Sa više od 40 godina iskustva i tradicije u preradi i obradi lima, kompanija Lafat komerc doo iz Kalesije jedna je od vodećih proizvodnih kompanija u ovoj oblasti, koja uskoro planira izvoz savremenih toplotnih pumpi na tržište regiona i EU.
Svoj razvojni put nastavljaju inovativnim rješenjima za zagrijavanje objekata, kroz proizvodnju kamina i kotlova na pelet i čvrsto gorivo, pa je danas Lafat komerc ponosni proizvođač jednog od najpopularnijih kotlova na pelet istoimenog brenda Lafat u BiH.
U 2021. godini osnivaju kompaniju OXint doo Tuzla, koja preuzima prodajni sektor za domaće tržište kompanije Lafat Komerc i bavi se prodajom toplotnih pumpi, kamina i kotlova, cjelokupne opreme za centralno grijanje, te vodomaterijal i elektromaterijal.
Osim Lafat proizvoda, u njihovoj ponudi mogu se naći i robe vodećih svjetskih proizvođača, između ostalih Vaillant, Herz, Caleffi, Bauger, Termal, Tesy, Würth, Vargon, Wilo i Saswell.
Prema riječima Edisa Barčića, direktora OXint d.o.o. Tuzla, koja je generalni zastupnik brenda Lafat i Termal za BiH, posjeduju maloprodajne objekte u gradovima širom države.
OXint pokrenula proizvodni pogon toplotnih pumpi brenda Lafat
“Usljed globalne tranzicije načina zagrijavanja sa tradicionalnog na grijanje novim tehnologijama, OXint doo je pokrenula proizvodni pogon toplotnih pumpi brenda Lafat. Cilj je bio ići ukorak sa razvojem tehnologija u svijetu. Za kratko vrijeme, Lafat je postao prepoznatljiv brend u alternativnim izvorima topline i izdvojio se na tržištu svojim kvalitetnim i pouzdanim proizvodima. Istaknuo bih da je ovakav način zagrijavanja stambenih i poslovnih objekata budućnost, pa prateći svjetsku tehnologiju pokušavamo učiniti dostupnim takve trendove i u BiH, i to sa domaćom proizvodnjom”, kaže Barčić.
Isticanje na konkurentnom tržištu
Preuzevši prodajni sektor Lafat komerca, kompanija OXint doo je vrlo brzo napredovala i postala jedna od brzorastućih kompanija na tržištu. O tome koja je tajna poslovne strategije OXint kompanije, direktor Barčić kaže: “Ono što izdvaja OXint kompaniju na tržištu je bogat asortiman linije proizvoda u našem prodajnom sektoru. OXint doo je jedini prodajni centar u BiH, koji pored osnovnih proizvoda za centralno grijanje, u ponudi ima i svu prateću opremu. Dakle, Lafat kamini, kotlovi i toplotne pumpe obogaćeni su nizom posebnih komplementarnih proizvoda, slijedeći visoke standarde kvalitete. Komplementarni proizvodi nude cjelovita rješenja vlasnicima kuća i poslovnih objekata i povećavaju vrijednost konačne instalacije dodavanjem dodatnih funkcionalnosti proizvoda kao što su dimovodni program, radijatori, fan coil-eri, termostati, oprema za termoizolaciju, itd.”
Počeci u biznisu i izazovi menadžerskih pozicija
Kako dalje navodi direktor kompanije OXint, od samog početka poslovanja suočili su se sa brojnim izazovima i problemima, koje su uspješno prevazišli i izborili se za lidersku poziciju. “Ne može se dovoljno naglasiti važnost timskog rada za rast i uspjeh jedne kompanije! Jedan od prvih početnih izazova bio je kako spojiti skupinu pojedinaca na način da rade komplementarno. Da bi svi članovi skupa djelovali kao mozaik, potrebno je pružiti im jasnu viziju kolektiva kompanije. U svakom aspektu poslovanja potrebne su različite vještine, a kada su članovi tima svjesni vlastitih odgovornosti i uloga, kao i značaja ostatka tima koji se oslanjaju na njihove rezultate, svi će biti potaknuti da dijele istu viziju, vrijednosti i ciljeve. Kao rezultat stvara se radno okruženje na temelju povjerenja, podrške, poštovanja, saradnje i zajedništva”, istaknuo je Barčić.
Sa time se slaže i Ado Hadžiavdić, menadžer prodaje za ino-tržište kompanije Lafat komerc doo, dodajući da je agilnost jedna od osnovnih osobina koju menadžer mora razviti, ukoliko želi ostvariti uspjeh u poslovnom svijetu. “Imajući u vidu način na koji se situacija na tržištu razvija, nezavisno od industrije o kojoj je riječ, nepredvidljivost promjena je jedina sigurna stvar. Menadžeri moraju postati agilniji i raditi na svojim vještinama iz dana u dan i unaprjeđivati ih. Tržište je izuzetno dinamično do mjere gdje se potencijalni rizici biznisa u budućnosti ne mogu jednostavno ni izračunati, te je fleksibilnost i prilagođavanje situaciji neophodno. Da bi se uspješno riješio bilo koji problem, potrebno je povezati se sa izazovom, potom iskomunicirati sa ostatkom tima i kreirati akcioni plan kako bi problem bio riješen na najbrži mogući način”, tvrdi Hadžiavdić.
Cilj u 2023. – izvoz na evropsko i svjetsko tržište
Lafat komerc u partnerstvu sa svojim međunarodnim distributerima izvozi svoje proizvode u zemlje regiona i istovremeno se svakodnevno razvija širenjem tržišta, usvajanjem novih proizvoda i tehnologija, te kao kao takav izrasta u kvalitetnog i pouzdanog proizvođača i partnera.
Objašnjavajući plan sektora Lafat komerca za izvoz proizvoda na evropsko i svjetsko tržište, Hadžiavdić kaže: “Lafat komerc je u samom začetku razvoja niskoenergetskih sistema počeo pratiti izradu prototipa i napredak tehnologija. Možemo se već pohvaliti velikim brojem upita i potražnjom sa inostranog tržišta. Tome je, naravno, doprinijela prepoznatljivost Lafat brenda i dugogodišnje povjerenje naših kupaca, koje Lafat uživa svojim kvalitetom. Sa poslovnim partnerima iz inostranstva sa kojima smo već sarađivali, dogovaramo i saradnje u vezi izvoza toplotnih pumpi u region i na EU tržište. Sa svim našim ino-kupcima, već smo u pregovorima da zajedno postepeno prelazimo na novi sistem zagrijavanja objekata, jer svi skupa težimo boljem i ekološki prihvatljivijem načinu u skladu sa razvojem sistema obnovljivih izvora energije. Trenutno radimo na usavršavanju tehnologije naših toplotnih pumpi, te nam je u skorijem planu izbaciti naše proizvode i na svjetsko tržište.”
Prioriteti menadžmenta za 2023.
Obzirom da je Lafat komerc izvozno orijentisana kompanija, kvalitet njenih proizvoda i način proizvodnje prilagođava se EU standardima. Na isti način djeluje i kompanija OXint doo, te u skladu s tim direktor Edis Barčić navodi ciljeve OXint doo za 2023.
“Primarni cilj OXint kompanije je povezati BH i evropsko tržište, i to na dva uzajamno dopunjujuća načina. Prvi je približiti domaće tržište inostranom, ispunjavajući standarde renomiranih evropskih proizvođača, a s druge strane dovesti svjetske trendove tehnologija za zagrijavanje objekata na domaće tržište i učiniti ih dostupnim građanima BiH”.
Piše: Irena Vasić-Dobrić