Tema u fokusu

Hotel Europe Group u 2022. premašila rekordne poslovne uspjehe iz 2019. godine


Jedna od najvećih i najuspiješnijih hotelskih grupacija u Bosni i Hercegovini, Hotel Europe Group, ostvarila je porast prihoda od 47% u prvoj polovini 2022. u odnosu na isti period prošle godine i premašila rekordne poslovne uspijehe iz 2019. godine.

Na planu investicija, ova Grupacija je zajedno sa partnerima iz Austrje i uz pomoć menadžmenta Sarajevo Film Festivala, realizovala izgradnju multipleks kina Cineplexx sa poslovnim objektom vrijednog 10 miliona KM i time dala BiH nemjerljiv doprinos u kulturnom i ekonomskom smislu.

Sa Berinom Bajrović, izvršnom direktoricom Hotel Europe Group, razgovarali smo o ostvarenim rekordnim poslovnim rezutatima u 2022., faktorima koji su presudni za poslovni uspjeh ove Grupacije, planovima i očekivanjima za naredni period.

Možete li predstaviti rezultate koje je Europe Group ostvarila u prvoj polovini 2022. i kakva su Vaša očekivanja  i planovi do kraja ove godine?

“Kompanija Europa d.o.o. je ostvarila porast u prihodima od 47% u prvoj polovini 2022. godine u odnosu na prvu polovinu 2021. godine. Naša kompanija se uspijela vratiti i premašiti rekordne poslovne uspijehe iz 2019. godine. Uzimajući u obzir da Bosna i Hercegovina postaje sve zanimljivija turistička destinacija, koja itekako ima puno potencijala za razvoj, naša očekivanja su visoka.”

Hotel Europe Group  je u kategoriji sredenjih preduzeća  na 53. mjestu po dobiti  na rang listi “100 najvećih kompanija u BiH”. Koji su faktori, prema Vašem mišljenju, presudni za poslovni uspjeh  Vaše kompanije?

“Ključni faktori uspješnog poslovanja naše kompanije, koji doprinose da već godinama držimo lidersku poziciju na BH tržištu su: lokacija, tradicija i profesionalna usluga.  
 
Hoteli Europe Group su smješteni u samom srcu grada Sarajeva i svojom centralnom lokacijom su nepogrešivo najbolji izbor turistima za upoznavanje historije grada, obilazak znamenitosti i uživanje u ljepotama Baščaršije. 

Tradicija hotela Europe je jedinstvena u Jugoistočnoj Evropi, duga 140 godina. Hotel Holiday, Olimpijski hotel sagrađen 1984. simbol je novije historije grada Sarajeva, BiH i centar svih društvenih dešavanja zadnjih 40 godina. Ponosni smo na tradiciju naših hotela i to je jedan od ključnih faktora i razloga zašto smo bili i ostali lideri u hotelskoj industriji BiH. 

Također, Hotel Europe je uvijek predstavljao vodeću kuću u hotelijerstvu, mjesto svih kulturnih i društvenih zbivanja kroz dugu historiju, gdje su odsjedali i gdje i danas borave najeminentnije ličnosti iz Evrope i svijeta. Naša grupacija je postavila kao imperativ visoke standarde kvaliteta usluga u hotelijerstvu BiH, čime se zaista možemo pohvaliti.”

Za izuzetne poslovne uspjehe dobili ste i brojna priznanja. Možete li reći nešto o tome?

“Europe Group je jedna od najvećih i najuspiješnijih hotelskih grupacija u BiH, koja posluje sa 5 hotela u centru Sarajeva- Hotel Europe, Holiday, Art, Astra, Astra Garni. Naši hoteli već godinama dobijaju brojna prizananja i pohvale kao što su: “Stvaratelji stoljeća 2020”, “Zvijezda turizma BiH 2019”, “Najhotel Jugoistočne i Sednje Evrope”, “Superbrends BiH 2011/2012”, “Zlatna povelja dr. Aureolio Peccei”, Opcinska plaketa 2009.” (najveće općinsko priznanje za razvoj i funkcionisanje Općine Stari Grad),“NAJHOTEL BiH” Jugoistočne i Srednje Evrope” i mnoge druge.”

Koji su vodeći principi kojima se rukovodite i  kakva je Vaša poslovna strategija?

“Ponosni smo što smo doprinijeli pozicioniranju BiH u svijetu kao atraktivne turističke destinacije, što smo očuvali tradiciju naših hotela, koja je duga 140 godina i uistinu stvorili hotele stoljeća u BiH.

Naša grupacija je postavila visoke standarde u bh. hotelijerstvu. . Odgovornost, integritet, pouzdanost su temeljni principi našeg poslovanja. Kvalitet usluga nam je imperativ, kao i da ispunimo očekivanja svakog gosta. Emocije i strast koju posjeduje tim stručnih menadžera i svi ostali uposlenici u našim hotelima su zaista faktori kojima se možemo pohvaliti.
Realizacijom brojnih društveno odgovornih aktivnosti i razvijanjem bh. turizma, hotelska grupacija Europe se svrstava u uspješne kompanije koje slijede koncept društveno odgovornog poslovanja i pomažu lokalnoj i široj društvenoj zajednici.”

Šta doprinosi tome da držite lidersku poziciju na tržištu  i po čemu se  izdvajate od veoma jake konkurencije u Vašoj djelatnosti?

“U vremenu sve veće konkurencije, sve većih zahtjeva i dinamičnosti na turističkom tržištu, hotelijeri su spoznali važnost upravljanja kvalitetom i konstantnim unapređenjem turističkog proizvoda i pruženih usluga. Svi segmenti od marketinga, prodaje do operacija, podređeni su potrebama gostiju, koji su u današnje vrijeme sve educiraniji i dostupna im je čitava paleta informacija. Upravo zato kompanije moraju pokušati stvoriti pozitivan brend, kako bi ne samo privukle gosta, nego ga i motivirale na ponovne dolaske. Pokretač u turizmu i hotelijerstvu su potrebe i želje gostiju. Važno je osvijestiti značajnu ulogu gosta, shvatiti njegove potrebe i ciljano usmjeriti napore na zadovoljenje istih. Pri tome je, zbog dinamičnosti turizma i konstantnih promjena, ključno predvidjeti specifične želje svakog gosta, jer samo zadovoljan gost stvara poslovnu uspješnosti i profit i razlikuje jedan hotel od mase drugih.”

Realizovali ste dva kapitalna projekta, izgradnju multipleks kina Cineplexx sa novom poslovnom zgradom na Marinvoru i gastro market Crvena Jabuka u centru Sarajeva. Možete li reći nešto o ovom projektu?

“U partnerstvu sa Upravom Cineplexxa iz Austrije i uz nesebičnu pomoć menadžmenta Sarajevo Film Festivala, hotelska grupacija “Europe” je izgradila multipleks kino Cineplexx sa novom poslovnom zgradom povšine 5.000m2, neposredno uz hotel Holiday inn. Vrijednost ove investicije premašuje 10 miliona KM. Etabliranje Cineplexxa u glavnom gradu BiH, ima nemjerljiv doprinos u kulturnom i ekonomskom smislu. Pored Cineplexx kina, izgradili smo i poslovni objekat površine od 4000 m2 na tri sprata. Isti je sagrađen i izdat kompaniji Tropic Crvena Jabuka. Novi market donijet će gastronomsko iskustvo svim Sarajlijama i turistima koji se nađu u posjeti ovom gradu.”

U kolikoj mjeri oblast turizma, prema Vašem mišljenju, ima perspektivu za razvoj BiH?

“Turizam u BiH jedan je od najperspektivnijih sektora ekonomije, koji je tokom proteklih par godina bilježio značajan rast i imamo koristi od rastućeg globalnog turističkog tržišta i većeg broja turista koji su došli u BiH. Posebno bih istakla da se MICE (Meeting, Incentive, Convention, Events) ) industrija razvija i zasiguno ćemo ove godine imati puno više velikih kongresa održanih u Sarajevu. Također, utemeljen na kulturnim i historijskim dobrima i netaknutoj prirodi, avanturistički, ruralni i kulturni turizam je tokom protekle decenije doveo do većeg broja posjeta turista u BiH i tako obezbjedio niz različitih društveno-ekonomskih koristi za ekonomiju, uključujući nova radna mjesta, privlačenje stranih investicija, promociju poduzetništva i poticanje ulaganja u infrastrukturu. Turizam je budućnost ove zemlje, grana koja hrani sve ostale privredne grane i kojoj bi se svi nivoi vlasti puno više trebali posvećivati.”

Kakvi su Vaši poslovni planovi za 2023. godinu?
 
“Naši planovi, pored očuvanja i podizanja kvaliteta usluge u postojećim hotelima,  su gradnja novih poslovno-stambenih zgrada i objekata u BiH, te nove investicije u hotelskoj industriji u Hrvatskoj i u Austriji.”

Razgovarala: Irena Vasić-Dobrić