tako i drugih brendova koje zastupa naša kompanija.

Također, već u prvom kvratalu ove godine na raspolaganju će biti novi VW ID3 – potpuno električni model koji će svojim tehnološkim aspektima, a posebno dimenzijama i komforom, prema našem mišljenju otvoriti jednu novu dimenziju elektromobilnosti općenito.

Škoda kao naš najprodavaniji i najprihvaćeniji brend općenito također ulazi u ovu sferu tehnološke revolucije modelom Enyaq iV što će zasigurno još više ojačati poziciju VW Grupacije općenito, a svakako i u BiH.

Izvor: (Klix.ba)