Tema u fokusu

Dženan Prašović, Orbis Project: Sjajna smo prilika za vrijedne mlade ljude


Kompanija Orbis Project ove godine slavi jubilarnih deset godina svoga postojanja. Od samog osnivanja pa do danas primarni cilj je omogućiti klijentima nove, savremene i učinkovite prodajne kanale pomoću kojih bi osigurali povećanje svojih prodajnih rezultata sa što manje resursa u što kraćem roku. Iako je to u početku izgledala „nemoguća misija“, s ponosom danas kažu da su u tome uspjeli.

Povjerenje u naše uposlenike, konstantno ulaganje u obrazovanje i usavršavanje te poslovna saradnja sa eminentnim partnerima iz različitih oblasti su u konačnici imali za rezultat da je Orbis Project danas vodeća kompanija u Bosni i Hercegovini kada je u pitanju posredovanje u prodaji usluga, kaže u intervjuu za Poslovne novine Dženan Prašović, rukovoditelj terenske prodaje u Orbis Project kompaniji i dodaje:

Fokus na direktnom kontaktu

Orbis Project priznata je specijalizirana kompanija za posredovanje u prodaji usluga, koja zastupa veliki broj klijenata i jedna od rijetkih kompanija u BiH koja se s velikim uspjehom bavi direktnom prodajom „vrata do vrata“. Ovo je rečenica koja stoji na Vašem sajtu. Šta ovo u prijevodu znači?

Direktna prodaja ili prodaja na principu „vrata do vrata“, kako i samo ime kaže, jeste usluga bazirana na direktnom kontaktu sa našim klijentima prilikom zaključivanja prodaje. U današnje vrijeme, kada sve veću ulogu u svim životnim oblastima, pa tako i u poslovnim, zauzima vještačka inteligencija, online prodaja te virtualni savjetnici u prodaji, mi smo odlučili fokus staviti na direktni kontakt sa klijentima i zaista bilježimo fantastične rezultate. Prilikom rada na terenu utvrdili smo sve veću potrebu kupaca za ličnim, direktnim kontaktom i savjetom čime upravo direktna prodaja postaje sve značajnija i kompanijama za uspješno poslovanje.

Naša kompanija nudi neke od najučinkovitijih usluga direktne prodaje i promocije na prostorima cijele BiH poput savjetovanja korisnika u njihovom domu ili drugoj odabranoj lokaciji o najboljim uslugama za njihove potrebe te potpisivanje novih ili produljenje postojećih korisničkih ugovora na kućnoj adresi ili dogovorenom mjestu.

Ove godine obilježavate vrijedan jubilej – deceniju postojanja. Jesu li se, kada se kao tim osvrnete unatrag, ostvarili ciljevi postavljeni pred samo osnivanje?

Činjenica da od samog osnivanja naše kompanije bilježimo konstantan rast na tržištu te da smo postali lider u oblasti kojom se bavimo ukazuje na to da su naši inicijalno postavljeni ciljevi u potpunosti ispunjeni. Pored toga, važno je istaći da nam naša poslovna filozofija, ali i konstantna želja za uspjehom nalaže postavljanje sve zahtjevnijih i viših ciljeva iz godine u godinu. Sa ponosom možemo reći da smo sve zadate ciljeve u potpunosti ispunili i ostvarili.

Svi klijenti su jednako važni

Bonitetni, rastući, stabilni – tri su riječi koje opisuju Vaše poslovanje. Koje tri opisuju Vaš pristup klijentima i poslu i, naravno, zašto?

Prije svega iskrenost. Naši klijenti sa nama uvijek znaju na čemu su i šta mogu očekivati od nas, a šta mi očekujemo od njih. Kada razgovaramo sa klijentima i partnerima ne postoje nikakvi skriveni troškovi, sitna slova u ugovoru i tome slično. Sve naše usluge, mogućnosti, pa i naš profit, ali i korisničke zahtjeve i vremenske okvire vrlo jasno i precizno definišemo zajedno sa klijentom i tek nakon toga krećemo u realizaciju.

Vremenski rokovi i preciznost. U našem poslu poštovanje vremenskih rokova i preciznost u radu su važni faktori koji utiču na konačni rezultat. Prilikom realizacije korisničkih usluga radimo sa partnerima i svaka realizacija usluge mora biti precizno i jasno definirana i urađena u predviđeno vrijeme, kako bi svi sudionici u lancu bili zadovoljni. Ovo je vrlo teško postići s obzirom na više različitih karika koji sudjeluju u realizaciji usluge, ali ukoliko imate provjerene i pouzdane partnere koji su „čelične karike“ u tom lancu, onda je to zaista lako. 

Kvaliteta usluge. Kako bismo mogli zadržati visoke standarde naših usluga radimo isključivo sa partnerima za koje procijenimo da će nam ponuditi kvalitet koji mi nudimo našim klijentima. U našem poslu ne postoji jeftinija i skuplja varijanta jer za svaku našu uslugu imamo partnere koji su među najboljim kompanijama u svojoj oblasti i nudimo samo najbolji kvalitet po realnim cijenama. Veoma visoka, ali i konstantna kvaliteta naših usluga se pokazala kao izvrsna poslovna filozofija. Takav pristup je odavno poznat u poslovnom svijetu i pokazao se kao pun pogodak. Neki od najboljih svjetskih brendova kao što su Apple, Volvo, Rolex, Samsung, Sony, Google svoj poslovni uspjeh temelje upravo na prethodno opisanom principu.

Lista klijenata je vrlo impresivna. Recite nam nešto o njima, kako je do tih saradnji došlo?

Na sve naše klijente smo izuzetno ponosni, svaki od njih je za nas izuzetno važan i upravo iz tog razloga ne želimo nikoga posebno naglašavati. Preko 90 posto naših klijenata dolazi na osnovu dobrih pozitivnih preporuka i na to smo veoma ponosni.

Pamtite li prvog „velikog“ klijenta?

Kao što smo već prethodno naglasili, za nas su svi klijenti „veliki“ i prema svima se odnosimo sa poštovanjem i visokom dozom profesionalizma. Međutim, ovaj put bismo željeli istaknuti posebno uspješnu i dugogodišnju partnersku saradnju sa pružaocem telekomunikacijskih usluga HT Eronet.

Odlični uvjeti rada

Može li se ukratko opisati šta znači termin lojalan kupac i kako kompanije do lojalnih kupaca dolaze? Postoji li univerzalni recept?

Ako gledamo jednostavnu definiciju lojalnog kupca onda je to onaj koji, nakon što koristi naše usluge, iste preporuči svojim partnerima ili ih koristi ponovo za svoje potrebe. Danas, kada je cijena usluge jedan od važnijih segmenta koji utiču na izbor pružaoca usluga, vrlo je teško doći do istinski lojalnih korisnika koji će, ako ništa, razgovarati o boljim ponudama koje dobiju od konkurencije. Na našu sreću, mi lojalnost naših korisnika gradimo na kvaliteti naših usluga, iskrenosti i poštenim poslovnim dogovorima i zaista imamo lojalne i odane korisnike.

Nije samo Vaš pristup poslu inovativan i drugačiji, nego i pristup uposlenicima. U čemu se on ogleda?

U današnje vrijeme kada vam za dobre radnike konkurencija nije lokalna nego međunarodna, vrlo je teško naći dobre radnike posvećene poslu i onome što rade. Mi se trudimo našim uposlenicima ponuditi što bolje radne uvjete te mogućnost da zarade onoliko koliko rade. Jasno definišemo pravila kada je visina primanja u pitanju i praktično svaki naš uposlenik u svakom momentu zna koliko će zaraditi taj mjesec. Takav jedan pristup nam osigurava da izvučemo najbolje iz svakog uposlenika i do sada su rezultati odlični.

Prilika za mlade ljude

Šta sve stoji iza „Može“, zanimljive kampanje za prijem novih uposlenika? Čini se da nudite posao iz snova…

Kampanja „Može!“ je nešto što smo osmislili na osnovu realnih poslovnih uvjeta koje nudimo našim uposlenicima. Shvatili smo da na praktično veliku većinu zahtjeva naših potencijalnih novih uposlenika odgovaramo kratko i afirmativno – Može! U nastavku su samo neka od pitanja na koja smo kratko odgovorili Može!

  1. Službeno vozilo 24/7/365?
  2. Neto plaća između 1500 i 2000 KM?
  3. Četverodnevna radna sedmica?
  4. Osiguranje van radnog vremena?
  5. Osiguranje za članove uže porodice?
  6. Službeni telefon 24/7/365?
  7. Stalni radni odnos?
  8. Studentski posao?
  9. Bez radnog iskustva?

Situacija na tržištu rada nije nimalo ružičasta. Kako Vi dolazite do stručnih uposlenika? Ima li na tržištu rada profila uposlenika koji Vi trebate ili ih sami kroz različite obuke „proizvodite“?

Ovo je bolna točka, ne samo naše kompanije, nego svih kompanija na našem tržištu. Jednostavno, koliko god se trudimo biti konkurentni i stimulativni za naše uposlenike, mnogo drugih faktora kao što su školstvo, zdravstvo, uređenost države, stambeno pitanje, podrška državnih institucija utječu na odluku da se posao traži van granica naše zemlje, što je u posljednje vrijeme postalo ozbiljan problem. Naša prednost je što dajemo priliku mladim ljudima kojima je dovoljna dobra volja i želja za radom, a sve ostalo mi rješavamo kroz obuke, stimulativna primanja i razne pogodnosti koje kompanije iz naše branše ne nude.

Šta sve potencijalni klijenti mogu potražiti u odjelu kojim upravljate, koje su to usluge?

Konkretno u mom odjelu, najviše su zastupljene usluge posredničke prodaje kroz različite kanale, kao što su teleprodaja, prodaja po principu „Vrata do vrata“ i prodaja putem isturenih prodajnih mjesta.  Koristim ovu priliku da još jednom napomenem široku paletu usluga za naše poslovne korisnike koja je vrlo važna karika u našem portfelju usluga. Posredovanje u prodaji usluga, odnosno stavljanje naših komercijalista na raspolaganje našim klijentima ukoliko ih oni nemaju, također je važan dio našeg poslovanja.