Tema u fokusu

Almin Mehanović: Racionalan pristup svakom problemu je ključ uspjeha u poslovnom svijetu


Jedna od vodećih fabrika za PVC i ALU proizvodnju u BiH, BoWiDo d.o.o. Doboj Jug, koja je izvozno orjentirana ka zemljama Beneluxa, u 2022. proširila je plasman svojih proizvoda i na tržište Njemačke.

Kompanija BoWiDo d.o.o. Doboj Jug je osnovana 2018. godine kao članica Hifa Oil grupacije, a svoju proizvodnju započela je sa deset radnika i jednim kamionom izvoza mjesečno u zemlje Beneluxa.
Za samo četiri godine velikog truda i rada, BoWiDo je danas postala liderska kompanija sa 230 zaposlenih, koja primjenjuje evropske standarde u poslovanju i čija godišnja proizvodnja iznosi od 26.000 do 28.000 jedinica.

Za samo četiri godine velikog truda i rada, BoWiDo je danas postala liderska kompanija sa 230 zaposlenih

Prema riječima Almina Mehanovića, direktora BoWiDo d.o.o. Doboj Jug, jedan od primarnih ciljeva u 2022. godini bio im je izlazak na njemačko tržište.
“Mogu reći da smo uspjeli u tome, kao i da realizujemo jedan, za nas veoma važan projekat u Njemačkoj. To tržište nam je još uvijek nepoznanica, obzirom da smo svu svoju proizvodnju do sada plasirali u Holandiju, odnosno zemlje Beneluxa. Ali isto tako, tržište u Njemačkoj pruža nam priliku za napredak, za koji se ozbiljno pripremamo proširivanjem proizvodnih kapaciteta”, kaže Mehanović.

Da li ste realizovali sve ciljeve koje ste zacrtali u 2022. ?
“Da, još jedan naš cilj je bio da povećamo proizvodnju PVC – aluminijskih prozora, vrata kao i kliznih sistema, u čemu smo i uspjeli. Također, plasman naših proizvoda smo učinili dostupnijim na evropskom tržištu. Dobit kompanije jeste pokazatelj pozitivnih procesa, ali u konačnici je to samo jedan segment na kojem radimo. Važno nam je da razvijamo tehnološke procese i unapređujemo standarde u proizvodnji.”

Moto Vaše kompanije je „Pouzdani i brzi“. U kolikoj mjeri je to danas značajno za poslovanje?

“U ovom vremenu veoma je važno da kompanija, osim što mora imati kvalitetan proizvod, mora biti pouzdana i imati brzinu usluge. Bez toga nema poslovanja. Također, neophodno je poštovati povjerenje kupca i cijeniti njegove napore i projekte.”

Da li ste nekada morali podrediti interes kompanije, kako bi ispunili zahtjeve klijenata?

“U poslovnom svijetu sebičnost se veoma brzo prepozna. Za pouzdanost, povjerenje, sigurnost, kvalitet i ustrajnost se mora odvojiti vrijeme i posvetiti poslovnom partneru. Nastojimo da pomognemo našim partnerima kada god možemo. Nama će biti bolje kad imamo stabilne, sigurne i pouzdane partnere.
Zahvaljujući izvrsnim poslovnim rezultatima ostvarenim u 2021., BoWiDO je rangiran na 14. mjestu po ostvarenom prihodu u kategoriji TOP 100 srednjih preduzeća u BiH.”

Kako ste postigli taj uspjeh?

“Iza našeg uspjeha stoji ozbiljan rad i vrijedni zaposlenici, koji ulažu velike napore da ostvarimo zadane ciljeve. Zahvalan sam im na tome. Svako priznanje jednom ovakvom kolektivu, govori da smo na dobrom putu i to nam daje snagu da budemo još bolji.”

Ne postoji izazov koji se ne može riješiti, pitanje je samo metoda i resursa s kojima se raspolaže

Šta je to po čemu se izdvajate od konkurencije?

“Svaka zdrava konkurencija je dobrodošla. Ona pospješuje rad u branši i donosi novitete, dinamizira procese, ostvaruje kontakte, nudi rješenja, istražuje nova tržišta, itd. Zdrava konkurencija je sve ono dobro u društvu, nasuprot onog lošeg. Fleksibilnost koju nudimo kupcima prilikom izbora proizvoda i sistema za izradu naših proizvoda, daje nam veće mogućnosti u odnosu na našu konkurenciju, a da pri tome ne mijenjamo rokove isporuke.”

Da bi neko bio upješan menadžer, mora se nositi i sa stresnim situacijama. Koji je Vaš recept?

“Svaka kompanija pa i naša uvijek nudi zanimljivo – stresne situacije. Voditi kompaniju od 230 uposlenih zahtjeva od menadžera da živi taj posao. U svom radu, velik fokus dajem na razvoj procesa i timskog rada. Kada postoje dobro uhodani procesi u kompaniji kojima se upravlja timski, tada se dobija pobjednički tim. Stalno tražim od svojih saradnika da težimo ka boljoj optimizaciji procesa i da moje prijedloge i ideje kritički analiziraju. Kada kao vođa tima ostavim prostora svom timu da iznese i svoje ideje i kada se te ideje implemetiraju, tada cjelokupan sistem dobija na značaju. Dobijam zainteresiran tim, koji se ne plaši izazova, jer znaju da će njihove ideje i prijedlozi biti prihvaćeni. Uspješan menadžer, treba dozvoliti kritičko mišljenje o sistemu i procesima, konstantno tražiti različite mogućnosti, praviti raznovrsne projekcije problema, te konstantno tragati za boljim rješenjima. Ne smije dozvoliti da kompanija trpi statičnost i bezidejnost.”

Kakvi su bili Vaši počeci u biznisu, te koji su najveći problemi  s kojima se danas suočavate u svom poslovanju i kako ih prevazilazite?

“Svaki početak je težak. Kroz četrnaestogodišnje radno iskustvo doživljavao sam razne uspone i padove, susretao se sa izazovima i problemima. Svako iskustvo, kako pozitivno, tako i ono negativno, jačalo je moje kompetencije i profesionalno me osnaživalo. Iskustvo je skup grešaka, ali u ovom smislu greške trebaju da budu motiv za dalje učenje i napredovanje. Ozbiljan business nije jednostavan. On je sastavljen od izazova i problema koje treba svakodnevno rješavati. Rješenje tih problema treba da ima za cilj unapređenje posla.
Racionalan pristup svakom problemu je ključ uspjeha u poslovnom svijetu. Ne postoji izazov koji se ne može riješiti, pitanje je samo metoda i resursa s kojima se raspolaže. Smatram da je ovo dobra metoda za prevazilaženje problema i izazova sa kojima se susrećem u svom poslu.”

Kakvi su  Vaši planovi za 2023. i kakva je vizija razvoja kompanije u narednih nekoliko godina?

“Što se tiče 2023. godine, veoma je teško davati bilo kakvu objektivnu projekciju. Evropa prolazi kroz tešku recesiju i vrlo je moguće da ćemo je i mi osjetiti. Što se tiče razvoja kompanije u narednim godinama, u toku je izrada projektne dokumentacije za novu proizvodnu halu, čiji će projektovani kapacitet biti 800 jedinica dnevno za razliku od trenutnnog kapaciteta od 120 jedinica.”

Razgovarala: Irena Vasić-Dobrić