Novosti

Nema više džabe ni na Facebooku: Algoritam FB ubija vidljivost i lajkove


Facebook je besplatan i uvijek će biti! Ovu premisu čuveni Mark Zuckerberg je ponovio više puta. Ipak, svjedoci smo da osim toga što imamo mogućnost da besplatno napravimo profil na ovoj društvenoj mreži, sve ostalo se plaća. I to ne malo.

Da je Facebook mašinerija za pravljenje para najbolje govori činjenica da vam praktično lajkovi i komentari na stranici ili grupi više ništa ne znače jer je algoritam tako napravljen da će vašu objavu moći da vidi tek desetak ljudi. Naravno, ukoliko želite da vaša objava ima bolju vidljivost jednostavno sa vaše bankovne kartice uplatite određeni iznos i riješili ste problem. Plaćanje nije jeftino, pa za jednu objavu treba izdvojtii minumum dva eura. Za online medije, koji dnevno na Facebooku objave po 50 tekstova to bi značilo 3.000 eura da izdvoje na mjesečnom nivou.

Takozvani “organic reach”, odnosno broj korisnika koji vidi vašu objavu za koju niste platili reklamu pada iz godine u godinu. Neke analize i statistike pokazuju da je od 2015. godine sa 5.4% spao na svega 1.2% u 2018. Ovo znači da od 1.000 pratilaca vaše poslovne stranice prosječno samo 12 vidi vašu neplaćenu objavu.