Tema u fokusu

Amir Tobudić: Slogan „SEMPER ARDENS“ je nešto čime se vodi svaki uposlenik Carlsberg grupacije


Kompanija Carlsberg BH, kao dio Carlsberg grupacije, prisutna je na tržištu Bosne i Hercegovine od 2007. godine i od tada kontinuirano razvija svoj biznis i širi kako portfolio, tako i poslovne operacije.

Rezultat je današnja pozicija Carlsberg BH, kao jednog od lidera u prodaji piva na domaćem tržištu.

Nakon što su prošle godine značajno pojačali tim za 20 novih uposlenika, trenutno zapošljavaju njih 113 na cijeloj teritoriji BiH.

U intervjuu za Poslovne novine Amir Tobudić, Country Director Carlsberg Bosnia and Herzegovina, najavio je ambiciozne poslovne planove i za 2024. godinu.

Možete li reći nešto o poslovnim planovima koje ste najavili za 2024. i šta  je do sada realizovano?

„Za ovu godinu smo postavili zaista ambiciozne ciljeve kada su u pitanju rast volumena  kompanije i prihoda, i to kroz: širenje portfolia, nova pakovanja, dodatni fokus na premium i super premium segment, ali i brojne aktivacije usmjerene ka kupcima i konzumentima. 

Imajući u vidu da je trenutno pik ljetnje sezone, veliki dio aktivnosti smo već uradili, među kojima bih istakao novi ukus našeg radlera Twist – Twist Mojito, Somersby Malina i limeta, potom nove ponude kad su u pitanju pakovanja Carlsberga, Tuborga i Blanca i brojne druge.

Pored toga, realizovali smo sjajne marketinške kampanje poput Tuborg kampanje Tilt Your World, koja je usmjerena na mlađu populaciju potrošača, nove Carlsberg komunikacije pod nazivom „Probudi svoju radoznalost“ ,  ali i Somersby kampanje, koja podsjeća ljubitelje sajdera na naš brend i bogat portfolio ukusa koji nudimo.“

Koje najvažnije projekte namjeravate realizovati do kraja tekuće godine?

„Kako smo uveliko u ljetnoj sezoni koja za pivsku industriju predstavlja najznačajniji dio godine, veliki dio aktivnosti smo već odradili ili pokrenuli, međutim nastavljamo istim tempom i narednih mjeseci, pa tako sa zadovoljstvom mogu da najavim učešće na Sarajevo Film Festivalu, podršku muzičkim događajima sa Tuborg brendom, ali i brojne promotivne aktivacije na brendovima Blanc, Carlsberg, Pan i LAV. Mislim da su naši potrošači već navikli da Carlsberg, pored izuzetnih piva i sajdera, uvijek nudi i dodatno iskustvo, na šta izuzetno pozitivno reaguju i nagrađuju sve većom konzumacijom naših proizvoda.

Sa druge strane, i mi se trudimo da pratimo postojeće trendove na domaćem tržištu, ali i donosimo evropske i svjetske trendove u našoj industriji kada su u pitanju inovacije na proizvodima, marketinška komunikacija, kao i društvena i ekološka osvješćenost.“

Kakve finansijske rezultate je Carlsberg BH ostvario u prvoj polovini 2024. godine i da li je ostvaren poslovni rast u odnosu na prošlu godinu?

„Prvih šest mjeseci ove godine završili smo sa rezultatom boljim nego prethodne na većini naših pokazatelja i vjerujem da ćemo do kraja godine ostvariti sve postavljene ciljeve, što će nam pružiti dobru bazu za dalje širenje poslovanja u godinama pred nama.

Izazovi uvijek postoje, posebno kada prodajete proizvod na čiju konzumaciju utiču i vremenske prilike, ali ja sam siguran da uz dobar plan i, što je najvažnije, dobar tim, nijedan izazov nije nepremostiv.“

Koje svjetske pivske brendove zastupate u BiH i koji su najvažniji?

„U svom portfoliu imamo osam pivskih brendova Carlsberg, Tuborg, Blanc 1664, Erdinger i Budweiser Budvar, Holsten, i dva regionalna mainstream branda LAV i Pan,  jedan sajder – Somersby i jedan radler – Twist.

Svi brendovi su jednako važni i plan za svaki od njih inkorporiran je u našu kompanijsku strategiju

Veliki fokus nam predstavlja premium i superpremium segment gde imamo Tuborg, Carlsberg, Blanc 1664 i Somersby, ali istovremeno, kroz mainstream brendove Pan i LAV radimo na povećanju tržišnog udjela.“

U kolikoj mjeri su ESG principi, koji obuhvataju odgovornost prema okolišu, društvenu pravednost i dobro upravljanje, inkorporirani u Vašu poslovnu strategiju?

„Strategija „Zajedno ka nuli“, koja je lansirana 2016., a dopunjena 2022. godine, predstavlja odgovor kompanije Carlsberg na sve veću tražnju kupaca za održivim proizvodima i to u trenutku u kome se čitav svijet suočava sa različitim izazovima po pitanju klimatskih promjena.

„Zajedno ka nuli“ čini šest ambicija: NULA ugljeničnog otiska, NULA poljoprivrednog otiska, NULA ambalažnog otpada, NULA rasipanja vode, NULA neodgovorne konzumacije i kultura NULA povreda na radu. Za svaku od ambicija utvrđeni su pojedinačni i mjerljivi ciljevi, koje želimo da ostvarimo do 2030. i 2040. godine. Kao dio Carlsberg Grupacije, u okviru naših lokalnih tržišta aktivno radimo na ostvarenju postavljenih ciljeva.

Pored pomenutih ambicija, Carlsberg veliki akcenat stavlja na izgradnji kulture, koja je u potpunosti u skladu sa osnovnim principima jednakosti, različitosti i inkluzije. U našoj kompaniji vjerujemo da ljudi mogu da pruže najbolje od sebe, samo u kulturi u kojoj osjećaju pripadnost, svrhu i da su dio tima.

Na svakom od naših tržišta njegujemo jedinstvenu, namjenski vođenu kulturu – pivarstvo za bolje danas i sutra, gdje su svi dobrodošli i zato su jednakost, različitost i inkluzija ugrađeni u našu strategiju SAIL 27.“

Koje inicijative, u vezi s prethodno pomenutim, provodite na lokalnom nivou?

„Na lokalnom nivou provodimo trening menadžment i lidere timova, promovišemo različitosti kroz kanale interne komunikacije, kao i netoleranciju prema bilo kom tipu diskriminacije, ali i provodimo redovnu anketu kojom procjenjujemo stepen zastupljenosti DE&I principa u organizaciji.

Moram naglasiti da smo od prošle godine ponosni član AmCham – Američke privredne komore u Bosni i Hercegovini, gdje aktivno učestvujemo u većini projekata i radionica.

Naročito smo ponosni na naš doprinos Leaders Roots, gdje mladi talenti iz raznih poslovnih industrija razmjenjuju iskustva i pripremaju se da budu novi lideri u budućnosti. Također smo prije par mjeseci dobili cerfitikat, kao priznanje za našu posvećenost etičkim poslovnim praksama, principima poslovnog integriteta i podršku inicijativi poslovnog integriteta.

Naša posvećenost promoviranju integriteta, transparentnosti i usklađenosti unutar naše organizacije predstavlja primjer liderstva i postavlja standard za poslovnu zajednicu u Bosni i Hercegovini, što je potvrdila i Američka privredna komora u BiH.“

Kakva su očekivanja do kraja godine, kao i koje projekte planirate u  2025.?

„Kao što sam ranije pomenuo, uvjeren sam da će 2024. godina biti godina uspjeha za Carlsberg BiH i da ćemo u januaru iduće godine moći s ponosom  da se osvrnemo na sve ovo što trenutno radimo.

Iako smo na polovini tekuće, uveliko smo u planovima za iduću godinu i ono što mogu da obećam ljubiteljima naših proizvoda jeste da nastavljamo sa inovacijama i sa donošenjem novih iskustava kako na događajima koje sponzorišemo, tako i na mjestima prodaje.

Naše ambicije su velike, ali imamo vjerovatno najbolje proizvode i sigurno najbolji tim da ih ostvare, te sam u tom smislu, kao neko ko je za kormilom organizacije Carlsberg BiH, spokojan i siguran da nam još veći uspjesi tek slijede i da je najbolje tek pred nama.

Završiću sa našom krilaticom „SEMPER ARDENS“ – zauvijek plamteći je nešto čime se vodi svaki uposlenik Carlsberg Grupacije i nastojimo dostići izvrsnost u svemu što radimo svaki dan na našim tržištima, vodeći računa o uposlenicima, kupcima, dobavljačima, konzumentima i zajednici u kojoj radimo i bez koje ovo ništa ne bi bilo isto.“