Novosti

Da li se kroz sponzorstva prodaju proizvodi ili unapređuje zajednica?


Primjetno je podizanje svijesti u društvu o važnosti vođenja zdravog i više balansiranog života. Kompanije u BiH mogle bi više ulagati u sport. Tržište sportskih sponzorstava u cijelom svijetu procijenjeno je na 66 milijardi američkih dolara u 2022. Predviđeno je da će industrija rasti po zajedničkoj godišnjoj stopi rasta od 6,4% do 2030. godine, dostižući vrijednost od skoro 108 milijardi američkih dolara.

U organizaciji NGO Marathon, bosanskohercegovačkog lidera u organizaciji masovnih sportskih projekata, danas je održana panel diskusija na temu „Kako izabrati sport koji najbolje odgovara imidžu kompanije?“ Panel diskusija održana je u hotelu Ibis u Sarajevu. 

Panelisti Tihana Tais (Direct Media), Jusuf Tanović (FK Željezničar), Goran Ćorić (NGO Marathon, Metromedia), Lejla Mulalić (Gazprom), Maja Drnda (Intersport), govorili su o podizanju svijesti o važnosti sporta u društvu, kao i o značaju kompanija koje doprinose razvoju sporta. 

Učesnici su diskutovali  o načinima na koje kompanije biraju sport koji će podržati, kao i o razlozima za ulazak u sportsko sponzorstvo.

Kod nas sport i sportski događaji još uvijek nisu dovoljno iskorišteni za promovisanje vrijednosti brendova i, na taj način, povezivanje istih sa širom društvenom zajednicom“, istakla je direktorica agencije Direct Media Tihana Tais i dodala da je ulaganje u sport prilika za dugoročno i pametno ulaganje u promociju brenda. 

Uzimajući u obzir da je u Bosni i Hercegovini vrlo povoljno oporezivanje dobiti, profitabilne kompanije slabo ulažu u kulturu, sport i razvoj društva“, kazao je Goran Ćorić, osnivač kompanije Metromedia, poduzetnik i organizator dva najveća bosanskohercegovačka polumaratona. „Ulagati u sport znači ulagati u kvalitet društva, što podrazumijeva i bolje poslovne prilike“, dodao je Ćorić.

Ovdje je riječ o svojevrsnoj dvosmjernoj ulici, kolaborativnom procesu u kome društveno odgovorne kompanije i sportski klubovi i udruženja osim bitne promocije i jačanja brenda imaju izuzetno važne uloge u afirmiranju pozitivnih vrijednosti sporta i sportskih nadmetanja te promoviranja inkluzivnog okruženja i stadionskog ugođaja za sve generacije“, istakao je Jusuf Tanović, član uprave FK Željezničar. Govorio je o tome koliko je klub radio na promjeni percepcije o samim navijačima, te da su uspjeli povećati broj roditelja i malodobne djece na tribinama. „Žene sada čine preko 30 procenata naših navijača, što je do skora bilo nezamislivo“. 

Marketing menadžerica kompanije Intersport BiH , Maja Drnda, ističe da je cilj kompanije potaknuti ljude na zdrav život. I ove godine učestvuju u Run Festu Sarajevo 2023. i drže da je trčanje jedna od najosnovnijih ljudskih aktivnosti.

Lejla Mulalić, menadžerica ljudskih resursa kompanije Gazprom, istakla je da sponzorstva pomažu kompanijama u jačanju timskog rada i izgradnji korporativne kulture. 

Svi panelisti su se usaglasili da treba nastaviti razgovarati o svim temamama koje pomažu unapređenju društva i podizanju kvalitete života u Bosni i Hercegovini.