Novosti

Održana radionica Osnove Global GAP standarda


U suradnji s GIZ-om i Europskom unijom u Privrednoj komori Tuzlanskog kantona održana je obuka savjetodavaca o temi poljoprivredni standard Global GAP.

U fokusu su bili proizvođači šljive, jer se ovo voće i najviše izvozi kada je u pitanju Tuzlanski kanton.

“Global GAP je poljoprivredni standard koji u posljednje vrijeme bh proizvođačima služi kao neka vrsta pasoša za njihove proizvode. Oni bez Global GAP standarda svoje proizvode ne mogu izvoziti u EU”,  kazao je inspektor za međunarodne Global Gap standarde Mile Glavčević.

Proizvođači, u ovom slučaju šljiva, moraju poštovati stroge europske standarde.

“To su higijenska pravila, moraju kompletnu svoju proizvodnju da dokumentuju, moraju imati angažirana stručna lica za savjete. Također, moraju izvršiti analize plodova ali i vode koju upotrebljavaju”, kazao je Glavčević.

Prošle godine, iz Tuzlanskog kantona je izvezeno šljive u vrijednosti 12,5 milijuna KM.

“Ono što je cilj današnjeg skupa kada je u pitanju marketinška asocijacija šljive koja djeluje u kantonalnoj Privrednoj komori, jeste da smo danas organizirali grupaciju savjetodavaca agronoma koja će pratiti ovu asocijaciju. Međutim, bitno je da ti proizvođači moraju imati uspostavljen standard Global GAP. Bitno je da imamo što više ljudi, posebno mladih, educiranih za ovaj standard” – istakao je sekretar udruženja Suad Selimović.

Da je šljiva iz BiH već prepoznatljiva na stranom, naročito njemačkom tržištu govori i činjenica da su proizvođači iz Albanije, Rumunije, Bugarske i Poljske često na svojim pakovanjima pisali “bh. šljiva”.

Na to su reagirali njemački kupci, ali inspekcije nisu ništa mogle učiniti, jer naš brend nije bio zaštićen. Zbog toga je sredinom decembra prošle godine osnovana Marketinška asocijacija BiH šljive, a njen cilj je da proizvođači zajednički zaštite naš brend i identitet proizvoda te nastupe na tržištu.