Tema u fokusu

Lejla Suljić, Herbal Group: Mado, Caribou Caffee, Burgo i Herbal Spa naša su lična karta


Osnovana stranim kapitalom prije devet godina, sa ciljem da u Bosnu i Hercegovinu dovede svjetske brendove i franšize, kompanija Herbal Group sa velikim uspjehom gradi svoje mjesto u našoj zemlji. Do sada su u BiH investirali gotovo pet miliona maraka. Prepoznatljivi brendovi, vrhunska usluga, profesionalizam, stalni rast, zadovoljni radnici i sjajan marketing stoje iza uspjeha imena poput Herbal Spa, Mado, Caribou Coffee i Burgo.

Mado je globalni brend sa tradicijom postojanja od davne 1860. godine, zastupljen u 30 zemalja, na šest kontinenata, sa oko 400 poslovnica. Ovaj turski lanac restorana svjetskog renomea ima posebno razvijen koncept za sladoled i peciva. Caribou Coffee još je jedno veliko svjetsko ime. Američki lanac kafeterija globalno je zastupljen po franšiznom modelu sa oko 700 poslovnica u 15 država na tri kontinenta. Uz vrlo ukusnu hranu, Caribou Coffee poslužuje isključivo 100% Arabica kafu. Ovim se velikim svjetski poznatim imenima u Herbal Group porodici pridružio i Burgo, domaći brend brze hrane, sa ciljem da uskoro postane internacionalni lanac. Za kratko vrijeme se poslovnicom na sarajevskoj Baščaršiji nametnuo posebnom recepturom za burgere i ostala ukusna jela.

Prepoznavanje potencijala brendova

No, nije samo hrana ono što u našu zemlju donosi Herbal Group. Herbal Spa je međunarodni brend i vodeći u oblasti spa usluga u Bosni i Hercegovini, sa jedinstvenim konceptom beauty i relax tretmana. Herbal Spa ima 36 poslovnica u Kuvajtu i nudi više od 25 različitih vrsta masaža kao i parna kupatila za relaksaciju.

Lejla Suljić je direktorica Odjela marketinga Herbal Group i sugovornica Poslovnih novina.

Za nepunih deset godina od osnivanja, u našu zemlju i države regiona doveli ste svjetske brendove i nove franšize – Mado, Caribou Coffee, Burgo (kao domaći brend) i Herbal Spa. Jeste li generalno zadovoljni načinom i dinamikom kojom se Vaša poslovna priča razvijala?

Da, svakako smo izuzetno zadovoljni. Herbal Group je u samo tri godine uspješno proširio tržište dodajući tri nova brenda i otvorivši sedam novih poslovnica. Ovi značajni koraci predstavljaju ogroman uspjeh za nas i snažno potvrđuju našu posvećenost rastu i inovacijama. Oduševljeni smo postignutim rezultatima i planiramo nastaviti istim tempom i u budućnosti, s ciljem daljnjeg obogaćivanja tržišta i jačanja našeg prisustva.

U našoj zemlji stojite iza, kako smo već rekli, velikih brendova. Na koji način ih birate, koji su to standardi koje određeni brend mora zadovoljiti, kako bi Vama kao investitorima bio zanimljiv za franšizni projekt?

Investitor Herbal Group, gospodin Hussain Alnassar, posjeduje izuzetan talent za prepoznavanje potencijala u razvoju biznisa, što mu omogućava da identificira brendove s velikim mogućnostima. Njegov primarni cilj je obogatiti ponudu u našoj zemlji brendovima koji su već prisutni na globalnom tržištu, što je glavni kriterij pri odabiru.

Postizanje globalne prepoznatljivosti

Zanimljivo je jer se u ovakvim grupacijama ne dešava često, da su svi Vaši brendovi jednako poznati, prepoznati i popularni u našoj zemlji. Na koji se način to postiglo?

Herbal Group je trenutno usmjeren na sticanje franšiza u sektoru ugostiteljstva, što omogućava da dovedemo prepoznatljive i kvalitetne brendove našim kupcima. U budućnosti planiramo to proširiti i na druge sektore, nastojeći kontinuirano doprinositi razvoju tržišta.

Leži li dio zasluga za taj uspjeh i u činjenici da je vlasnik Grupe, gospodin Hussain Alnassar, ne samo uspješan poduzetnik i strateg, nego i osoba koja je vrlo popularna i aktivna na društvenim mrežama?

Svakako da je veliku ulogu u prepoznatljivosti naših brendova odigrao i aktivan angažman gospodina Alnassara na društvenim mrežama. Njegova prisutnost i komunikacija na ovim platformama doprinose vidljivosti i prepoznatljivosti brendova na globalnom nivou. Pored toga, uspješno implementirana marketinška strategija omogućila nam je da efikasno predstavimo našu ponudu kako lokalnom stanovništvu, tako i turistima.

Nadalje, značajan doprinos uspjehu dolazi od čitavog tima ljudi koji stoje iza razvoja ovih brendova na našem tržištu. Njihova predanost, stručnost i rad na terenu ključni su za uspješno predstavljanje brendova i njihovu integraciju u lokalnu zajednicu.

Važnost kvalificiranog osoblja

Zapošljavate veliki broj radnika i imate visoke standarde pri zapošljavanju. Je li lako naći dovoljno kvalificiranu radnu snagu?

Sve pozicije koje tražimo su prilično zahtjevne jer, osim profesionalnosti, zahtijevaju i duboko razumijevanje procedura rada prema pravilima franšize. Zbog toga Herbal Group svojim zaposlenicima pruža priliku za treninge izvan Bosne i Hercegovine, u centralama franšiza, kako bi dobili potrebnu obuku i bili spremni za rad. Osim toga, kontinuirano organiziramo obuke i treninge na lokalnom nivou kako bismo svakodnevno unapređivali procese. Ove aktivnosti provode brend menadžeri uz pomoć trenera koji nas posjećuju u našem gradu. Svjesni smo da je pronalazak kvalificirane radne snage izazovan zadatak s kojim se suočava velik broj poslodavaca. Međutim, vjerujemo da oni koji se odluče za rad u našoj kompaniji prepoznaju vrijednost iskustva koje im pružamo, što ih dodatno motivira da se prijave za naše pozicije.

Kompanija je pokrenuta stranim (kuvajtskim) kapitalom i spada među najveće investitore u našoj zemlji…

Od osnivanja je ukupno investirano 4.820.929,00 maraka u Bosni i Hercegovini, s tim da je u 2023. godini investirano 3.008.494,38 maraka. Trenutno zapošljavamo 114 radnika, od čega je 23 novih zaposlenika pridruženo u 2023. godini. Naša djelatnost obuhvata pripremu i posluživanje hrane, njegu i održavanje tijela te upravljanje nekretninama. U 2024. godini do sada je investirano još preko 1.500.000,00 maraka.

Doveli ste u našu zemlju jedan kuvajtski, jedan američki i jedan turski brend, stvarajući istovremeno i jedan domaći kojeg planirate „poslati“ u svijet. Šta nam se još zanimljivo sprema, šta je sljedeće što možemo očekivati?

Pored postojećih brendova, Herbal Group planira razvoj novih projekata koji trenutno nisu prisutni u Bosni i Hercegovini. Kada dođe pravo vrijeme, otkrit ćemo više detalja o tim uzbudljivim novitetima. Sada možemo samo reći da će ovi projekti zasigurno privući pažnju i značajno obogatiti turističku ponudu s raznovrsnim sadržajima.

Neiskorišten potencijal zemlje

U čemu je zapravo ključ uspjeha franšiznog poslovanja?

Uspjeh leži u nekoliko ključnih faktora, među kojima su jasni operativni standardi, prepoznatljiv brend i uspješan poslovni plan. Ključna je podrška i obuka koju pruža franšizer kako bi se osigurala dosljednost i visok kvalitet usluga ili proizvoda. Također, efikasne marketinške strategije i stalno održavanje visoke razine kvaliteta proizvoda i usluga igraju presudnu ulogu u postizanju uspjeha franšize. Uposlenici su također od velike važnosti, jer čine neizostavan dio cijelog procesa.

Zanimljivo je i da Vam Sarajevo nije jedina tačka na koju ste fokusirani već da uvijek i iznova tražite nove lokacije i gradove za otvaranje poslovnica. Čime se vodite?

Naš investitor, Hussain Alnassar, odabrao je Bosnu i Hercegovinu kao ključnu lokaciju za investiranje zbog svog dubokog uvjerenja u potencijal ove zemlje. Glavni motiv za ovu odluku leži u njegovoj želji da doprinese razvoju turizma i ekonomije. On vjeruje da Bosna i Hercegovina posjeduje značajan turistički i ekonomski potencijal koji nije u potpunosti iskorišten. Otvaranjem poslovnica brenda, namjera je obogatiti sadržaj i unaprijediti ponudu, čime će se dodatno obogatiti turistička ponuda i stvoriti dodatne ekonomske prilike. Ovaj strateški potez ne samo da pomaže u razvoju lokalnog tržišta, već i doprinosi širenju međunarodne prepoznatljivosti Bosni i Hercegovini kao atraktivnoj destinaciji za ulaganje i turizam.