Među 29% kompanija koje imaju visoku ocjenu boniteta pet godina u kontinuitetu je Profine BH iz Živinica. Vodeći je snabdjevač repromaterijalom za izradu i montažu PVC i PVC/Al prozora i vrata na tržištu Bosne i Hercegovine.
Kao kćerka firme Profine GmbH, na tržištu Bosne i Hercegovine i Republike Sjeverne Makedonije, Profine BH zastupa njemačke brandove TROCAL, KÖMMERLING i KBE, te ima preko 170 ovlaštenih partnera, proizvođača prozora i vrata u BiH.
Procjena je da danas Profine grupa sa brandovima TROCAL, KÖMMERLING i KBE, putem ovlaštenih partnera, pokriva najmanje trećinu ukupnog bh. tržišta u proizvodnji visokokvalitetnih PVC i PVC/Al prozora i vrata.
”Profine BH je bonitetno pouzdan za sve vrijeme našeg postojanja u BiH, što potvrđuju ekonomski pokazatelji. Sam pojam bonitetno pouzdan je naravno bitan, ali naše aktivnosti na domaćem tržištu su takve da ustvari i ne očekujemo neke bitne benefite“, navode iz kompanije u razgovoru za ”Poslovne novine”.
Istakli su kako je bonitetna pouzdanost plod njihove poslovne politike, financijskog menadžmenta i planova za budućnost.
Pouzdani i u izazovnim vremenima
Analizirajući branšu u kojoj se nalazi, zasigurno da se kompanija izdvaja u tom segmentu.
”Sve najveće kompanije iz naše branše u svijetu su ustvari iz Njemačke i sve su prisutne i u BiH. Profine, kroz istoriju, sa svojim brendovima TROCAL, KÖMMERLING i KBE je bio pionir u razvoju branše PVC prozorske tehnike. Profine BH danas igra vrlo bitnu ulogu, kako u BiH tako i u poslovnim procesima Grupacije. Danas, u vrijeme ove čudne i do sada nedoživljene društvene i ekonomske situacije, gdje je pandemija očito bila okidač, posebno pouzdanost igra veliki ulogu”, smatraju iz kompanije.
Ističu kako s jedne strane velika potražnja, a s druge strane nedovoljna ponuda sirovina uzrokuje stalno povećanje cijena i produženje rokova isporuke proizvoda.
”Mi se trudimo i do sada uspijevamo da zadržimo podnošjive rokove isporuke, kako bi naši kupci, poslovni partneri, uspjeli zadovoljiti investitore i isporučili im prozore. To je u današnje vrijeme najvažnija karakteristika koja određuje pouzdanost”, navode iz kompanije.
Profine grupa uvijek prati trendove i jednako kao i prije skoro 70 godina, kada je TROCAL proizveo prvi serijski PVC prozor.
Nastoje biti u toku i pratiti inovacije na polju prozorske tehnike te što prije reagirati na zahtjeve i potrebe tržišta.
”Profine neumorno razvija prozorske i sisteme vrata te stalno pomjera granice mogućnosti materijala. Grupacija je u tijesnoj saradnji i s partnerima iz branše te kupcima, neprestano usavršava svoje proizvode. To je ustvari pravi odgovor na pitanje šta naš proizvod razlikuje od drugih, a tržište evidentno pokazuje koliko smo zaista uspješni u tome”, kažu iz kompanije ističući kako se ono najbitnije krije u detaljima.
Kao pioniri i lideri na tržištu BiH, ali i u svijetu, kompanija Profine BH igra vrlo bitnu ulogu u branši.
”Ekspanzija koju imamo u posljednje vrijeme, od ekonomskih pokazatelja do broja zaposlenih, je plod svih naših aktivnosti u proteklom periodu. Naši poslovni partneri, proizvođači PVC prozora i vrata, su postali jako bitan faktor u ukupnim izvoznim aktivnostima bh. privrede“, navode.
Nove investicije u BiH
Uspjeh i rezultati firme Profine BH je prepoznat i u kompaniji Profine GmbH.
Sve bitnija uloga Profine BH u aktivnostima grupacije je dovela do toga da su uprava i vlasnik dr. Peter Mrosik odlučili da još značajnije investiraju i odabrali su Bosnu i Hercegovinu kao destinaciju za proširenje proizvodnih kapaciteta grupacije.
”To je velika stvar, kako za nas tako i za našu privredu. Proizvodnja PVC profila, ekstruzija, je tehnološki vrlo zahtjevna i značit će jako puno, kako nama u Profine BH, našim poslovnim partnerima, tako i privrednom razvoju sredine, općine Živinice i Bosne i Hercegovine“, navode iz kompanije.
Profine BH je početkom 2020. godine započeo s procesom recikliranja otpada od PVC profila , što je komplementarna aktivnost procesu proizvodnje, čime provode u praksu principe cirkularne ekonomije. U procesu dekrabonizacije napustili su fosilna goriva, prvenstveno ugalj, te se okrenuli obnovljivim izvorima energije.
Danas svoje prostore griju i hlade toplotnim pumpama. Planirana je realizacija proizvodnje energije na mjestu potrošnje, a naredne godine pokretanje prve fotonaponske elektrane.
”Naše zaista brojne aktivnosti usmjerene su kao što većoj energetskoj efikasnosti i neovisnosti, uzimajući u obzir naš okoliš i dobrobit lokalne zajednice, te uspostavljajući savremene modele održivog poslovanja”, navode iz kompanije.
Njihov put do uspjeha zasigurno je bio trnovit, jer ukupna atmosfera u BiH ne ide u prilog.
”Ove vrlo negativne političke snage koje su na sceni jako utiču na poslovnu atmosferu i ekonomsku situaciju u zemlji“, navode iz kompanije.
Dodaju kako Bosna i Hercegovina ima šansu da u ovo vrijeme globalne privredne transformacije i povratka evropskih kompanija u Evropu bude značajna nova destinacija istih, ali domaća i regionalna politika sve više smanjuju te šanse.
Piše: A. P.