Tema u fokusu

Marin Udovičić, direktor Tehnozaštita d.o.o. Mostar – Radimo kompleksan i odgovoran posao koji može spasiti živote


Tehnozaštita d.o.o. Mostar, firma koja se bavi poslovima iz oblasti Zaštite na radu, Zaštite od požara i Zaštite okoliša  napravila je velik napredak u svim segmentima poslovanja u posljednji nekoliko godina.

Zahvaljujući, između ostalog, i donošenju  novog Zakona o zaštiti na radu 2020. godine,  ova kompanija bilježi  konstantan rast kako zaposlenih, tako i klijenata, te dobre finansijske rezultate.

Prema riječima Marina Udovičića, direktora Tehnozaštita d.o.o.  Mostar u 2022. godini ostvarili su više nego dobre poslovne rezultate.

„Nastavili smo konstantan rast, kako djelatnika tako i  klijenata, a kao posljedica toga došlo je do porasta prometa i profita. I u tekućoj godini idemo uzlaznom putanjom. Mi smo  branša koja prvenstveno živi od puno „malih“ poslova i klijenata, tako da je svaki posao bitan. Namjeravamo i dalje širiti naš izbor i kvalitetu usluga. Firma mora konstantno napredovati, ali ni prebrz rast mislim da nije dobar. Moramo paziti i na svoje radnike i na sebe“, kaže Udovičić.

Možete li ukratko predstaviti Tehnozaštitu d.o.o. Mostar?

Tehnozaštita d.o.o. Mostar je firma koja se prvenstveno bavi poslovima iz oblasti Zaštite na radu, Zaštite od požara i Zaštitom okoliša. Pored navedenog, bavimo se i projektiranjem ( pogotovo u oblasti obnovljivih izvora energije ), te nadzor nad izvođenjem radova.

Radimo veoma kompleksan i odgovoran posao, koji doslovno može spasiti živote.

Danas imamo 20 uposlenih djelatnika, među kojima ih je 17 sa visokom stručnom spremom raznolikih struka ( inženjeri strojarstva, građevine, elektrotehnike, kemije, biologije, ekonomiste, psihologe, doktori medicine rada… ).

Da li je bilo teško postići poslovni  uspjeh  u  jakoj konkurenciji u ovoj oblasti?

Mislim da su ključne dvije stvari za uspjeh svake firme, a to su dobar tretman prema radnicima, kao i dobar tretman prema klijentima. Kad kažem dobar odnos prema radnicima mislim na visinu plaće, poštivanje dogovora, uočavanje njihovog zalaganja, ljudski pristup, razumijevanje njihovih problema i potreba. Kad su u pitanju klijenti, onda mislim na naš  korektan odnos, dostupnost, kvalitetu prilikom rješavanja traženih zadataka, korektne cijene s obzirom na tržište, poštivanje rokova itd.

S obzirom na branšu kojom se bavimo, svakodnevno imam zadovoljstvo surađivati sa mnogim firmama i razmjenjivati iskustva, što je ključno za svaku uspješnu firmu.

Na koje poslovne  uspjehe ste posebno ponosni?

Posebno sam ponosan na atmosferu koja vlada u firmi i međuljudske odnose. To je naša velika prednost. Bitno mi je da ljudi ne budu preopterećeni poslovnim obavezama, da imaju svoje slobodno vrijeme, slobodne vikende bez uznemiravanja…

Što se tiče radnika, obožavam onu vrstu radnika koji mi dođu sa pitanjem i odmah ponude i rješenje. Ne moramo se uvijek složiti, ali sa takvima je lako raditi. Također, jako je bitno  da radnik ima želju i sposobnosti da uči nove stvari.

Na svu sreću, nemamo problema sa odlaskom radnika iz naše firme, i ovo smatram našom velikom prednošću.

Možete li za naše čitaoce ukratko pojasniti šta sve podrazumijeva Zaštita na radu ?

Što se tiče Zaštite na radu, često volim reći “Siguran radnik- zadovoljan radnik”. Zaštita na radu je pojednostavljeno rečeno, skup mjera koje bi trebale spriječiti da dođe do ozljede na radu ili profesionalnog oboljenja. To je jedna veoma kompleksna i bitna oblast koja je nažalost jako dugo vremena bila dosta zanemarena u našoj zemlji. Međutim, 2020. godine  je napokon usvojen novi Zakon o zaštiti na radu, i od tada  poslodavci počinju puno ozbiljnije doživljavati ovu oblast. Vjerojatno je jedan od  razloga i taj što su novim zakonom propisane velike kaznene odredbe.

Usvajanjem  Zakona o zaštiti na radu 2020. godine, ova oblast  je konačno dobila pažnju koju zaslužuje. Kakva je situacija danas?

Ovim zakonom su u pravni poredak Federacije BiH preuzete Direktive Vijeća 89/391/EEZ, odnosno pravni akti Europske unije. Velika novost je uvođenje pojma Procjene rizika za radna mjesta.

Nažalost, imali smo dosta problema u početku vezano za implementaciju samoga zakona. Pri tome mislim na veoma velike zahtjeve koje smo morali ispuniti mi kao ovlaštene organizacije za poslove zaštite na radu, pa do novih obaveza za poslodavce koji su morali izdvojiti dodatna novčana sredstva.

Bilo je i ostalih problema u metodologijama i izvršavanjima pojedinih aktivnosti. Međutim dug je put pred nama i situacija po pitanju sigurnosti radnika i dalje nije na zadovoljavajućoj razini. Ipak, donošenjem novog Zakona cijela oblast zaštite na radu je podignuta na veću razinu.

Šta je neophodno, prema Vašem mišljenju,  da bi oblast zaštite na radu još bolje funkcionisala?

Da bi postigli što bolje rezultate, bitno je da imamo simbiozu između pet najbitnijih čimbenika po pitanju zaštite na radu: Ministarstva rada i socijalne politike FBiH, inspekcija zaštite na radu, ovlaštenih organizacija za poslove zaštite na radu, poslodavaca i radnika zbog kojih se sve ovo i radi. Bitno je da svi ovi čimbenici funkcioniraju i međusobno surađuju.

Dosta poslodavaca još nije dovoljno upućeno u procedure vezane za izradu Procjene rizika sukladno novom Zakonu o zaštiti na radu. Možete li  objasniti o čemu se radi?

Što se tiče obaveze poslodavca da osigura izradu Akta o procjeni rizika, sasvim je razumljivo da je tako. To je ipak jedna velika novina koja se uvodi stupanjem novog Zakona o zaštiti na radu na snagu. Akt o Procjeni rizika je osnov za izradu Internog akta ( Pravilnika zaštite na radu ).

Ovim dokumentom utvrđujemo organizaciju provođenja zaštite na radu, pravila prevencije i zaštite, poslove sa povećanim rizikom, način utvrđivanja zdravstvenog stanja radnika, sredstva i opremu osobne zaštite…

Što se samih poslodavaca tiče, oni moraju odabrati organizaciju ovlaštenu od strane Ministarstva rada i socijalne politike za izradu Akta o procjeni rizika, i uz pomoć nje proći cijelu proceduru.

Nakon što cijeli proces dovedemo do kraja, poslodavci nam često znaju reći kako im je ovakvo nešto trebalo.

Osim Zaštite na radu, možete li poslodavcima približiti u kratkim crtama Zaštitu od požara i Zaštitu okoliša?

Što se tiče Zaštite od požara, također se situacija popravlja. Mi kao firma nudimo usluge iz oblasti zaštite od požara od faze projektiranja, nadzora, pa sve do faze finalnih ispitivanja kada je objekt već pušten u pogon, ali i kasnije periodična ispitivanja elektro i gromobranskih instalacija, stabilnih sustava, pa do obrazovanja djelatnika.

Ekologija je sigurno oblast koja će u budućnosti postajati sve bitnija. Nažalost, svjesni smo da je jedino rješenje  uvođenje strogih zakonskih odredbi i kontrola istih, jer se na možemo osloniti na ekološku osvještenost ljudi.

Budućnost su svakako obnovljivi izvori energije, a na našem podneblju vlada opća pomama za investiranjem u  ovoj oblasti.

Izgrađen je određeni broj vjetroparkova, ali realizacija ovih projekata zahtjeva ogromne investicije. Imamo dosta i hidroelektrana, ali veliki su problemi u zadnje vrijeme vezani za izgradnju ove vrste obnovljivih izvora. Ovo je dovelo do jako puno investiranja u solarne elektrane. Kao firma  nudimo razne usluge na ovom planu, počevši od projektne dokumentacije, ishodovanje mnogobrojnih dozvola, ispitivanja postrojenja, puštanje u rad… 

Koji su  Vaši najvažniji  ciljevi u narednom periodu?

Naravno, cilj je konstantno napredovati, širiti kapacitete, omogućiti za što više ljudi dobre poslovne uvjete i ambijent u kojem će biti zadovoljni. Nažalost, svjesni smo kakva je situacija vezana za odlazak ljudi iz naše zemlje. Smatram da samo pozitivnim i pravednim poslovnim ambijentom u privatnom sektoru možemo popraviti situaciju. U tom kontekstu želim da TEHNOZAŠTITA pruži svoj maksimalan doprinos našem društvu.