Mark Cuban: 12 zlatnih pravila za pokretanje startupa

Mark Cuban: 12 zlatnih pravila za pokretanje startupa

Mark Cuban, vlasnik američkog NBA tima Dallas Mavericks 2011. godine je objavio knjigu “Kako pobijediti u sportu zvanom biznis: Ako mogu ja, možeš i ti”.

Knjiga je ubrzo postala vodič za buduće poduzetnike i one koji se tako osjećaju, a smjernice iz hronike o Cubanovim životnim i poslovnim iskustvima rado usvajaju početnici širom svijeta.

“Moja ‘pravila’ nisu samo za one koje osnivaju kompanije, već i za one koji u njima misle da rade”, napisao je Cuban i pritom podijelio sljedeće savjete:

1. Nemoj pokretati kompaniju ako nije riječ o tvojoj opsesiji i nečemu što voliš.

2. Ako imaš strategiju o izlasku, onda nije riječ o opsesiji.

3. Zaposli ljude za koje misliš da će uživati da rade za tebe.

4. Prodaja liječi sve. Moraš da znaš kako će tvoja kompanija zarađivati novac i kako ćeš prodati ono što nudiš.

5. Upoznaj svoje temeljne vještine i fokusiraj se da budeš izvrstan u njima. Plati ljude zadužene da budu dobri u onome što je temelj tvog posla. Dođi do najboljih. Za druge poslove, zaposli ljude koji odgovaraju tvojoj kulturi, ali nisu skupi za plaćanje.

6. Aparat za kafu, zar me zezaš? Kafa je za zatvorene ljude. Sokovi moraju da budu besplatni. Ručak je šansa da izađeš iz kancelarije i razgovaraš. Dan ima 24 sata, ako ljudi vole svoj posao, oni će naći način da ga obave što je više moguće.

7. Bez zatvorenih kancelarija. Otvorena vrata svima omogućuju da imaju uvid u sve što se događa i dižu energiju. Ako zaposleni traži privatnost, pokaži im kako da se zaključaju u toalet. U pokretanju startupa nema ništa privatno. To je i dobar način da spriječiš zapošljavanje direktora koji ne mogu uspješno funkcionisati u startupu. Moj najveći strah je uvijek bio da ću zaposliti nekog ko želi da izgradi carstvo. Ako osoba zatraži let u prvoj klasi, otjeraj je. Ako izvršni direktor želi da donosi odluke o prodaji, bježi od njega. Oni su graditelji carstva i zagadit će tvoju kompaniju.

8. Kad je riječ o tehnologiji, idi s onim što znaš. To je uvijek najjeftiniji put. Ako si upoznat s Appleom koristi ga. Ako znaš s Windowsom, pitaj se zašto i tada ih koristi. Riječ je o startupu, pa imaš malo ljudi, dopusti im da rade s onim s čime su upoznati.

9. Neka svi budu ravnopravni. Ako imaš menadžere koji izvještavaju menadžere u startupu, nećeš uspjeti.

10. Nikad ne kupuj jeftinu ili pokradenu robu. Siguran znak propasti za startup je kad mi neko pošalje logo utisnut na majicu. Ako šalješ ljude na javne nastupe i takmičenja, u redu je da ih snadbiješ primjerenom odjećom, ali ako misliš da će drugi ljudi nositi majicu s tvojim brendom dok hodaju okolo, tada griješiš i nemaš pojma kako da potrošiš svoj novac.

11. Nikad nemoj da angažuješ PR kompaniju. Kompanija za odnose s javnošću će zvati i slati poruke ljudima koji rade u publikacijama koje već čitaš, emisijama koje već gledaš i stranicama koje već posjećuješ. Kad ugledaš informaciju povezanu s područjem svog djelovanja, direktno pošalji pismo osobi koja stoji iza njene objave. Njihov posao je da nalaze nove stvari i uvijek će rado prihvatiti riječi osnivača kompanije umjesto nekog PR-a. Jednom kad uspostaviš komunikaciju s tom osobom, ostani joj na raspolaganju i odgovaraj na sva njena pitanja o industriji. Postani izvor. Ako budeš pametan oni će te koristiti.

12. Potrudi se da posao bude zabavan tvojim radnicima. Drži oko na količinu stresa u kompaniji i nagradi uspješne ljude. Kad smo u mojoj prvoj kompaniji MicroSolutions postigli rekordnu prodaju ili je neko učinio nešto izuzetno, ja sam okolo šetao i ljudima u prodaji dijelio novčanice od 100 dolara. U Broadcast.com i MicroSolutionsu mi smo imali redovne izlaske. Mi bismo ljude svako malo izvodili i okrenuli jednu ili deset rundi. U MicroSolutions su račun pokrivali domaćini, a domaćini uvijek vole dobru zabavu.

Najnoviji tekstovi

Pin It on Pinterest

Share This

Share!

Podjeli ovaj sadržaj sa prijateljima.