Tema u fokusu

Alex Vaszi, Porsche Inter Auto BH: Prodajni centar u Blažuju besprijekorna je kombinacija prodaje, servisa i podrške


Izgradnjom Porsche Sarajevo prodajno-servisnog centra pokazali smo našu posvećenost inovaciji i kvalitetu, donoseći standarde Evropske unije u Bosnu i Hercegovinu, istaknuo je Alex Vaszi, generalni direktor Porsche Inter Auto BH, na početku razgovora za Poslovne novine.

Moguće je biti zelen i održiv

Vaš novootvoreni prodajno-servisni centar u Blažuju najveći je centar ove vrste u regiji. Možete li nam predstaviti sve što će kupci imati tamo? Zašto je drugačiji i šta ga čini posebnim?

Novi Porsche Sarajevo centar u Blažuju podiže standarde kvaliteta u automobilskoj industriji u Bosni i Hercegovini i regiji, ispunjavajući najnovije zahtjeve proizvođača, kao i ekološke standarde. Kupci mogu očekivati besprijekornu kombinaciju prodaje, servisa i podrške na jednom mjestu, što olakšava upravljanje njihovim automobilskim potrebama. Važno je naglasiti da je ovo najveći centar unutar Porsche Holding grupacije, koja posluje u 28 zemalja širom svijeta, gdje su svi brendovi, servisna radionica, kao i limarija i lakirnica, pod jednim krovom. Naš portfolij brendova pokriva sve zahtjeve naših klijenata, počevši od osnovnog do luksuznog segmenta, bez obzira da li se radi o fizičkim ili pravnim licima.

Kompanija Porsche Sarajevo, sa svim brendovima koje predstavlja, mnogo ulaže u zeleno poslovanje. U čemu se to prvenstveno manifestuje? Da li je teško biti održiv i, istovremeno, uspješan u biznisu?

Izgradnja ovog centra označava značajan napredak u ESG pristupu Volkswagen Grupe i strategiji održivosti Porsche Holdinga Salzburg. Počeli smo sa nultim emisijama za električne automobile, a zatim se fokusirali na kružnu ekonomiju. Sada smo napravili korak dalje i izgradili zgradu u koju smo implementirali održive operacije koje uključuju smanjenje CO2, energetsku efikasnost, obnovljive izvore energije, fotonaponske sisteme, upravljanje otpadom, očuvanje vode i upravljanje reciklažom. Na primjer, sistem grijanja i hlađenja koristi mrežu od 46km cijevi položenih ispod poda kompletnog objekta. Ovaj sistem koristi geotermalnu toplotu i ubacuje je u sistem grijanja i hlađenja, i kao takav se, po prvi put, implementira u BiH. Toplotne pumpe koje koriste električnu energiju koriste se za izmjenu toplote. Također smo instalirali fotonaponski sistem koji pokriva 2.200 kvadratnih metara, sa godišnjim kapacitetom od 430 MWh. Ovaj sistem može zadovoljiti više od polovine energetskih potreba zgrade. Svi navedeni faktori doprinose tome da ovo bude najmoderniji auto salon u BiH. Ekološki gledano, ovo je najnaprednija trgovačka zgrada u BiH zbog svojih brojnih ekoloških karakteristika. Naši saloni, servisni centar i lakirnica su u potpunosti posvećeni očuvanju okoliša. Iako biti održiv i zelen može biti izazovno, to je ostvarivo, ali i neophodno. Uspjeh zahtijeva inovacije, strateške investicije i dugoročnu viziju. Izgradnjom Porsche Sarajevo centra pokazali smo da je moguće održati profitabilnost dok se obavezujemo na ekološku odgovornost.

Investicija (ni)je samo pitanje novca

Projekt je od velikog značaja za razvoj lokalne ekonomije i automobilske industrije u BiH. Kolika je ukupna vrijednost investicije?

Dvocifrena milionska investicija u eurima demonstrira našu posvećenost ekonomskom razvoju regije i napretku automobilske industrije u Bosni i Hercegovini. Ovim projektom smo pokazali da i u BiH možete realizirati projekte koje viđate u Njemačkoj ili Austriji. Izgradnja ovog centra bi trebala ohrabriti investitore da vide budućnost u ovoj ekonomiji. Vrijednost investicije nije samo pitanje novca, preduslov za takav projekt su ljudi. Morate imati viziju, dobro definisan plan, upornost, preciznu realizaciju i strpljenje da realizujete ovakav projekat. Tek nakon što ispunite ove preduslove, na red dolazi finansijski aspekt.

Čini se da širenje elektromobilnosti ne ide prema planovima koje su postavile najveće svjetske automobilske kompanije. Šta može ubrzati taj rast?

Bosna i Hercegovina je još uvijek u ranoj fazi usvajanja elektromobilnosti, ali polako napreduje kroz nekoliko inicijativa i pravnih mjera. Država uvodi subvencije i poreske olakšice za kupovinu električnih vozila kako bi podstakla potrošače da pređu na ekološki prihvatljivija vozila. Porsche BH, kao lider u elektromobilnosti, godinama aktivno radi na stvaranju infrastrukture širom zemlje, što je ključni preduslov za prodaju električnih automobila. Ove mjere, iako još uvijek u razvoju, pokazuju posvećenost Bosne i Hercegovine prilagođavanju globalnim trendovima u automobilskoj industriji i smanjenju emisija štetnih gasova, dok Porsche BH predvodi implementaciju ovih promjena. Najnoviji projekt koji smo implementirali je u našem objektu u Blažuju. Instalirali smo nekoliko brzih punjača kapaciteta 150 i 300 kW, omogućavajući električnim vozilima punjenje za između 5 i 30 minuta.

Premoštavanje prepreka

Šta je, po Vašem mišljenju, prepreka širenju elektromobilnosti u našoj zemlji?

Primarne prepreke u našoj zemlji uključuju ograničenu infrastrukturu za punjenje i visoke cijene električnih vozila. Rješavanje ovih problema kroz sveobuhvatne politike i investicije bit će ključno za širu prihvaćenost električnih automobila. Poticaji za subvenciju kupovine električnih vozila će olakšati ovu tranziciju. Kao pioniri elektromobilnosti u zemlji, nastavit ćemo predvoditi ovu industriju. Uvjereni smo da će naši klijenti imati pristup najsavremenijoj tehnologiji i infrastrukturi za električna vozila. Iskreno rečeno, još uvijek smo na početku uvođenja ove promjene, ali idemo u pravom smjeru. Definitivno, elektromobilnost će biti naša budućnost.