Školovala se u Kanadi u koju je kao dijete otišla s roditeljima. Tamo je završila i studij prava. Povratkom u BiH, ulazi u proces nostrifikacije diplome, koji je, na žalost, samo parcijalno mogao biti završen, što je primorava da se fokusira na drugo polje rada.
S obzirom na to da je odrasla u porodici koja se godinama bavila medicinskom opremom, činilo se da bi ta djelatnost mogla biti ono što bi je usrećilo.
O biranju poslovnih partnera
Kćerka sam inženjera koji je radni vijek posvetio istraživanju i radu na novim tehnologijama laserskih uređaja, koji se koriste u polju medicine. Uvijek mi je to bilo zanimljivo, a postalo je i interesantnija kada sam i sama ušla u tu oblast, kaže za Poslovne novine Sandra Špirić, CEO firme San Tech Medik Banja Luka i dodaje:
“Mislim da su ljudi sa pravnom obrazovnom osnovom obučeni u širokom spektru vještina, uključujući analitičke, kritičke i komunikacijske sposobnosti, koje su neophodne u mnogim poslovnim okruženjima. Moje iskustvo može biti motivacija mnogima koji nisu u mogućnosti da pronađu zaposlenje u branši za koju su se obrazovali. Samo zato što ste školovali za nešto, ne znači da ne možete pronaći zaposlenje u drugom sektoru.”
Zastupnica ste velike izraelske kompanije za BiH i zemlje regije. Kako je došlo do te saradnje i zašto ste se odlučili baš za tu kompaniju?
“Izraelske kompanije poznate su po inovativnosti, visokim tehnološkim standardima i kvalitetu proizvoda. Imaju bogato iskustvo u različitim sektorima, uključujući visokotehnološku industriju, medicinsku opremu i informacijske tehnologije, poljoprivredu, obnovljive izvore energije i mnoge druge oblasti.
Radeći u polju medicinske opreme naučila sam da postoje razni dobavljači i proizvođači. Susretala sam se sa nekim od najboljih svjetskih proizvođača i kroz njih naučila ispravan način rada i ophođenja prema medicinskoj opremi. Izraelska kompanija Dr. Korman Laboratories Ltd. jedna je od takvih kompanija, koje pored višedecenijskog iskustva i sopstvene fabrike, posjeduju i sopstvenu laboratoriju koja vrši kontrolu svake serije proizvoda, prije nego što ono bude pušteno u prodaju. San Tech Medik d.o.o. je generalni zastupnik i distributer RadiaNt dermalnih filera za zemlje Balkana. Kao zastupnici renomiranih svjetskih brendova kada je estetika lica u pitanju, vodimo računa o zadovoljavanju međunarodnih standarda i regulatornim zahtjevima. Sigurnost pacijenta i zadovoljstvo kupca nam je na prvom mjestu.”
O ljekarima i pacijentima
Radite direktno sa ljekarima i klinikama. Koliko naše klinike, prema Vašem iskustvu, prate svjetske trendove kada je u pitanju estetska medicina?
“Naši ljekari i klinike prate sve svjetske trendove i mogu sa sigurnošću da kažem da su naši ljekari među boljima u svijetu. Pored posvećenosti i brige za pacijenta, ni jednog trenutka ne rade lošije. Naprotiv, rade bolje nego ljekari iz zemalja regiona ili svijeta.
Naši ljekari prate svjetske trendove, prisutni su na stručnim skupovima, seminarima i konferencijama. Stručnjaci u estetskoj medicini često sarađuju s kolegama iz drugih zemalja, razmjenjuju iskustva i usvajaju najbolje prakse.”
Koliko su krajnji korisnici educirani, educiraju li se uopšte ili funkcionišemo na principima vjerovanja u ljekare i struku?
“Radimo i na tome da edukujemo krajnje korisnike o ovoj vrsti tretmana i proizvoda, mjestima gdje ona smiju biti aplicirana kao i od strane koga smiju biti aplicirana. Hijaluronski fileri su medicinska sredstva koja isključivo ljekari, odnosno doktori medicine i stomatologije, smiju da aplikuju pacijentu. Svaki ljekar u ovom polju rada, pored završenog medicinskog fakulteta, prošao je brojne edukacije. Ljudi često misle da je ovo bezazlena procedura i da osoba mora imati samo “osjećaj za estetiku”, pa se pojedini iz drugih djelatnosti usuđuju da uđu u proceduru rukovanja ovom vrstom medicinskih sredstava. Pacijenti treba da provjere da li se zaista radi o nekom sa završenim medicinskim fakultetom.
Neki pacijenti se aktivno edukuju o dostupnim tretmanima, procedurama i mogućnostima estetske medicine, dok se drugi oslanjaju na vjerovanje u ljekare i struku.
Pacijenti koji su dobro informisani imaju veću svijest o opcijama, mogućnostima i rizicima tretmana te su u mogućnosti donijeti ispravne odluke o tome kome daju povjerenje kada su tretmani ove prirode u pitanju.”
O dobrom izgledu
Sjajno izgledate i vjerujem da Vam to ne odmaže u poslu koji je vrlo specifičan. Koliko Vam u poslu znači da žene (istina i muškarci) sa Balkana vole dobro da izgledaju?
“Hvala na komplimentu. Estetika i briga o izgledu imaju značajno mjesto u mnogim kulturama. Želja da se dobro izgleda i osjeća samopouzdano prisutna je kod mnogih ljudi, bez obzira na pol ili geografsko područje.
U poslu kojim se bavim, razumijevanje i prepoznavanje želje za dobrim izgledom kod žena i muškaraca sa Balkana igra važnu ulogu. Pratim zahtjeve tržišta i radim na pružanju proizvoda i usluga koji mogu zadovoljiti te potrebe. To uključuje saradnju s klinikama i ljekarima kako bismo osigurali da pacijenti imaju pristup kvalitetnim proizvodima i tretmanima koji im pomažu postići željene estetske rezultate.
U konačnici, želja da se dobro izgleda i osjeća može biti motivišući faktor za mnoge ljude, a ja se trudim podržati tu želju pružanjem informacija, proizvoda i usluga koje mogu pomoći u postizanju tih ciljeva.”
Ljekarima i klinikama, osim proizvoda, pružate i usluge promocije njihovih usluga. Na koji način to funkcioniše i šta im još nudite?
“Osim što u ponudi imamo izvanredne i provjerene preparate, vrhunske bioispravnosti i kvaliteta, široj javnosti predstavljamo rad ljekara s kojima sarađujemo. Predstavljamo im izgled “prije i poslije”, kako bi korisnici mogli da vide kako ljekar radi i kako mogu da koriguju određene nepravilnosti na sebi koristeći naše proizvode. Taj je dio posla počeo sasvim spontano i razvio se u ozbiljnu priču, tako da sada u našoj kompaniji imamo tim ljudi koji se bavi isključivo marketingom. Svakodnevno rade na tome da predstave, kako naše ljekare, tako i njihova postignuća i radove. Jako bitno je edukovati javnost i krajnje korisnike ko su ljekari koji se bave ovim poslom.”
O konkurenciji i bh. ekonomiji
U svakom je poslu konkurencija poželjna jer nas tjera da budemo bolji, produktivniji. Je li u Vašem poslu konkurencija uvijek zdrava i lojalna?
“Ako se fokusirate na ono što radite, ne trebate se obazirati na konkurenciju. U bilo kojem segmentu konkurencija je prisutna. Ljudi previše vremena posvećuju brinući se o tome šta i kako konkurencija radi, do mjere da zanemare ono što oni sami mogu bolje.
Kako bi se održala zdrava konkurencija, važno je da regulatorna tijela i profesionalna udruženja provode nadzor i regulišu industriju kako bi osigurali da se kompanije pridržavaju najviših standarda kvalitete, sigurnosti i etike. Također je važno da kompanije i stručnjaci u industriji sarađuju na dijeljenju znanja i najboljih praksi kako bi se podigao cjelokupni standard industrije, a to je nešto ka čemu težimo.”
Koliko je teško u uslovima u kojima funkcioniše bh. ekonomija stvoriti i održavati zdravu firmu?
“Stvaranje i održavanje zdrave firme u uslovima u kojima funkcioniše BiH ekonomija može biti izazovno, ali nije nemoguće. Naša ekonomija se suočava s različitim izazovima, ali to nije nešto što treba biti prepreka u poslovanju.
Jedan od ključnih faktora je svakako izgradnja dobrih poslovnih odnosa sa dobavljačima i partnerima. Ovo uključuje razumijevanje tržišta, praćenje industrijskih trendova, saradnju sa drugim firmama, te angažman u relevantnim asocijacijama i mrežama.
Kvalitetan tim je također ključan za uspješno poslovanje. Firma treba ulagati u obrazovanje i razvoj svojih zaposlenika, motivisati ih, stvoriti lijepo radno okruženje, te nagrađivati i zadržavati talentovane radnike.”
O porodici i karijeri
Obrazovali ste se u Kanadi i dobar dio života ste proveli tamo. Mogu li se praviti usporedbe odnosa države prema vlasnicima kompanija?
“Ja sam se vratila u Bosnu i Hercegovinu sa malo radnog staža u Kanadi. Kanada je surovije okruženje kada je u pitanju saosjećajnost i empatija na radnom mjestu. S druge strane, radeći u Kanadi naučite poštovati rokove, radne zadatke i stvoriti bolji odnos prema poslu.”
Mama ste tri kćeri i sina. Muškarce to nikada ne pitamo, ali kako stižete pomiriti karijeru i porodicu?
“Balans porodice i karijere je nešto o čemu nisam razmišljala kada sam se odlučila da imam veliku porodicu. Jednostavno sam išla sa razmišljanjem – ja to mogu! Trudim se da svaki mogući trenutak provedem sa porodicom. Smatram da je organizacija i planiranje vremena pola posla, te prepoznavanje obaveza i postavljanje ih na pravo mjesto je jedini način da se sve postigne. Meni je bilo važno da imam fleksibilnost u poslu, gdje ja mogu da planiram svoje vrijeme.
U današnje vrijeme biti poslovna žena i majka nije lako, za mnoge je to veliki izazov, a često je i uzbudljiva avantura koja je meni lično pružila priliku da pokažem svojoj djeci vrijednost rada, predanost i istrajnost u životu.
Bitan faktor u ovoj cijeloj priči je suprug, koji me svakako podržava i pomaže na svakom mogućem koraku. Bez njega bi bilo nemoguće ostvariti sve ideje tokom ovih godina. Nismo imali priliku da bake i dede budu u blizini, tako da su velika reorganizacija i obostrana odricanja doprinijela da prevaziđemo sve izazove i pronađemo ravnotežu koja je bila najbitnija za našu porodicu.”