Tema u fokusu

Kliping BH sve analize radi u formatima prilagođenim potrebama klijenata


Razvoj tehnologije i modernih poslovnih rješenja doprinijeli su povećanju potreba klijenata, a time i promjeni portfolia usluga agencija u media intelligence industriji.

Od početnog „rudarskog posla“ pukog traženja i selektiranja informacija, savremene tendencije su pratile zahtjeve tržišta te danas media monitoring agencije funkcionišu po principu „one-stop shop“ – klijenti na jednom mjestu mogu dobiti više vrsta usluga vezanih za medijsko-marketinšku djelatnost.

Prateći trendove, agencija Kliping BH klijentima pruža usluge koje dodatno uvećavaju vrijednost osnovne usluge klipinga, odnosno praćenja medija.

Pod takvim „dodatnim“ uslugama podrazumijevaju se, između ostalog, analize medijskih objava te istraživanje tržišta kroz metode mystery shopping-a (tajne kupovine), anketa itd.

“Analize medijskih objava predstavljaju alat koji na vrlo slikovit i pristupačan način zaokružuje priču praćenja medija. Zahvaljujući našoj bazi podataka, stičemo uvid o tome kako mediji, a time i javnost percipiraju određenu kompaniju i njeno djelovanje te kreiramo analitičku osnovu za obradu  i predstavljanje podataka koji klijentima mogu značajno pomoći pri donošenju poslovnih odluka”, kazao je Sean Ćorović, direktor agencije Kliping BH.

U današnjem poslovnom svijetu globalne i digitalne povezanosti, medijske analize predstavljaju vrlo značajno sredstvo za provjeru i nadzor uspjeha komunikacijskih strategija, otvaraju prostor za njihovo poboljšanje, te čine svojevrstan temelj za donošenje i/ili prilagođavanje niza strateških odluka.

Analize medijskih objava podliježu različitim podjelama – od statističkih/kvantitativnih koje daju pregled ukupnog broja medijskih objava i njihovu kategorizacija prema različitim parametrima do AVE analiza (Advertisement Value Equivalence), koje procjenjuju ukupnu vrijednost neplaćenih medijskih objava.

Svaka objava u medijima je sama po sebi reklama, dobra ili loša, i ova analiza pokazuje kolika je vrijednost svih takvih medijskih objava.

Naročito značajna analiza je kompleksna ili kvalitativna, koja govori o naklonjenosti medija (pozitivno, neutralno ili negativno izvještavanje) u odnosu na zadanu temu praćenja, kao i o statusu subjekta u objavama (primarna ili sekundarna uloga).

Kvalitativna analiza je vrlo je važna za krizno komuniciranje.

Na osnovu ove analize određuju se mediji na koje se klijent treba posebno fokusirati kako bi osigurao što bolju medijsku pokrivenost i imidž.

Analize objava s društvenih mreža postaju sve značajniji faktor jer predstavljaju izvrstan alat pomoću kojeg kompanije mogu saznati šta to njihovi kupci zaista misle o njihovim proizvodima.

Shodno rezultatima analize, klijenti mogu planirati svoje poslovne strategije.

Osim toga, društveni mediji su vrlo interesantni jer se i putem ovih medija može analizirati i rad konkurencije.

“Sve medijske analize koje agencija Kliping BH pruža svojim klijentima se rade u formatima prilagođenim potrebama klijenata, a odnedavno radimo i posebnu analizu koja je jedinstvena na bh. tržištu i koja predstavlja trenutno najmoderniji način prikaza informacija. Radi se o interaktivnoj online analizi koja nudi prikaz i podjelu podataka kroz mnoštvo interaktivnih vizualizacija i mogućnosti kombinacija istih, uz opciju dodatnog filtriranja podataka od strane klijenta koji na taj način može da sam vizuelno dodatno istražuje i analizira podatke, i to sve jednim ‘klikom””, kazao je Ćorović.

Osim analize podataka, važan segment u portfoliu njihovih usluga predstavlja i istraživanje tržišta putem metoda mystery shopping-a (tajne kupovine), anketa i sl.

“Imati zadovoljnog kupca koji će još i širiti dobar glas o vama, cilj je svake kompanije koja želi imati stabilne temelje svog poslovanja. Istraživanja su pokazala da 70 posto kupaca kao glavni razlog za prestanak kupovanja navodi svoje nezadovoljstvo ponašanjem prodajnog osoblja! Danas kupci svoje nezadovoljstvo mogu proširiti i putem interneta tako da se šteta koju jedan nezadovoljni kupac može prouzročiti vašem poslovanju teško više može i izmjeriti”, poručio je direktor agencije Kliping BH.

“Stoga je potrebno poduzeti mjere kako bi se vaša usluga stalno mjerila i unaprjeđivala u smislu prodaje i zadovoljstva kupaca. Najbolja mjera koju možete poduzeti je implementirati mystery shopping kao alat za mjerenje kvaliteta svih segmenata pružanja usluga te postizanje veće motivacije zaposlenih”, rekao je Ćorović.

Razvoj softverskih i online alata omogućio je agencijama koje provode mystery shopping i slične vrste usluga da klijentima isporuče rezultate u vrlo kratkom periodu nakon završetka posla (od 24 do 48 sati).

Mystery shopping pomaže poslodavcima koji žele znati u kolikoj mjeri se poštuju standardi i norme poslovanja, a radnicima pruža priliku da spoznaju u kojim segmentima bi se mogli dodatno razvijati i unaprijediti svoje vještine.

Poznato je da ljudska percepcija djeluje u tri dimenzije.

Jedna je vlastita percepcija o samima sebi, zatim postoji percepcija drugih o nama, a treća je percepcija stvari kakve zaista jesu u datom trenutku.

Mystery shopping približava klijentima na objektivan način iskustvo vlastitih kupaca. Glavni benefiti ove metode ogledaju se u pravovremenom otkrivanju glavnih pokretača koji oblikuju iskustvo i zadovoljstvo kupaca.

“Za mystery shopping mogu ukratko reći da: gradi ukupnu svijest o važnosti pozitivnog odnosa s kupcima, motivira zaposlene na pružanje izvrsne usluge kupcima i to cijelo vrijeme i svim kupcima, prati cijene i kvalitet konkurentskih usluga, poboljšava nivo kvaliteta usluge, povećava zadovoljstvo kupaca i u konačnici dovodi do povećanja prodaje i profita”, kazao je Ćorović.

Kroz članstvo u Newton Media Grupaciji, koja je najveća media intelligence grupacija u Centralnoj i Južnoj Evropi, Kliping BH je pored Bosne i Hercegovine u mogućnosti klijentima ponuditi usluge mystery shopping-a i za tržišta Hrvatske, Slovenije, Srbije i Makedonije.

“To predstavlja našu kompetitivnu prednost na tržištu BiH, a u saradnji s partnerima iz Grupacije, klijentima rezultate isporučujemo u okviru našeg specijalno dizajniranog online alata Crispy”, kazao je Ćorović.

Dodao je da navedeno predstavlja samo jedan dio usluga koje Kliping BH pruža klijentima.

“Media intelligence industrija, kao i sve ostale poslovne grane, svaki dan raste, napreduje i prezentira nova rješenja. Naša je obaveza pratiti i implementirati moderne trendove kako bi klijentima osigurali najveći mogući kvalitet usluge, sa zadovoljstvom možemo reći da se naš trud i rad svakim danom priznaje i cijeni od strane naših klijenata i partnera”, poručio je direktor Ćorović.