Tema u fokusu

Damir Šlosel, direktor dm u BiH: Jubilej 18 godina dm u BiH –  Recept za uspjeh „Čovjek u središtu našeg poslovanja


Tokom 18 godina uspješnog poslovanja u BiH kompanija dm stekla je status neprikosnovenog drogerijskog lidera i našla se na listi najpoželjnijih i najinkluzivnijih  poslodavaca koji podržava domaću proizvodnju, o čemu svjedoče brojna priznanja koja su dobili.

U kolikoj mjeri je njihovo poslovanje zaista uspješno, potvrđuje i činjenica da su na listi Brzorastućih kompanija u BiH, a  ujedno su i bonitetno pouzdana kompanija već godinama,  što znači da nemaju  nikakva dugovanja, sve obaveze izmiruju na vrijeme i nemaju blokiranih računa.

Na bosansko-hercegovačkom tržištu dm je započeo poslovanje 2006. godine, otvorenjem dvije prodavnice u Sarajevu i Tuzli, a danas se mogu pohvaliti sa 92 otvorene prodavnice u 47 gradova u BiH u kojima radi više od 1.000 zaposlenika.

Sa Damirom Šloselom, direktorom kompanije dm u BiH, razgovarali smo o planovima za aktuelnu 2023/24. poslovnu godinu, uvođenju inovativnih kanala prodaje, širenju prodajne mreže, otvaranju novih radnih mjesta, investicijama u održivo poslovanje i očuvanje energije itd.

Prošla poslovna godina koju ste zaključili 30.9.2023. za dm je bila vrlo uspješna. Ujedno, najavili ste mnoge planove za aktuelnu 2023/24. poslovnu godinu. Šta biste od toga izdvojili?

„Da, protekla poslovna godina je bila vrlo uspješna za dm u Bosni i Hercegovini, a ono što tom uspjehu pridonosi je zajedničko zalaganje svih dm zaposlenika, suradnja s našim partnerima i uvijek velika podrška naših kupaca. Stoga i u novoj poslovnoj godini nastavljamo ulagati u sve segmente poslovanja, stavljajući čovjeka i njegove potrebe u središte našega djelovanja. Osim širenja prodajne mreže, fokus nam ostaje na društveno odgovornom i održivom poslovanju u svim segmentima. Tako planiramo ulagati u postavljanje solarnih panela, promicanje svjesnosti o važnosti zdravlja – s naglaskom na žensko zdravlje i, naravno, nastaviti digitalizirati naše poslovanje, te ponuditi kupcima i inovativne formate kupovine. Naš cilj je ostati inovativni i konkurentni, te pridonijeti razvoju bh. tržišta u svim segmentima.“

Spomenuli ste širenje prodajne mreže novim dm prodavnicama, te inovativne kanale prodaje. Što ste na tom polju već realizirali?

„Od planiranih otvorenja sedam novih prodavnica u ovoj poslovnoj godini već smo otvorili tri: u Gradačcu našu prvu prodavnicu u ovom gradu, u Tuzli šestu prodavnicu, te u Zvorniku drugu. Time je naša prodajna mreža narasla na 91 prodavnicu. U proteklom periodu jednu prodavnicu smo i preuredili, a u planu nam je preuređenje još nekoliko. Pored stacionarnih prodavnica, kontinuirano radimo i na unapređenju naše online prodavnice. Tako smo početkom 2024. godine kupcima ponudili novi, inovativni format online kupovine. Radi se o dmLIVE emisijama koje se emitiraju putem ‘Moj dm’ aplikacije, uživo iz studija. Cilj ovih emisija je savjetovanje kupaca na različite teme, predstavljanje proizvoda, a ono što ih čini inovativnim formatom je mogućnost kupovine u stvarnom vremenu emitiranja emisije, naravno putem ‘Moj dm’ aplikacije. To je trend koji već neko vrijeme postoji na azijskom tržištu, dok se unatrag dvije godine polako probija i sada već postaje vrlo popularan među kupcima i na europskom tržištu.“

Koje najvažnije projekte/investicije namjeravate realizovati u 2024. godini?

„Ukupne planirane investicije u 2023/24. poslovnoj godini iznose više od 16 miliona KM. One podrazumijevaju ne samo ulaganje u poslovanje tj. gospodarski rast i razvoj, nego i ulaganje u zaposlenike, te lokalnu zajednicu. Osim već spomenutih ulaganja u nova otvorenja i digitalizaciju, ove godine planiramo širiti naš dm dialogicum u skladu s potrebama, odnosno u skladu sa povećanjem broja zaposlenih i potrebom da kontinuirano unapređujemo prostor za rad, dijalog i odmor naših zaposlenika. Na ovaj projekt nastavlja se i plan postavljanja solarnih panela, kako na dm dialogicumu, tako i na drugim našim objektima.“

U kolikoj mjeri ćete nastaviti sa ulaganjima u održivo poslovanje i očuvanje energije, kao i u društveno odgovorno poslovanje?

„Održivost je za nas sada postala već tema na kojoj kontinuirano radimo i ona se proteže kroz sve naše segmente poslovanja. Od svakodnevnih navika naših zaposlenika, recimo da na radnim mjestima odvajaju otpad, preko nuđenja mogućnosti kupcima da biraju održivije proizvode u našem asortimanu i sudjeluju u drugim našim održivim projektima i inicijativama, do spomenutog postavljanja solarnih panela. Kada govorimo o drugim segmentima društvene odgovornosti i u ovoj godini nastavili smo podržavati lokalne zajednice kroz različite projekte i inicijative. Vjerujem da je javnosti poznato da uvijek prilikom otvorenja naših prodavnica, bilo da su nove ili preuređene, lokalnu zajednicu podržimo kroz donacije udruženjima, ustanovama i drugim interesnim skupinama. Od prošle godine započeli smo i snažnu podršku jačanja svijesti o važnosti očuvanja i unapređenja ženskog zdravlja, na čemu ostavljamo jak fokus i ove godine. U vezi s tim, a s ciljem smanjenja menstrualnog siromaštva, u februaru smo dugoročno snizili cijenu odabranih Jessa proizvoda 15%, kako bismo najpotrebnije higijenske potrepštine učinili dostupnijima.“

dm BiH je poznat po UVIJEKPOVOLJNO cijenama  proizvoda. Da li  i u 2024. planirate slične akcije i koje sve pogodnosti planirate za kupce  u BiH?

„Naše ulaganje u cijenu kao i cjenovni pristup UVIJEKPOVOLJNO već sedam godina nudi garanciju niže cijene proizvoda ne samo jedan vikend ili neki drugi akcijski period, nego minimalno četiri mjeseca. No, pored toga, već pune dvije godine kupcima nudimo mogućnost uštede putem našeg active beauty programa lojalnosti, te više od godine dana i putem ‘Moj dm’ aplikacije. Da kupci vole prednosti i pogodnosti ovog našeg programa govori činjenica da sada imamo blizu 400.000 članova programa lojalnosti. Atraktivnim ponudama, zajedno s našim partnerima, kupcima osiguravamo uštede za naredne kupovine. Od trenutka uvođenja programa pa do danas kupci su iskoristili više od 580 miliona active beauty bodova u vrijednosti od gotovo 11.650.00,00 KM.“

Da li ste kao direktor ostvarili sve planirane ciljeve i s kojim problemima se danas susrećete u poslovanju?

„Posvećenost ostvarenju ciljeva, imajući na umu uvijek našu filozofiju, prema kojoj je čovjek u središtu našeg poslovanja, bio on kupac, zaposlenik ili poslovni partner, pokazao se kao naš recept za uspjeh, evo već skoro 18 punih godina u BiH. Pa ipak, ne bih rekao da su to samo moja ostvarenja, budući da su timski rad i zajedništvo, kao i doprinos svakog pojedinog zaposlenika vrlo važan segment našeg poslovanja. Kada imate stručan tim, okrenut ka rješenjima, lako se savladaju i izazovi i ograničenja na koja nailazimo. Nažalost, to je još uvijek prisutno ponajviše u našim zakonima, koji ne prate uvijek tehnološki, digitalni i drugi napredak, te koji se razlikuju entitetski. Zbog toga ne možemo u svim segmentima pružiti u potpunosti iste proizvode ili usluge našim kupcima na području cijele BiH. To smo uspjeli donekle premostiti online shopom, no nužno je usklađivanje zakona i njihova prilagodba vremenu i potrošačkim navikama koje se konstantno mijenjaju.“