Na osnovu istraživanja Bloomberga, osam od deset biznisa koji pokreću novi poduzetnici propadne u prvih 18. mjeseci. Zbilja je zastrašujuće da samo 20% novopokrenutih biznisa opstane.
Zbog čega propadaju u tako velikim procentima i što možemo naučiti iz tog ogromnog broja neuspjelih pokušaja poduzetništva? Naravno, osnovni razlog zbog kojeg biznisi propadaju je bankrot, međutim prvi poremećaji se dešavaju mnogo prije nego nestane novca. U nastavku ćemo navesti četiri osnovna razloga i načina da iste izbjegnete:

Niste uspostavili pravi odnos s kupcima i ne razumijete njihove potrebe i preferencije

Najpogubnija stvar za biznis jeste kada poduzetnik izgubi dodir s kupcima robe ili usluge koju nudi. Razumijevanje kupca je vaš prvi imperativ i siguran put ka uspjehu. Poduzetnici moraju hodati u cipelama konzumenta, shvaćati njegove potrebe ili jednostavno, postati sam konzument. Kod kupca stoji ključ vašeg uspjeha. On se nalazi u njihovim željama, razočarenjima, snovima i vrijednostima koje žele da dostignu. Nikad se ne distancirajte od ljudi koji vas plaćaju, jer način na koji ispunjavate njihove želje i potrebe, određuje uspješnost vaše kompanije. Formula uspjeha je dijalog.

Novi biznis mora biti unikatan, ako se ne razlikujete od postojeće konkurencije – propadate

Mnogi ekonomisti predviđaju da dolazi vrijeme kada će svi morati postati poduzetnici. Dakle, konkurencija na tržištu će se ubrzo multiplicirati. Ako želite da opstanete vaš biznis mora biti poseban. Agresivne medijske kampanje neće vam pomoći. Neoriginalnost je spori ubica svakog biznisa. Ostat će vam samo šaka dugogodišnjih vjernih kupaca, koji neće biti dovoljni da spriječe neizbježno. Pokušajte pronaći vrijednost koji vaša ideja donosi i koliko se ona razlikuje od sličnih koje već obitavaju na tržištu. Ako je ne pronađete, tragajte za nečim originalnijim.

Riba smrdi od glave

Vrlo često iz medija do nas dopiru priče o privatnim skandalima ljudi na vodećim mjestima velikih kompanija. Rastrošnost, bespotreban luksuz i odvojenost od realnosti često znaju da obuzmu uspješne ljude. U takvim situacijama najčešće trpi biznis, jer on postaje mašina za štampanje novca i ispunjavanje nerealnih želja svog rukovodstva. S druge strane, nemoguće je s dalekog tropskog otoka ili privatnog partija u Monte Carlu, kontrolirati svoje zaposlenike, brinuti o kupcima i konkurenciji. Priče o uspjehu su ujedno i priče o predanosti i skromnosti. Vlasnik IKEA-e Ingvar Kamprad vozio je 23 godine star Volvo i oblačio se u jeftinim prodavnicama, Steve Jobs i Mark Zuckerberg čijeli život su u naizgled istoj majici i farmerkama. Skromnost, prizemnost i naporan rad bez prestanka, siguran su recept za opstanak i unaprjeđenje vašeg biznisa.

Nemogućnost raspoznavanja profitabilnog biznis modela koji donosi siguran profit

Prije pokretanja svog biznisa, neophodno je temeljito proučiti tržište. Besprijekorno znanje trenutnog tržišta, samo po sebi, nije dovoljno za uspjeh. Za uspješan biznis morate biti i vidoviti. Dakle, proricati budućnost, gledati prema naprijed, prema sutra. Ideje koje su se izrodile u najunosnije biznise na svijetu, nekada su nekome zazvučale smiješno. Mnogi su sumnjali u uspjeh Twittera. Kako od platforme gdje u 140 karaktera treba da izrazite svoje mišljenje, napraviti kompaniju vrijednu 40 milijardi dolara? Jack Dorsey je pokazao kako. On jednostavno nije kopirao ništa što je već postojalo na tržištu, ponudio je originalnu ideju i slijedi svoju viziju.