Novosti

Apple, Google, Microsoft, Amazon i Facebook najvrjedniji brendovi


Tehnološka petorka iz Sjedinjenih Američkih Država – Apple, Google, Microsoft, Amazon i Facebook, ostala je na čelu Forbesove rang liste 100 najvrjednijih svjetskih brendova za 2020.godinu.

I dok su prve četiri najvrjednije svjetske robne marke sačuvale ili povećale vrijednost, Facebook je zabilježio pad, piše Forbes magazin, a prenosi Tanjug.

Lidersku poziciju neprikosnoveno drži Apple s rastom vrijednosti brenda od 17 posto, na 241,2 milijarde dolara, a prati ga Google s vrijednošću od 207,5 milijardi dolara (porast od 24 posto).

Brend Microsoft, treći na rang listi, vrijedi 162,9 milijardi dilara (+30 posto), četvrtoplasirani Amazon 135,4 milijarde (+40 posto), dok je Facebook zadržao petu poziciju uprkos padu vrijednosti brenda za 21 procent, na 70,3 milijarde dolara.

Među prvih deset našli su se još Coca-Cola, Disney, Samsung, Louis Vuitton i McDonalds.

Napredak na listi

Nekoliko brendova je zabilježilo znatan napredak na listi. Tako je kartičarska kuća Visa napredovala sa 25. na 18. mjesto, Adidas se popeo sa 61. na 51. poziciju, a Netflix je skočio sa 38. na 26. mjesto.

Isti trend su zabilježili i neki luksuzni brendovi, poput Chanela koji je “preletio” sa 79. na 52. mjesto, ili Cartiera koji se premjestio sa prošlogodišnje 64. na poziciju broj 56.

Na ovogodišnjoj Forbesovoj rang listi prvi put se među 100 najvrjednijih brendova našlo nekoliko novopridošlih članova: Nintendo, Hennesy, Burger King i AXA grupa.

Istovremeno, bilo je i velikih padova, posebno u automobilskom sektoru. Tako je Mercedes-Benz skliznuo sa 17. na 23. mjesto, BMW je pao sa 21. na 27. mjesto, dok je Nissan potpuno ispao sa liste na kojoj je prošle godine bio 81. najvrjedniji svjetski brend. Među gubitnicima su se našli i banka Wells Fargo, koja se spustila sa 42. na 69. poziciju, kao i lanac brze hrane KFC, koji je potonuo sa 86. na 96. mjesto, navodi Forbes.

Ukupna vrijednost 100 vodećih robnih marki iznosi 2.54o milijardi dolara. Više od 50 odnosi se na američke kompanije, 10 je iz Njemačke, devet iz Francuske, iz Japana šest, a iz Švajcarske pet.