Tema u fokusu

Zehid Zahirović, direktor Kupitehniku.ba i Tehnodepo: Emocije, ljudi i znanje važan su kapital


Tehnodepo je kompanija koja se bavi uvozom, veleprodajom i maloprodajnom bijele tehnike, televizora, malih kućanskih aparata, telefona, laptopa i druge tehničke robe poznatih svjetskih proizvođača. U svojoj ponudi imaju preko hiljadu artikala. Iduće godine slave važan jubilej – deset godina postojanja.

Početkom prošle godine kupili su brend i web stranicu Kupitehniku.ba te preuzeli prodajni salon u Ulici Envera Šehovića koji je referentno mjesto za prodaju bijele tehnike u Sarajevu. Nastavljaju razvoj uporedo kroz dva brenda – Tehnodepo i Kupitehniku.ba.

Nije sve „samo“ biznis

Sa ove vremenske distance, odmakom od nešto više od godinu dana, možemo reći da je kupovina Kupitehniku.ba bila jako dobra odluka. Unijeli smo dodatnu vrijednost ovome brendu, a akvizicija i brend su dodali novu vrijednost našoj firmi. Možemo reći da se investicija već isplatila, kaže za Poslovne novine direktor ove uspješne brzorastuće firme Zehid Zahirović.

Šta Vas je nagnalo na taj poslovni potez? Ranija povezanost sa tim brendom i „poznat teren“ ili samo racionalna procjena?

To je referetno mjesto za prodaju bijele tehnike decenijama unazad.  Ranija povezanost i poznat teren, jer sam svojevremeno bio direktor te firme, svakako su utjecali na odluku.

Mogu li se u ozbiljan biznis unositi emocija? Jesu li potezi koji nisu isključivo racionalni u poslovanju nužno loši? Mogu li menadžeri sebi dozvoliti luksuz da poslovne odluke oplemene emocijama?

Emocije u poslu nisu poželjne, ali svi smo mi živi ljudi i vrlo često u posao unosimo svoju osobnost i emocije, što nije uvijek loše. Na našem tržištu ljudi funkcionišu kroz povezanost sa drugima gdje nije sve samo biznis. Lično, mislim da sam ja u Tehnodepo unio svoju dušu.

Dva brenda – dva web shopa

Šta se ključno promijenilo u poslovanju Tehnodepo brenda nakon kupovine Kupitehniku.ba? Je li izazovno odvojeno raditi na razvoju dva vrlo slična brenda, praveći pri tome vrlo jasnu razliku među njima ili je cilj integracija čiji će final biti jedan brend jači nego su to sada dva pojedinačna?

Radimo kroz dva brenda i dva web shopa. Nije jednostavno upravljati time, ali oba imaju svoje prednosti i nastavit ćemo razvijati oba. Nakon preuzimanja Kupitehniku.ba, svi su nas počeli doživljavati ozbiljnije na tržištu, a prodaja segmenta bijele tehnike nam je eksplodirala.

Uporedo sa prodajom tehnike, krenuli ste i online prodajom kuhinjskog namještaja. Jeste li zadovoljni kako se taj dio poslovanja razvija? Šta je sljedeći korak?

Posebno sam ponosan na taj projekt jer sam ga lično osmislio, pronašao dobavljače, provjerio kvalitet roba i pakovanja i na kraju vodio plasman na tržište. Projekt je jako uspješan i planiramo utrostručiti prodaju u odnosu na prethodnu godinu. S obzirom na to da radimo isključivo online ovaj segment, bez izlaganja robe, možemo biti zadovoljni te ćemo kontinuirano proširivati asortiman proizvoda. Dakle, postigli smo to da se roba šalje kupcu direktno sa skladišta, a izlog je virtualan.

Čini se kao da zaokružujete priču Za jedan dom sve na jednom mjestu…

Da, uključujemo sve ono što je srodno našem biznisu.

Važnost tradicije i povjerenja

Imate li Vi svoj omiljeni brend među proizvodima koje prodajete?

Naravno. To je Indesit, brend sa kojim radim i koji razvijam od 2009. godine, kada se i pojavio na tržištu Bosne i Hercegovine. Proizvode ovog brenda u veleprodaji lično sam prodao prvi put na našem tržištu. Sada je to ozbiljan brend na našem tržištu i nemoguće je da ne osjećate povezanost. Mi smo uvoznik i distrubuter za ovaj brend.

Ovlašteni ste uvoznik i distributer za našu zemlju nekoliko velikih svjetskih brendova. Zanima me koje kriterije mora zadovoljiti poduzetnik da bi ga globalno veliki igrači uopće uzeli u razmatranje kao potencijalnog partnera i suradnika u nekoj zemlji?

Tako je. Radimo Whirlpool, Indesit, Gorenje, Hisense, Beko, Samsung, Bosch, Philips… Sve su to veliki svjetski proizvođači bijele tehnike, televizora, telefona… Potrebno je da proizvođač ima svoju podršku i servis u Bosni i Hercegovini te kontinuitet u isporukama. Naravno, treba imati neku prepoznatljivost na našem tržištu.

Koliko je visoko na toj ljestvici vrijednosti postavljeno dobro staro povjerenje?

Jako visoko. Još uvijek je Gorenje broj 1 brend u bijeloj tehnici baš zbog tradicije i povjerenja. To je nešto što gajimo kao tradiciju i u Kupitehniku.ba

Naredne godine punih je deset godina od osnivanja Tehnodepo firme. Da sada krećete ispočetka, sa iskustvom koje ste stekli, šta biste drugačije uradili?

Sve bih uradio isto, s tim da bih još od prvog dana bio prisutan u firmi sto posto vremena.

Je li skuplje uvijek bolje

Nekoliko godina ste na listi brzorastućih kompanija u našoj zemlji. Je li na takve liste lakše doći ili na njima o(p)stati?

Lakše je doći nego ostati. Dok ste mali i novi, brzo rastete. Kada su brojevi veći, teško je imati kontinuirano veliki rast. Ako budemo imali nove projekte i budemo kreativni, imat ćemo značajan rast i u narednom periodu.

Pobornik ste pravila da se dio profita treba vratiti zajednici, pokazujući na taj način i društvenu odgovornost i socijalnu osjetljivost. U čemu se to, u Vašem slučaju, ogleda?

Prije svega, smatram da neko ko upravlja treba brinuti o svojim uposlenicima, obezbijediti im primanja za dostojanstven život i slobodne dane za porodicu. Mislim da smo u ovome smislu prepoznatljivi jer svaki mjesec uposlenik ostvaruje pravo na produženi vikend kroz jedan slobodan petak u toku mjeseca. Tu je svakako i podrška raznim projektima u našoj zajednici.

Vrijedi li za kupovinu tehnike krilatica Ako ne znaš šta je dobro kupi skupo? Je li stvarno skuplji proizvod uvijek i bolji?

Ne mora značiti. Dešava se čak da se isti proizvod, napravljen u istoj fabrici, prodaje pod drugim imenom i sa većom cijenom. Prilikom kupovine, pored povjerenja u brend, kupci trebaju obratiti pažnju na dužinu garancije koju proizvođač nudi, funkcije uređaja, energetsku efikasnost, razinu buke i slično i onda kupiti proizvod sa  prihvatljivom cijenom.

Postoji li univerzalan recept za uspjeh, primjenjiv za sve?

Mislim da se pošten rad i dosljednost uvijek isplate. Osim toga, nijedan posao ne možete napraviti bez prave ekipe i sve je jasnije da je ljudski kapital, koji je bio zanemaren do unazad nekoliko godina, navrijedniji resurs.