Tema u fokusu

Aida Balta, Digital Power sektor kompanije Huawei: Za deset godina u istraživanja uloženo sto milijardi eura


Posljednjih godinu dana, nova znanja i ekspertizu Aida Balta ostvaruje kao Sales Direktorica za BiH i Srbiju pri Digital Power sektoru u kompaniji Huawei. Ovaj sektor obuhvata integraciju tehnologija digitalne i energetske elektronike s fokusom na razvoj čiste energije za bolju i zeleniju budućnost.

Aida je diplomirani inžinjer elektrotehnike Univerziteta u Sarajevu sa preko 15 godina iskustva u privatnom IKT sektoru na tržistu Bosne i Hercegovine i sagovornica Poslovnih novina.

Tokom karijere, iskustva i stručnost je sticala u pružanju IKT rješenja u sektorima poslovanja sa krajnjim korisnicima, mrežom operatera i mnogim drugim kompanijama iz raznih industrija. 

Prepoznatljiva pouzdanost

Bosna i Hercegovina je, uvjetno rečeno, malo tržište ako ga gledamo u globalnim razmjerama. Funkcioniraju li velike kompanije tako, postoje li „mala tržišta“? 

Huawei je globalni lider u IKT industriji duži niz godina. Poslujemo u preko 170 zemalja i regiona širom svijeta. Bosna i Hercegovina u globalnom poređenju jeste malo tržište, ali je za našu kompaniju svako tržište jednako važno, te se odnosimo prema svakom klijentu na isti način. Iako je internacionalna kompanija, Huawei je u isto vrijeme i lokalna kompanija te stopa lokalizacije zaposlenika prelazi čak 90%. Naš cilj je da koristimo resurse, znanje i iskustvo globalnog lidera u polju info-komunikacijskih tehnologija u svrhu pružanja najadekvatnijih rješenja na lokalnom tržištu.

Huawei je globalni div. Za relativno kratko vrijeme prešao je put od samo poznatog do vrlo poželjnog svjetskog branda. Jeste li zadovoljni prepoznatljivošću brenda u našoj zemlji? 

Huawei Technologies globalno jeste stigao u poziciju lidera za relativno kratko vrijeme od nekih 40 godina, te smo već dugi niz godina prepoznati kao globalni lider na tržištu. Sa druge strane, Huawei, zajedno sa partnerima i klijentima aktivno radi u Bosni i Hercegovini već 14 godina, te sa svojim kvalitetnim proizvodima, kao i profesionalnom odnosu prema klijentima i cijelom ekosistemu, smatramo da smo već sada prepoznati kao pouzdan partner koji može mnogo toga ponuditi za lokalno tržište.

Ulaganje u razvoj i uposlenike

Koliko je, govorimo generalno, teško stalnim inovacijama, poboljšanjima i novim proizvodima držati korak sa konkurencijom ili biti čak i ispred nje? Znamo da je tržište potrošačke elektronike vrlo kompetitivno. 

Naša kompanija je globalno poznata upravo po ogromnim ulaganjima u odjele razvoja i istraživanja te broji preko 100 hiljada zaposlenih u R&D odjelu. U prošloj godini smo investirali čak 25% godišnjih prihoda u razvoj i istraživanje, što se kroz posljednjih deset godina akumuliralo na preko 100 milijardi eura.

Huawei je na samom početku shvatio značaj inovacija, te smatramo da samo kroz konstantno ulaganje u istraživanje i inovacije možemo održati poziciju lidera u IKT industriji.

Pored samih investicija u istraživanje i razvoj, kompanija smatra da je jednako bitno ulagati u zaposlenike te smo poznati kao kompanija sa mnogobrojnim edukacijama i treninzima za uposlenike, ali i druge učesnike u industriji i ekosistemu.

Imate li izgrađen profil Vaših potrošača u Bosni i Hercegovini – ko su poslovnjaci, a ko fizička lica koja kupuju Vaše uređaje?

Huawei Technologies je globalno, a i lokalno, podijeljen na više business grupa, kao što su Carrier Network Business Group (Telecom biznis), Consumer business group (Pametni uređaji), Enterprise Business Group (pametna rješenja za kompanije) i Digital Energy.

Samim time što imamo širok spektar proizvoda i usluga, možemo reći da smo spremni ponuditi najbolja rješenja i usluge za sve građane BiH, bilo da se radi o pravnim ili fizičkim licima.

Šta globalno najviše doprinosi rastu jedne kompanije poput Huaweija – novi proizvodi, poboljšanje postojećih proizvoda, nove, zanimljivije i korisnije aplikacije…? 

Kao što smo napomenuli, pravovremena odluka za konstantna ulaganja u razvoj i istraživanje je ključ za postizanje uspjeha naše kompanije i planiramo nastaviti u tom smjeru. Huawei pri postizanju bilo kojeg dostignuća u tehnološkom ili poslovnom smislu uvijek razmišlja o sljedećem koraku.

Inovacije, napredak, odgovornost 

Šta Vaši korisnici, navikli na stalne inovacije, mogu očekivati u bliskoj budućnosti? 

Mogu očekivati napredak u tehnologiji koja će omogućiti bolje i efikasnije poslovanje sa velikim doprinosom za njihove kompanije. Naš cilj je da stvorimo dodatnu vrijednost našim klijentima i korisnicima, te smo sigurni da ćemo ostvariti win-win situaciju.

Huawei je prepoznat i kao društveno odgovorna kompanija. Koja je oblast u Vašem fokusu kada govorimo o društvenoj odgovornosti? 

Huawei Technologies od 2008. godine provodi CSR (company social responsibility) projekt pod imenom Seeds for the Future, čiji je cilj razmjena znanja i iskustava sa mladim ljudima širom svijeta. Bosna i Hercegovina, odnosno naši studenti, pridružila se projektu 2020. godine, te smo do sada uspješno završili edukaciju u polju IKT za više od 60 studenata. Pored znanja i iskustva sa tehnologijama kao što su 5G, AI, Cloud, Big data itd, studenti imaju priliku da učestvuju u projektu TECH4GOOD gdje kroz grupni rad treba da osmisle tehnološko rješenje za postojeći ekološki ili socijalni projekt. Jako smo ponosni na studente, profesore i univerzitete koji su učestvovali u Seeds for the Future, te se radujemo ovogodišnjem projektu planiranom za novembar 2023.