Lifestyle

Sportista i biznismen: Kojim se poslovima bavila kompanija Kobea Bryanta vrijedna preko 2 milijarde dolara


Kobe Bryant (41), košarkaš koji je tragično preminuo u nedjelju u padu helikoptera u Kaliforniji, bio je jednako uspješan na poslovnom terenu kao i na košarkaškom.

Karijeru investitora i “brend-mahera” započeo je prije odlaska iz NBA-a, osnivajući 2013. godine investicionu kompaniju Bryant-Stibel s Jeffom Stibelom, osnivačem tehnološke firme Web.com. Danas ta kompanija raspolaže s više od dvije milijarde dolara imovine. Napravili su najmanje deset uspješnih ulaganja, najviše u IT kompanije, kao što je Dell, Alibaba, gaming studio Epic Games (tvorce Fortnitea), kompaniju za digitalno plaćanje Klarna i The Honest Company, proizvođača namještaja.

“Morate imati snažne poduzetnike. To je ključno za nas, mi gledamo ljude. Važno je imati povrat uloženog, ali također je važno omogućiti poduzetnicima priliku za rast i staviti ih u situaciju u kojoj mogu biti uspješni”, objasnio je svoju investitorsku viziju Bryant u intervjuu za CNBC u septembru.

Bryant je uložio milione dolara i u svoje sportsko energetsko piće Body Armor. Pokazalo se to kao njegova najbolja poslovna odluka kada je za 26 miliona dolara prodao 15 posto udjela te kompanije Coca-Coli u 2018. godini. Proizvođač pića se u to vrijeme pokušavao nametnuti na tržištu energetskih pića i poljuljati Gatorade. Također, 2016. je osnovao Granity Studios, medijsku i izdavačku kompaniju koja se fokusira na kreativno pripovijedanje sporta. U okviru te kompanije napisao je kratki film pod nazivom “Draga košarka”, koji je osvojio Oscara za najbolji animirani kratki film u 2018.

“Kad Kobe na nešto stavi svoje odobrenje i stvarno te podrži kao partnera, onda svijet sporta i svi iz sportske industrije slušaju i vode bilješke”, kazali su o snazi njegovog brenda Brian Lee i Matthias Metternich, osnivači kompanije Art of Sport proizvođača za njegu kože.

S najvećim svjetskim proizvođačem sportske opreme Nikeom, Bryant je potpisao ugovor 2003. godine u vrijednosti 40 miliona dolara. Iste godine svoje su ugovore s Nikeom potpisali košarkaši LeBron James i Carmelo Anthony. Svake godine od toga bi zarađivao oko osam miliona dolara. Nike patike s njegovim potpisom i danas se prodaju za oko 100 dolara, a neki kolekcionarski primjerci i po nekoliko hiljada dolara.

Bryant je, također, tokom cijele karijere imao ugovore s nizom drugih brendova, uključujući McDonald’s, Sprite, Nintendo i Turkish Airlines.