Tema u fokusu

Mahmut Galijašević, potpredsjednik i CEO MAN+HUMMEL BA Tešanj: Najveći smo njemački poslodavac u BiH


Mahmut Galijašević na čelu je kompanije MANN+HUMMEL BA Tešanj od 2014. godine. Aktivan je u Poslovno-ekonomskom savjetu pri Ekonomskom fakultetu u Sarajevu, član je NO Privredne komore Zeničko-dobojskog kantona i predsjednik Udruženja njemačke privrede u BiH.
Akademsko zvanje mašinski inžinjer stekao je 2002. godine na Mašinskom fakultetu Univerziteta u Sarajevu na odsjeku Proizvodne tehnike i kibernetika.

“Nakon završenog studija, prva poslovna prilika pružena mi je u tadašnjoj kompaniji „UNICO Filter“ u Tešnju, koja će nakon privatizacije 2005. godine postati „MANN+HUMMEL BA“. Poslovi procesnog inžinjera bili su mi prvi koraci u karijeri, nakon čega sam imenovan rukovodiocem proizvodnje. Petogodišnji angažman na ovoj poziciji, pored iskustva, donio je i nove prilike za napredak, zbog čega sam preuzeo odgovornost za odjel Razvoja i dizajna. Još jedna petogodišnja prilika na poslovima razvoja novih proizvoda za naše kupce, rezultirala je mojim imenovanjem za potpredsjednika i generalnog direktora kompanije MANN+HUMMEL BA”, kaže naš sagovornik za Poslovne novine.

O predanosti, poštenju i ljudima

Mann+Hummel BA velika je kompanija sa gotovo 800 zaposlenih. Već godinama ste na rang-listi 100 najvećih kompanija u BiH po izvozu. Možete li nam u kratkim crtama opisati put od osnivanja do tačke na kojoj je kompanija sada?

“MANN+HUMMEL BA sljedeće godine slavi punih 50 godina postojanja. Od licenciranog odnosa tadašnje Pobjede Tešanj i MANN+HUMMEL-a, preko samostalnog djelovanja pod nazivom UNICO Filter sa istoimenim brandom, pa sve do 2005. godine i jedne od najuspješnijih privatizacija u našoj državi. Već 18 godina smo dio velike porodice sa misijom odvajanja lošeg od dobrog i jasne vizije liderstva u filtraciji. Od trenutka privatizacije do danas naša lokacija u Tešnju je učetverostručila promet dok je skoro udvostručila broj uposlenih.
Danas smo moderna proizvodna firma u zahtjevnoj automobilskoj industriji. Najveći smo poslodavac na području općine Tešanj i najveći njemački poslodavac u Bosni i Hercegovini.”

Privatizacija kojom je Vaša kompanija postala dio njemačkog giganta ocijenjena je najuspješnijom i najpoštenijom privatizacijom u BiH. Je li upravo to recept za uspjeh – predan i pošten rad? Šta je još neophodno?

“Za dugoročan uspjeh to je jedini ispravan put. Kao i u svemu – ključni su ljudi. Šanse dajemo najboljima, a najbolji su oni koji žele da prave korak više i to prije svega radom na sebi i svome kvalitetu. Kada imate uposlene kakve ima MHBA tada je uspjeh zagarantovan.


O misiji, kriterijima i lojalnosti

Kazali ste da je misija kompanije odvajanje lošeg od dobrog. Može li se i na koji način ta misija i taj način poslovanja preslikati na cjelokupno društvo ili bar poslovno okruženje u kojem danas funkcionira bh. privreda?

“Odvajanje lošeg od dobrog je naša misija i ona je dio MH DNA, a da bismo odvojili loše veoma je bitno da to prvo prepoznamo. Nažalost, kriteriji u našem društvu danas nisu na zavidnom nivou i ono što je za druge neprihvatljivo za nas postoje uzor. MANN+HUMMEL BA njeguje prave vrijednosti, što pokazujemo kroz odnos prema kupcima, dobavljačima, uposlenicima i lokanoj zajednici.”

Gotovo 97 procenata proizvoda plasira se na inostrana tržišta. Šta je važnije za Vaše pozicioniranje u svjetskim okvirima – činjenica da ste dio velike, globalno poznate (njemačke) grupacije ili činjenica da je naša zemlja best cost country?

“Ne mogu prednost dati niti prvom niti drugom. Bosanci i Hercegovci svojom predanošću poslu i lojalnosti unutar uređenog sistema su veoma dobra kombinacija. Pristup globalnom tržištu je benefit kojeg imate kada ste dio jedne internacionalne grupacije, a „Made by MANN+HUMMEL“ je vrijednost, nebitno gdje i na kojem dijelu svijeta proizvedete proizvode pod ovim brandom. Ono što mi želimo da gradimo je „Made in BiH/Tešanj“, posebno kroz fleksibilnost i brzinu, koje su u ovom današnjem svijetu stalnih promjena veoma bitne. Ovo je univerzalni recept za našu kompletnu privredu i nešto što nas u poslovnom smislu može izdvojiti od drugih te učiniti atraktivnijim na svjetskom tržištu.

O Tešnju i receptima za uspjeh

Tešanj je bosanskohercegovačko privredno čudo. Moram Vas kao privrednika pitati – šta to Tešanj ima što drugi gradovi u BiH nemaju, a da je neophodno za uspjeh kakav imaju tešanjske kompanije?

“Tešanj nije centar kantonalnih, federalnih ili državnih institucija osim općinske strukure koja je relativno mala, niti imamo velika javna preduzeća. Tešanj je zapravo centar poduzetništva u pravom smislu ove riječi koja se oslikava kroz odnos prema kupcima, proizvodima ili uslugama, ali prije svega prema našim uposlenicima. Tešanj ima i svoje izazove kojih smo mi veoma svjesni. Veoma je bitno da znamo kojim putem naša sredina treba da generira privredu sa većom dodatnom vrijednosti, okrenuti prema izvozu ne zanemarujući i ne potcjenjujući domaće tržište.”

Može li se i na koji način tešanjski recept za uspjeh primijeniti na cijelu zemlju? Šta biste rekli privredniku iz, recimo, Jajca da Vas pita za savjet?

Mora postojati dugoročna strategija i vizija na kojoj operativno svakodnevno radite. Uspjeh ne dolazi bez puno truda i zalaganja i kada se uspjeh postigne ne treba ga uzimati zdravo za gotovo jer se okolnosti veoma brzo mijenjaju. Oni koji su spremni da se prilagođavaju promjenama će opstati.

Na septembarskoj konferenciji Green Revolution jedan ste od panelista. O čemu ćete govoriti, na čemu će biti Vaš fokus?

“Održivi razvoj više nije pitanje izbora, već predanosti i opredjeljenja iz nekoliko razloga. U atmosferu se godišnje pušta na milijarde tona CO2, što za posljedicu ima klimatske promjene. Društveno odgovorne kompanije žele da budu pozitivni pokretači promjena u zaštiti okoliša. Budućnost kompanija će ovisiti od ispunjavanja novih propisa koje donose vlade razvijenih država, naših kupaca koji određuju kriterije održivog razvoja te potreba uposlenika da prepoznaju našu predanost na ovu temu. Zato moramo ubrzati rast kroz održivi razvoj, a prvi korak je da budemo svjesni potrebe za promjenom.”

O doprinosu zdravoj planeti

Koliko je važno da se velike kompanije poput Vaše uključe u stvaranje zelenijeg, zdravijeg okoliša?

“MANN+HUMMEL je kompanija u porodičnom vlasništvu koja ima duboko ukorijenjen i snažan sistem vrijednosti za korporativnu odgovornost. Članica je i UN Global Compacta od 2021. godine. Kodeks ponašanja, FILTER vrijednosti, Društvena povelja i Izjava o ljudskim pravima, temelj su naše transformacije održivosti.
Vođeni smo težnjom da do 2050. budemo CO2 neutralni i tako damo svoj doprinos zdravoj planeti. Rješenjima za filtriranje želimo podržati naše klijente na njihovom putu ka održivosti. Mi smo pokretači takvih promjena i kao aktivni saradnici, transformiramo i preuzimamo odgovornost za naše poslovanje.”

Postoji li ozbiljnija saradnja bosanskohercegovačkih kompanija u, nazvat ćemo ga, segmentu zelenijeg djelovanja? Koliko u tom djelovanju pomažu konferencije poput ove nadolazeće u septembru?

“Nažalost, pored ovih i sličnih događaja, ne vidim značajniju saradnju među kompanijama u Bosni i Hercegovini. Međutim, smatram da ima puno prilika za poboljšanje. MANN+HUMMEL je spreman da dijeli svoje najbolje prakse kada je u pitanju tema održivog razvoja, ali smo spremni i da učimo od drugih. Pohvalio bih Poslovne novine i njihov projekat 100 najvećih te ključnu temu ovogodišnje konferencije Zelena ekonomija i održivi razvoj. Povećanje svjesnosti o nadolazećim izazovima je prvi korak da kompanije krenu u neophodne promjene.”