BIZcomment

Zašto nam treba digitalni marketing?


Autor je Faris Biogradlić, direktor agencije Paradox.

Ekspanzija interneta i novih digitalnih tehnologija nije zaobišla ni Bosnu i Hercegovinu, računa se da 69,3% ljudi koristi internet!  Mnogi od njih ne znaju da preko Facebooka u BiH možemo targetirati 1,7 miliona osoba.

Ovo je naročito važno za marketinšku industriju, kojoj su, pored tradicionalnih kanala za distribuciju informacija (TV, radio, print, bilboardi), neophodni i ovi novi – brži, jeftiniji, efektivniji i transparentniji načini komuniciranja sa ciljnom skupinom.

Zašto brži?

Recimo da vlasnik prodavnice za odjeću želi iskomunicirati novogodišnju super akciju sa nevjerovatnim popustom na sve artikle od 50% – 70%. Za lansiranje reklame na tradicionalnim medijima, bilo bi mu potrebno najmanje 7-14 dana – od stupanja u kontakt sa agencijama, pa do dobijanja udarnog termina za emitovanje reklame.

Uzmimo za primjer da reklamu želi lansirati putem svoje Facebook stranice. Vlasnik prodavnice bi za odjeću morao kreirati jednu sliku, osmisliti promotivni tekst iznad slike, te u konačnici naklikati opcije – da “boosta” svoju reklamu odabranoj skupini ljudi. Cijeli proces, od ideje do realizacije, ne bi trebao oduzeti više od 3-4 sata.

Vjerovatno se pitate zašto se upravo Facebook možda i najviše potencira u oglašavanju? Razlog na ovoj društvenoj mreži ljudi provode najviše vremena, te je doseg (reach), svakako, na zavidnom nivou u odnosu na ostale društvene mreže – kanale.

Zašto jeftiniji?

Bez 400 KM – 600 KM ne možemo ni razmišljati o reklamiranju na TV-u, radiju, bilboardima ili u štampanim medijima. Pored visokog početnog uloga, naša reklama se prikazuje svim osobama koje u tom momentu konzumiraju odabrani medij – nemamo moć da odaberemo kome želimo reklamu prikazati, npr. osobama od 25 do 45 godina, ili ipak osobama od 35 do 49 godina.

Na Facebooku i Googleu  možemo trošiti po dolar dnevno. Našu dnevnu potrošnju možemo jednim klikom povećati ili smanjiti. Budžet dodatno štedimo tako što samostalno biramo kome će se reklama prikazavati, npr. ukoliko to želimo, osobe mlađe od 26 godina neće ni vidjeti našu reklamu!

Prema podacima koje su dobijene istraživanjem portala Surgerealtysolutions.com, za doseg 2000 ljudi, korištenje digitalnih kanala je čak i do 18 puta jeftinije od tradicionalnih.

U BiH, preko Facebook oglašavanja, za dnevnu potrošnju od 5 €, možemo dosegnuti raspon od 5.900 do 14.000 ljudi dnevno!

Zašto efektivniji?

Gledajući godine iza nas, već duži period upijamo razne reklame preko mass-medija. Pojedine su zanimljive i rješavaju neke od naših problema, ali dosta njih nam uopće nije zanimljivo i nemamo potrebu za proizvodima koje prodaju. Dolaskom pametnih telefona i povećanim protokom informacija, naš mozak nije mogao drugačije nego da počne filtrirati veliki broj informacija. Tako ćemo često proći pored bilboarda, a da ga uopće ne registrujemo ili ćemo usred serije, kada krenu reklame, ljutito prebaciti kanal u potrazi za zanimljivijim informacijama.

U digitalnom svijetu stvari su drugačije. Uz pomoć strahovito preciznih metoda targetiranja ciljne skupine (Facebook nam nudi više od 1.000 targeting metoda), reklamu uspjevamo prikazati osobama koje su zaista zainteresovane za određenu temu (npr. shopping odjeće). Dodatna prednost je što sa ciljnom skupinom komuniciramo 1 na 1 i to u momentima dok svoje slobodno vrijeme provode listajući Newsfeed ili surfanjem po internetu. Pored toga, u mogućnosti smo koristiti tehnike kao što su remarketing, gdje osobe koje su kliknule na reklamu ili su posjetile našu web stranicu, “zapamtimo” – kako bi im mogli drugu ili sličnu reklamu ponovo prikazati.

Zašto transparentniji?

Recimo da se vlasnik prodavnice za odjeću oglašavao mjesec na TV-u  ili da je mjesec dana imao postavljen bilboard. Da li on može tačno reći koliko je dobio novih kupaca, koliko je ljudi uopće vidjelo reklamu, koji procenat ljudi je gledao reklamu duže od 15 sekundi, kojeg su spola ili koliko godina imaju ti ljudi? Ukoliko nisu izmišljene neke nove tehnologije za praćenje gore navedenih stvari, poprilično sam siguran da on nema uvid u ove informacije.

S druge strane, recimo da se vlasnik prodavnice odlučio za oglašavanje na Facebooku ili Googleu. On je u mogućnosti pratiti svaki fening potrošenog budžeta. Koja je cijena po kliku, koliko je ljudi vidjelo reklamu, kojeg su spola i koliko godina imaju osobe koje su najviše reagovale na reklamu su samo neke od osnovnih metrika koje možemo pratiti. Vlasnik prodavnice je sada u mogućnosti da analizira gdje je potrošio svoj budžet, te da uči iz dobivenih informacija – tako da u budućnosti može praviti još bolje i efektivnije kampanje!

Digitalni marketing – imperativ u marketing miksu i brendingu kompanije

Značaj digitalnog marketinga nastavlja da raste. Sasvim je sigurno da će oglašavanje preko društvenih platformi igrati veliku ulogu u pronalasku potencijalnih kupaca, u jačanju brenda i učvršćivanju pozicije na tržištu. Očekuje se da će do 2020. godine čak 75% kompanija najviše ulaganja usmjeriti različite oblike digitalnog marketinga.

Razmislite o prednostima ovog vida oglašavanja i ne dozvolite da vas konkurencija pretekne!

“Svi stavovi, mišljenja i zaključci koji su izneseni u ovom komentaru ne odražavaju nužno stav i mišljenje Poslovnih novina, već isključivo autora.“