Tema u fokusu

Fructa Trade iz Dervente investiraće 15 miliona KM u ovoj godini


Jedna od vodećih kompanija u  sektoru prehrambene proizvodnje i prodaje u BiH, Fructa Trade iz Dervente u 2021. godini realizovaće kapitalni projekat, otkup dijela potraživanja u Fabrici cijevi „Unis“ , gdje planira revitalizaciju proizvodnje i otvaranje novih radnih mjesta.

Kompanija je osnovana 1995. godine, a u posljednjoj dekadi imali su jedan od najbržih poslovnih uspona u BiH i izrasli su u privrednog giganta koji broji preko 1400 zaposlenih i više od 1500 klijenata.

Pandemija COVID-19 najviše se odrazila na segment ugostiteljstva kompanije Fructa Trade,  koja  posluje u još nekoliko segmenata: maloprodaja, proizvodnja i prerada prehrambenih proizvoda i prodaja vlastitih proizvoda, a u maju 2020. pokrenuli su i novi posao-maloprodaju nafte i naftnih derivata.

Prema riječima direktora Saše Mojevića u  2021. godini planiraju širenje maloprodajne mreže „KORT marketa“, ulaganje u modernizaciju proizvodnje, ali i  realizaciju kapitalnog projekta – otkup dijela potraživanja u Fabrici cijevi “Unis”, o čemu za Poslovne novine kaže:

 Fructa Trade je u ovoj godini ušao u realizaciju važnog projekta, a to je otkup dijela potraživanja u Fabrici cijevi “Unis“ u Derventi. Planiramo i revitalizaciju proizvodnje ovog  nekadašnjeg  giganta, kao i otvaranje novih radnih  mjesta. Kada „Unis“ dovoljno osnažimo,  biće od velikog značaja kako za Derventu, tako i za kompletnu Posavsku regiju. Vrijednost svih investicija planiranih u 2021., bez revitalizacije fabrike cijevi „Unis“,  iznosi 15 miliona KM.“

 

U maloprodajnoj mreži 46 KORT marketa

Kad je u pitanju maloprodajna mreža, Fructa Trade danas posluje preko 46 maloprodajnih objekta pod nazivom „KORT  marketi“  u više od 30 gradova i opština na području BiH. U 2020. godini planirali su otvaranje osam novih maloprodajnih objekata “KORT”.

Međutim, zbog pandemije COVID-19, od planiranih osam, uspjeli smo otvoriti tri  savremeno opremljena maloprodajna objekta “KORT” i to u Brčkom, Šekovićima i Trebinju. Takođe, u 2021. planiramo nastaviti širenje maloprodajne mreže i to u Palama, Vlasenici, Živinicama i Banja Luci, kao i drugim gradovima i sredinama, sa fokusom na Federaciju BiH, Hercegovinu i istočni dio Republike Srpske“, najavio je Mojević.

Nova linija Tomico proizvoda

Osim širenja maloprodajne mreže, u Fructa Trade u ovoj godini planiraju i ulaganje u modernizaciju proizvodnje u vidu zamjene dotrajalih mašina i proširenja hala za proizvodnju, kao i uvođenje nove linije Tomico proizvoda.

Na tržištu smo inače prepoznatljivi po našim brendovima: Tomico, Fruktako, Topingo, RD kafa, Tomesko i Aqua Doria“, naglasio je  Mojević.

Kako dalje navodi, pandemija je i tekako uticala na njihovo poslovanje, ali su dobrom poslovnom politikom uspjeli da prebrode najveću krizu nastalu u prvoj polovini 2020. godine.

 

Rast prihoda i dobiti na nivou 2019.

Uprkos pandemiji koronavirusa, uspjeli smo održati visinu prihoda i dobiti kompanije na nivou iz 2019. godine. Rast prihoda naše kompanije u 2020. iznosio je oko 1 posto, a rast dobiti bila je srazmjerna rastu prihoda. Pravovremeno smo reagovali, odmah po nastanku  primijećenih poremećaja na tržištu, te smo smanjili troškove poslovanja gdje god je bilo moguće, kako se ne bi narušio proces poslovanja“, tvrdi Mojević.

Faktori presudni za brzi rast i ostanak Fructa Trade među najboljim kompanijama u BiH su prije svega dobra poslovna politika menadžmenta, kao i planiranje i zalaganje svih zaposlenih, ali i kombinacija djelatnosti kojim se bave. Jer, prema mišljenju Mojevića,  proizvodnja i trgovina su idealan spoj djelatnosti, koje se međusobno nadopunjavaju.

 Moto – „fleksibilnost i brza prilagodljivot“

 Samo domaćinskim i kvalitetnim radom može se postići veliki uspjeh. Naš moto mogao bi da glasi: „fleksibilnost i brza prilagodljivost!“. Smatram da je od velike važnosti brzo se prilagođavati svim novim izazovima i dešavanjima na tržištu, kako bi sve prepreke i nepredviđene situacije preokrenuli u svoju korist“, smatra Mojević.

U Fructa Trade u  2021. godini očekuju stabilizaciju tržišta i daljnji rast i prihoda i dobiti kompanije.

Uz optimalno trošenje i racionalan odnos, nadamo se da ćemo sve planirane projekte i realizovati“, rekao je Mojević.

Piše. (Irena Vasić-Dobrić)