Teško je početi biznis, a za promociju većina manjih vinara nema novaca. Da bi vino uspješno prodavali, vinari moraju da komuniciraju sa kupcima i na taj način povećaju plasman svog vina na tržištu.
Male vinarije su svjesne važnosti marketinga za poslovanje, a time i promocije, ali se teško odlučuju da ulože novac u promociju.
Najčešće nemaju predviđeni budžet, niti dovoljna sredstva za to. Vinarije se često odlučuju na besplatne promocije kao što su društvene mreže, blog, sajmovi, sponzorstva i dobre priče.
Društvene mreže su besplatne, demokratične, nude potencijal za veliki obim i brzu prepoznatljivost.
Konkretno bi se trebali fokusirati na Facebook, Instagram, LinkedIn, a ujedno je moguće i pokretanje grupe s diskusijama i redovno održavanje tog svojevrsnog foruma.
Vinarije često koriste i pisanje bloga na teme o proizvodnji vina, o određenom vinu ili o nekim povezanim djelatnostima, te time osiguravaju pozicioniranje unutar branše, prepoznatljivost i pristupačnost.
Sajmovi ili učešće na nekim degustacijama, manjim vinarijama omogućavaju da se približe široj javnosti.
Svakim kontaktom sa etiketom vina isporučuje se neka poruka koja može osnažiti ili oslabiti sliku o vinariji i njenim vinima. Način na koji će kupac doživjeti određeno vino zavisi od informacija o tom vinu.
Uključivanje kupaca neizmjerno je važan element internetskog marketinga i brendiranja. Na primjer, aktivnim dijelom za komentare vinarije mogu pratiti i odgovore posjetilaca na postove, a mogu i direktno odgovarati na njihove komentare što je bitno u izgradnji povjerenja i odnosa.
Zato svaka vinarija, direktno ili kroz prodaju, daje informacije o svom vinu i tako omogućava kupcima da ga upoređuju sa sličnim vinima. Vinarija dakle svim svojim aktivnostima radi i mora raditi na uvjeravanju kupca da se odluči za baš njihovo vino.
(Vino.rs)