Tema u fokusu

Donijeli smo inovacije u promet nekretninama – Slađana Kučković, vlasnica i CEO agencije MetriQ


MetriQ, agencija za posredovanje u prometu nekretninama, klijentima pruža širi dijapazon usluga. U nešto više od tri mjeseca imaju preko tri hiljade registrovanih članova koji koriste njihovu bazu podataka kako bi provjerili vrijednost nekretnine po zadatim parametrima

Diplomirana ekonomistica Slađana Kučković karijeru je deceniju i pol gradila u najvećim bankama u našoj zemlji. Zahvalna za iskustvo rada u korporacijama, rado naglašava da su je veliki sistemi naučili komunikaciji, principima i načelima u odnosima.

Kada je došlo vrijeme za dizanje sidra, odlučila je da nova luka bude tržište nekretnina. Registruje MetriQ, agenciju za posredovanje u prometu nekretninama, koja klijentima pruža širi dijapazon usluga.

Kako ste došli na ideju da klijentima pružite sve usluge na jednom mjestu?

„Pitanja koja sam na početku samoj sebi postavljala poput, onih kako da neko ko radi od 8 do 17 časova nađe vrijeme za obilazak svake zanimljive nekretnine, kako da na, često lošim, fotografijama prepozna vrijedi li je obići, kako da raspozna raspored prostorija i procijeni u kakvom je stvarno stanju nekretnina i slično, izrodili su MetriQ portal. Digitalizovala sam podatke, osigurala najkvalitetnije fotografije, tlocrt, video, virtuelnu turu kroz nekretninu, a sve s ciljem uštede vremena kupcima i zakupcima jer vrijeme je ono što nam najviše nedostaje da bismo donijeli odluku“.

Besplatna procjena

Na drugačiji način pristupate posredovanju u prometu nekretninama?

„Klijentima ne dajemo samo agenta već tim koji brine da njihova nekretnina bude istaknuta na tržištu. Svaka nekretnina dobija jednak tretman, profesionalne fotografije, video, dron snimanje, virtuelnu turu, precizno mjerenje nekretnine/tlocrt, marketingmix – analizu ciljne skupine, digitalne kampanje, landing stranice, savjetovanje i pripremu dokumentacije.

Jedini na tržištu Balkana klijentima nudimo online alat za besplatnu procjenu i praćenje kretanja cijena nekretnina.

Osim toga, naš servis MetriQ Assist pruža korisnicima revolucionaran način da pronađu i kupe nekretnine koje još nisu na prodaji. Dakle, pomažemo im da pronađu idealnu nekretninu van uobičajenog tržišta. Kroz naš CRM sistem pregledamo sve nekretnine koje zadovoljavaju kriterije i kontaktiramo vlasnike. Ako je ponuda prihvatljiva, preduzimamo potrebne korake kako bismo doveli proces kupoprodaje do kraja.

U nešto više od tri mjeseca imamo preko tri hiljade registrovanih članova koji koriste našu bazu podataka kako bi provjerili vrijednost nekretnine po zadatim parametrima.“

Za klijente obavljate i bankarske poslove ukoliko su za kupovinu potrebna kreditna sredstva?

„Klijenti nemaju vremena posjećivati banku po nekoliko puta, a većina kupuje nekretninu bankarskim kreditom. Za njih prikupljamo i dokumentaciju pa klijent, ukoliko banka odobri plasman, treba samo doći na potpis ugovora o isplati. Putem naše agencije klijenti mogu ugovoriti i ostale bankarske usluge.“

Kako kupiti i prodati nekretninu?

Šta savjetujete klijentima koji traže stan? Na šta da obrate pažnju?

„Važno je definisati koje su to karakteristike nekretnine koje klijent želi a koje ne želi. Time u startu eliminišemo nepotrebne korake u procesu kupovine ili najma nekretnine. Neki klijenti žele stanove u centralnom dijelu grada, ali porodični ljudi traže blizinu gradskog prijevoza, škola, marketa i parkova.

Zatim, važno je informisati se o kvalitetu zgrada, bilo da se radi o novogradnji ili starijoj gradnji. Kroz komunikaciju investitora možete primijetiti da se spominje napredak u tehnologijama građenja i potreba za kvalitetnijim stambenim jedinicama, energetska efikasnost i slično.“

Postoji li recept za brzu prodaju stana?

Da. Kvalitet fotografije, transparentnost u oglašavanju te virtuelna tura koja omogućava klijentima ‘šetnju’ kroz nekretninu daju drugi doživljaj. Važno je da posrednik pametno koristi selekciju i ciljnu skupinu, pametno koristi marketing alate u smislu proaktivne prodaje, plaćenih oglasa i svega neophodnog da bi nekretnina bila vidljiva potencijalnim kupcima.“

Koji stanovi se prvi „razgrabe“ sa tržišta?

„Oni koji su ispod tržišne cijene, ali, opet kažem, važno je imati dobru marketing strategiju jer, na koncu, bitno je da oglas bude vidljiv što većem broju potencijalnih kupaca, a svaka nekretnina ima svog kupca.“

Šta su razlozi koji jednog potencijalnog kupca odbijaju od stana koji, na prvu, zadovoljava kriterije?

„Nekada je dovoljno da nekome ne odgovaraju miris i energija u stanu. Kako bismo izbjegli neprijatnosti, napravili smo priručnik za pripremu, odnosno listu stvari za pripremu nekretnine za prodaju ili izdavanje koje dostavimo klijentima prije produkcije. Nagovijestimo koje nedostatke trebaju otkloniti kako bi prodaja bila uspješna.“

Koliko je uređeno tržište nekretnina?

„Bilo je neuređeno do stupanja na snagu Zakona o posredovanju u prometu nekretnina. Od 1. aprila ove godine svaka osoba koja se bavi posredovanjem u prometu nekretninama mora posjedovati licencu.“